De Nokiagame is dit jaar winnaar geworden van de Gouden Spin Award. Daarnaast won de Nokiagame ook in de deelcategorieën 'crossmedia' en 'branding website'. Bedenker van deze campagne is het bureau Bikker Euro RSCG. Human-I zorgde voor de technische realisatie. Ruim tweehonderd professionals uit de reclame- en internetbranche waren tijdens het Spin Award Diner getuige van de uitreiking.

Tijdens de uitreiking van de Spin Awards, de vakprijzen voor online adverteren, gingen er prijzen naar:
- 'Vliegend Duizendje' van DSBOnline in de categorie 'beste banner', gemaakt door medialand.nl.
- 'Compaq Computer Brochurebrowser' in de categorie 'interactie', gemaakt door CTS.
- 'Volvo S60' in de categorie 'internetadvertising campagne', gemaakt door MDigital.
Door het internettend publiek zijn er stemmen uitgebracht in de categorieën 'beste banner' en 'beste website'. Hier gingen de prijzen naar respectievelijk 'De Oudejaarsloterij', gemaakt door .Bone advertising en 'Leukedingendoen.nl', gemaakt door Netpresence Indivirtual Media.

De prijzen zijn uitgereikt na afloop van het congres Internet Advertising 2001 in de Marcanti Plaza te Amsterdam. Opnames van de uitreiking zijn te zien via internet op de site www.spinawards.nl. Traditioneel werd de uitreiking afgesloten met de Webdance, waar dit jaar ruim 1200 mensen uit hun dak gingen.

Noot voor de redactie,