Hoofddorp, 10 mei 2001 ING, de grootste financiële dienstverlener van ons land, heeft voor haar Australische vestiging gekozen voor de Marketing Director-oplossing van Chordiant Software. ING Australië gaat deze oplossing inzetten als basis voor al haar marketinginitiatieven. Hiermee kan de financiële dienstverlener sterk gepersonaliseerde, één-op-één marketingcampagnes ontwikkelen, waarmee zij waardevolle klanten kan identificeren en bereiken via zowel traditionele als nieuwe kanalen. Postbank, één van de grote dochterondernemingen binnen de ING Groep, heeft de keuze voor Marketing Director al 4 jaar geleden gemaakt en stapt binnenkort over op de nieuwste versie van dit product.
ING heeft net als een groot aantal andere financiële dienstverleners onderkend dat de markt steeds sneller verandert. Om de concurrentie voor te blijven, moeten bedrijven in deze branche zich niet langer richten op het puur leveren van producten, maar op het bieden van diensten. Met Marketing Director van Chordiant heeft ING Australië een flexibele en geïntegreerde oplossing waarmee het bedrijf kan inspelen op de individuele behoeften van de klant en zo oplossingen kan ontwikkelen, die aansluiten op de lifestyle en interesses van deze klant.
Ons complexe productportfolio vraagt om het verwerken van grote hoeveelheden gegevens bij marketinginitiatieven, waarbij tal van afdelingen een rol spelen", zegt Rebecca Gordon, Marketing Operations Manager bij ING Australië. Met de Chordiant-oplossing kunnen we deze processen automatiseren en zo tijd besparen. Verder biedt de oplossing ons grotere schaalbaarheid en mogelijkheden voor hoogwaardiger campagnes: betere segmentatie van onze doelgroepen en het efficiënt volgen van en rapporteren over onze campagnes.
Chordiant blijft vooroplopen in het ondersteunen van toonaangevende organisaties als ING op het gebied van CRM, die opereren in sterk concurrerende markten als de financiële dienstverlening", zegt Sam Spadafora, CEO van Chordiant. Met Marketing Director kan ING haar klanten benaderen op basis van actueel koopgedrag en historische gegevens, en de volledige cyclus van e-marketing, e-sales en e-service aanbieden aan klanten.
Andere financiële dienstverleners die hebben gekozen voor de Marketing Director-oplossing van Chordiant Software, zijn onder meer Postbank, The Royal Bank of Scotland, Barclaycard, Chase Manhattan Bank, CIBC, Credit Suisse, Deutsche Bank, DLJDirect, FirstUSA, Lloyds TSB, Open Bank, Principal Financial, Quick & Reilly, Republic National Bank, Standard Life Advance Bank, Alliance & Leicester, Banco Commercial Portugues en Banco Populare de Novara,.
ING
ING Australië, onderdeel van de Nederlandse ING Group, is één van de grootste financiële dienstverleners in dit continent. Het bedrijf, waar meer dan 2.000 mensen werkzaam zijn, beheert een vermogen van ruim 25 miljoen dollar. De ING Group is de grootste financiële dienstverlener in Nederland en beheert meer dan 700 miljard dollar. De groep is actief in 61 landen en er zijn meer dan 80.000 mensen werkzaam.
Chordiant Software
Chordiant Software (Nasdaq: CHRD) biedt een compleet pakket van CRM-applicaties waarmee omvangrijke organisaties al hun contacten met consumenten kunnen optimaliseren, ongeacht of de communicatie verloopt via het web, e-mail, draadloze verbindingen of call centers. De software biedt ondersteuning voor geïntegreerd spraak-, data- en internetverkeer, en beschikt over een complete workflow engine. Met Chordiant geeft elk contact toegevoegde waarde aan de relatie met de klant en daarmee aan de omzet en winst van de onderneming.
Chordiant-software is al in gebruik bij een aantal toonaangevende organisaties, zoals Lloyds TSB, Royal Bank of Scotland, Barclays Mercantile, Thomas Cook Global Services, Barclaycard, Direct Line, MetLife, Halifax Card Services, BSkyB, GM OnStar en First USA. Chordiant Software heeft haar hoofdkantoor in Cupertino, Californië en heeft regionale kantoren in Londen, Melbourne, Chicago, München, Dallas, New York, Parijs, Frankfurt en Hoofddorp.
Meer informatie over Chordiant is te vinden op de Website: