Persbericht

Amstelveen, 10 mei 2001

Zwitserleven lanceert website voor levensgenieters

Verzekeraar Zwitserleven komt volgende week met een website, speciaal gericht op levensgenieters. Op deze website (www.zwitserlevengevoel.nl) staan tientallen ideeën en interessante tips over reizen, kunst, cultuur en culinaire onderwerpen. Aanbiedingen en producten met het Zwitserleven Gevoel worden in samenwerking met andere A-merken, waaronder de Bijenkorf, American Express, Silverjet en Quote, samengesteld.
Tevens kan met behulp van een rekenmodule worden berekend wanneer men eerder kan stoppen met werken.

Volgens Siebe Bok, manager e-commerce bij Zwitserleven, is het concept van deze site uniek. "Een directe koppeling tussen financiële diensten en lifestyle producten is in Nederland op deze wijze niet eerder gemaakt. Voor Zwitserleven is het heel vanzelfsprekend om dat wel te doen. Deze site past goed bij het zorgeloos-genieten-concept dat Zwitserleven al jarenlang uitdraagt."

De site www.zwitserlevengevoel.nl geldt voor Zwitserleven als een eerste stap in het verder uitbouwen van het bekende Zwitserleven Gevoel. Er is dan ook bewust voor gekozen om géén producten of diensten van Zwitserleven op de site te presenteren. Deze zijn te vinden op de site www.zwitserleven.nl.

De nieuwe website is tweeledig van opzet. Primair informeert de site de bezoeker over hoe hij het Zwitserleven Gevoel in de (nabije) toekomst kan realiseren. Zo biedt de site informatie en tips over allerlei thema's die te maken hebben met financiële planning. Tevens wordt de bezoeker de gelegenheid geboden om door middel van een eenvoudige rekenmodule de financiële haalbaarheid van een bepaalde persoonlijke situatie vast te stellen. Voor de introductie van de site is gekozen voor het thema 'eerder stoppen met werken'. In de loop van 2001 zal een tweede thema worden geïntroduceerd.

Daarnaast treft de bezoeker op www.zwitserlevengevoel.nl onderwerpen aan hoe hij nú al van het Zwitserleven Gevoel kan genieten. Er staan items op over onder meer onthaasten en wijnen, maar ook over de mooiste stranden van de wereld. De onderwerpen op de site hebben allemaal een associatie met het 'zorgeloos genieten (van de mooie dingen) van het leven'.

Zwitserleven viert dit jaar haar honderdjarige aanwezigheid in Nederland en is de grootste buitenlandse pensioen- en levensverzekeringmaatschappij in ons land. Vorig jaar realiseerde Zwitserleven een omzet van meer dan twee miljard gulden. De verzekeraar werkt in heel Nederland samen met een netwerk van professionele en onafhankelijke verzekeringsadviseurs.