LOST BOYS NEEMT FRANS INTERACTIEF BUREAU LAB PRODUCTION OVER VAN BVRP SOFTWARE GROUP
Amsterdam, 10 mei 2001, - Het Amsterdamse new media bedrijf Lost Boys, breidt zijn Europese netwerk verder uit in Frankrijk met de overname van Lab Production. In de top 10 van bureaus voor interactieve communicatie staat Lab Production op de 7e plaats. Het bureau specialiseert zich onder andere in interactieve televisie, en maakt onderdeel uit van BVRP Software Group, die een notering heeft aan Euronext Parijs. Lost Boys neemt Lab Production volledig over, het bureau zal dan ook onder de Lost Boys vlag verder gaan. Lost Boys verwacht binnenkort meer internationale stappen aan te kunnen kondigen.
Lab Production is in 1995 opgericht en is gespecialiseerd in de ontwikkeling van interactieve media voor consumenten, zoals CD-ROM en interactieve video. In combinatie met off line activiteiten raakte Lab Production reeds in een vroeg stadium betrokken bij on-line content. Het bedrijf loopt voorop in de ontwikkeling van interactieve televisie, een belangrijk nieuw kanaal voor concepten waarin merkbeleving centraal staat. Tot de belangrijkste klanten van Lab Production behoren: Nokia, France Télévision en E.Leclerc. Arnauld Boulard, CEO en co-oprichter van Lab Production, kijkt uit naar de samenwerking met Lost Boys. "Zij vormen een creatieve en professionele groep mensen. Het is een 'perfect fit': Lab en Lost Boys zijn gelijk in termen van innovatie en cultuur. We zijn vol vertrouwen dat we veel van elkaar kunnen leren".
Snelle groei
De overname van Lab Production sluit volledig aan bij Lost Boys' ambitie om hun activiteiten in Europa uit te breiden. "Europa is dé markt van dit moment, hier kunnen we snelle groei realiseren. Met Lab Production hebben we het Franse equivalent van Lost Boys gevonden qua visie en cultuur. Dat, en het feit dat Frankrijk een van de belangrijkste markten is van Europa, maakt deze overname tot een essentiële stap in het creëren van een internationaal aanbod wat beantwoordt aan een groeiende behoefte van onze klanten", zegt co-oprichter en CEO Michiel Mol van Lost Boys.
Het feit dat Lab Production een van de eerste bedrijven in Frankrijk is dat i-TV formats ontwikkelt trok ook de aandacht van Lost Boys in hun zoektocht naar mogelijke overnamekandidaten. Mol: "I-TV is een belangrijk nieuw digitaal kanaal. Voorop kunnen lopen in de ontwikkelingen op dat gebied geeft werkelijk toegevoegde waarde aan ons aanbod, dat zich meer en meer richt op het aanbieden van 'digital multichannel experiences".
Lost Boys verwacht in de nabije toekomst meer internationale overnames en acquisities te kunnen aankondigen als onderdeel van hun doelstelling een internationale, leidende speler te worden. Op dit moment heeft Lost Boys vestigingen in Amsterdam, Barcelona, Madrid, London en Warschau.
BVRP richt zich op software
In overeenstemming met de strategie zich meer te richten op software en
aanverwante diensten ontdoet BVRP zich van hun multimedia activiteiten met
de volledige verkoop van Lab Production, dat drie jaar eerder werd gekocht.
"Deze beslissing zal leiden tot een versterkte marktpositie van Lab
Production. Bovendien geeft het hun een unieke kans de ambitie te
bewerkstelligen een top speler te worden in de wereldwijde interactieve
business door het samengaan met een leider in hun markt. Het biedt BVRP de
gelegenheid zich te concentreren op haar kernactiviteiten en
acquisitieplannen op communicatie software gebied", zegt Bruno Vanryb, CEO
van BVRP Software.
Lost Boys
Lost Boys, opgericht in 1993, is een internationaal netwerk dat klanten
adviseert en helpt bij hun bedrijfsstrategie, merkontwikkeling en
implementatie van digitale kanalen. Belangrijke klanten van Lost Boys zijn
o.a. ING Groep, het Anne Frank Museum, Caprabo, Sony, PCM, Orange, ESA
(European Space Agency) en Unilever. Lost Boys heeft meerdere internationale
onderscheidingen gewonnen, zoals de Milia d'Or, de Europrix en de
NewInVision Award. Lost Boys heeft meer dan 400 mensen in dienst in vier
landen.
Lab Production
Arnauld Boulard en Denis Gillier startten met Lab Production in 1995. Het
Franse bedrijf concentreert zich op interactieve communicatie op
'Business-to-Consumer' en 'Business-to-Employee' gebied. Belangrijke klanten
van Lab zijn onder andere Nokia, France Television, E.Leclerc and TAK, een
joint venture van Microsoft en Thomson. Lab Production ontwerpt, ontwikkelt
en integreert multimedia producties, on-line (websites, intranet, i-TV) en
off line (CD-ROMs). Belangrijke klanten zijn o.a. Nokia, France Television,
E.Leclerc en TAK, een joint venture tussen Microsoft en Thomson. Lab's
producties hebben meerdere internationale onderscheidingen gewonnen, zoals
de Macromedia People Choice Award, de NewInVision Award en de Prix Möbius.
Lab Production is de nummer zeven van interactieve bureaus in Frankrijk. Het
bedrijf heeft 60 werknemers en is lid van het AACC.
BVRP
Met zeven dochterondernemingen in Frankrijk, Groot-Brittannië en de
Verenigde Staten is de BVRP Software Group, wereldwijd leidende uitgever van
communicatie software, een belangrijke leverancier van particuliere en
professionele middelen voor het gebruik van internet. BVRP Software
producten worden in meer dan 100 landen verkocht via e-commerce, OEM
partners en IT handelaren. BVRP Software ontwikkelt tevens een breed
dienstenaanbod gebaseerd op hun uitgebreide internet en telecom kennis. De
groep heeft momenteel 500 mensen in dienst en realiseerde een omzet van 32.8
MEUR (215 MF) in het financiële jaar 1999/2000. Sinds de notering aan de
'Nouveau Marché' van Euronext Parijs in december 1996, is het BVRP Software
aandeel (Euronext: 5478) explosief gestegen met meer dan 500%; een van de
best presterende fondsen sinds de opening van dit marktsegment.
###### ###### ###### ###### ######