Persbericht
ICT Campagne nu al succesvol
10-05-2001
De zaterdag jl. gestarte imago-campagne om de stad Groningen te
profileren als belangrijke IT-stad in Nederland is nu reeds succesvol
te noemen. De massieve aandacht van de landelijke pers en
internetmedia heeft tot veel traffic geleid. Zo is de internetsite
sindsdien al bijna 10.000 keer bezocht. Concreet heeft dat de
participerende ICT-bedrijven inmiddels rond 70 sollicitanten
opgeleverd. Daaronder zijn tal van ervaren ICT-ers die sterk overwegen
om de Randstad te verruilen voor het Groningse.
Met name de parodie op een porno-site heeft veel belangstelling
getrokken. Zonder ook maar één onvertogen beeld is op een kennelijk
buitengewoon aantrekkelijke wijze de aandacht naar het onderwerp kies
voor jezelf, kies voor IT in Groningen getrokken. De site is
ontwikkeld door TMLC en
Ten onrechte is overigens gesuggereerd dat het bij deze campagne om
een uitsluitend gemeentelijke initiatief gaat. De kracht van de
campagne zit juist in de eendrachtige samenwerking tussen
bedrijfsleven, onderwijsinstellingen en overheid.
Zie ook: www.itgroningen.nl
Ondertussen wordt de campagne gestaag voortgezet. Met name de
rumoermiddelen (A0-affiches in de Randstad, bierviltjes) en de
muzikale inbreng van de band ITsOokSchitterend zal de komende weken
tot aandacht leiden. Eind mei is de release van een speciaal voor deze
campagne geschreven nummer dat zonder twijfel hitpotentie heeft.