- PERSBERICHT -

Amsterdam, 8 mei 2001

Monster.com in Europa zeer succesvol volgens Nielsen//Netratings Eerste onafhankelijk pan-Europees onderzoek naar unieke bezoekersaantallen carrièresites

Monster.com is een stap dichterbij om de nummer één bestemming te worden voor werkzoekenden in Europa. Dit blijkt uit een onafhankelijk pan-Europees onderzoek van Nielsen//Netratings dat recentelijk is gehouden. Het onderzoek toont aan dat de Europese sites van Monster.com topposities in hun lokale markt innemen. In het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Ierland zijn de sites van Monster.com marktleider. In Duitsland, Frankrijk en Spanje nemen zij de tweede plaats in. Daarnaast zijn binnen Europa in de eerste vier maanden van 2001 het aantal CV's en de geregistreerde bezoekers (My Monster accounts) van Monster.com met 50% toegenomen, naar respectievelijk 660.000 en 1.220.000.

Resultaten Monsterboard.nl
Uit het Nielsen//NetRatings onderzoek van maart 2001 blijkt dat Monsterboard.nl de best bezochte carrièresite van Nederland is met een aantal van 102.900 unieke bezoekers (1). Het aantal unieke bezoeken (2) in deze periode bedroeg 406.002. De cijfers van de meeting van de unieke bezoekers van Nielsen//NetRatings hebben betrekking op gegenereerde traffic vanaf thuis-pc's. Het pc-gebruik vanaf bijvoorbeeld de werkplek is hierbij buiten beschouwing gelaten. Cijfers van de meting van de unieke bezoeken van I/PRO Netline hebben betrekking op gegenereerde traffic vanaf alle mogelijke locaties.


1 Zie definitie van unieke bezoekers volgens Nielsen//Netratings in de achtergrondinformatie
2 Zie definitie unieke bezoeken volgens I/PRO Netline in de achtergrondinformatie
Suzanne Ekel, managing director Monsterboard.nl: *Wij zijn blij met de onafhankelijke meetmethode van Nielsen//Netratings, die tevens een primeur is in Europa. De resultaten tonen aan dat de Monster.com sites in Europa succesvol groeien en dat onze visie van 'carrière management systeem' werkt.*

Europese Monster sites
De onderzoekscijfers van Nielsen//NetRatings laten zien dat de Europese Monster.com sites marktleider zijn in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk. Ook in de overige Europese landen hebben zij hun marktpositie versterkt. Volgens eigen onderzoekscijfers van I/PRO Netline ligt het aantal unieke bezoeken in maart in Nederland op 406.002, in Ierland op 102.281 en in het Verenigd Koninkrijk op 1.041.142. In Duitsland, Frankrijk en Spanje zijn de aantallen unieke bezoeken respectievelijk 741.991, 681.734 en 432.756.

Andrew Wilkinson, managing director Europa van Monster.com: *De onafhankelijke onderzoekscijfers van Nielsen//NetRatings geven duidelijk aan dat Monster.com snel aan populariteit en marktaandeel wint binnen haar Europese netwerk. De snel groeiende stroom bezoekers en geplaatste cv's wordt weerspiegeld in de verschuiving van strategische besluiten door bedrijven om hun recruitment-budgetten in te zetten op online werving. Dit sterkt ons in onze ambitie om nummer één carrière-site te worden in alle markten waar wij in Europa opereren.*


- EINDE BERICHT -

Achtergrondinformatie (