Afzender: SNT GROUP N.V.
Rubriek: BIN
Prioriteit: 4
Datum en tijd: 08-05-2001 08:41
Dit is een origineel persbericht.
SNT en Customer Loyalty sluiten strategische alliantie
Zoetermeer, 8 mei 2001. SNT Group NV heeft een belang van 47% in de
Customer Loyalty Groep genomen. Customer Loyalty is een gespecialiseerde
adviesorganisatie die zich toelegt op het verbeteren van het rendement
van opdrachtgevers door versterking van de loyaliteit van klanten en
medewerkers. Voor Customer Loyalty betekent de alliantie een versterking
van de slagkracht en verruiming van de expansiemogelijkheden. SNT doet
hiermee een nieuwe stap om haar groeistrategie door strategic sourcing
waar te maken.
Customer Loyalty
Met behulp van (het Hartkracht-model OF) diverse loyaliteitsprogramma's
biedt Customer Loyalty antwoord op de vaak gestelde vraag: 'Help mij de
juiste medewerkers en of klanten te behouden'. Customer Loyalty werkt
vanuit de overtuiging dat echte trouw alleen verkregen wordt op basis van
verdiende loyaliteit. Deze aanpak komt in feite neer op het toepassen van
marketing in de dienstensfeer. Bedrijven die er werkelijk in slagen
intermenselijk contact te bieden genieten grotere loyaliteit, versterken
hun concurrentiepositie en genieten een beter resultaat.
De Customer Loyalty Groep heeft vestigingen in Nederland en Duitsland. In 2000 werd een omzet gerealiseerd van ruim 2 miljoen Euro. Begin dit jaar heeft Customer Loyalty een belang van 37,5% verworven in T-Bin, de normeringorganisatie voor medewerkers binnen de callcenterbranche. SNT verwerft een belang van 47% in de Customer Loyalty Groep via een uitgifte van nieuwe aandelen. Tegelijk met SNT treedt tevens de heer Bal toe als directeur en aandeelhouder met een belang van 6%. De heer Plasmeijer, directeur van de Groep, houdt na de transactie nog 47% van de aandelen. Door de transactie krijgt de Customer Loyalty Groep de beschikking over de middelen om haar groeiplannen te realiseren.
Tobias Walraven, CEO van SNT Group, motiveert de samenwerking als volgt: 'In de ontwikkeling van CRM concepten zien we dat het versterken van de loyaliteit van klanten en medewerkers van cruciaal belang is. Door de samenwerking met Customer Loyalty kunnen we hier nog beter op inspelen'.
Martien Plasmeijer, directeur van Customer Loyalty: 'Voor de ontwikkeling van onze loyaliteitsprogramma's en het in de markt zetten van T-Bin zal Customer Loyalty fors moeten investeren. In SNT Group hebben wij een krachtige partner gevonden, die actief is op aanverwant werkterrein. Gezamenlijk kunnen wij nog vollediger vorm geven aan onze wederzijdse ambities. De onder Customer Loyalty actieve werkmaat-schappijen, behouden hun operationele en inhoudelijke onafhankelijkheid.'
SNT
SNT participeert in de ontwikkeling van CRM-concepten voor
opdrachtgevers. In haar customer contact centers geeft SNT uitvoering aan
deze concepten door opdrachtgevers via telefoon, E-mail, chat,
co-browsing en SMS bereikbaar te maken voor hun klanten. Uit deze
klantcontacten wordt met behulp van datamining technieken,
managementinformatie gedestilleerd die opdrachtgevers kunnen aanwenden om
hun marketingstrategie verder in te vullen en duurzame relaties met
klanten op te bouwen. Over 2000 realiseerde SNT een omzet van Euro 99,4
miljoen. Met ruim 5500 medewerkers verleent SNT vanuit 26 vestigingen in
Nederland, Belgie, Duitsland, Noorwegen, Denemarken, Zweden en Finland
jaarlijks goede service aan miljoenen consumenten. In Nederland heeft SNT
de prijs ontvangen voor IPO of the Year 2000.
Einde persbericht
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Anne de Graaf, tijdens
kantooruren op telefoon: (079) 368 69 00, of fax (079) 368 51 94. U kunt
ook e-mailen naar adegraaf@snt.com. Onze adresgegevens zijn: Koraalrood
70, 2718 SC Zoetermeer, Postbus 182, 2700 AD Zoetermeer, www.snt.com
Voor meer informatie over Customer Loyalty kunt u contact opnemen met de heer Rob Bal, bereikbaar op telefoon: 06-5326.4661
ANP Pers Support, het ANP is niet verantwoordelijk voor de inhoud van
bovenstaand bericht.
Indien u vragen of wijzigingen heeft over de wijze van ontvangst of de
adressering dan kunt u contact opnemen met ANP Pers Support via
faxnummer: +31 (0)70 3989478 of via email: perssupport@anp.nl.
(vergeet niet het betreffende e-mailadres of faxnummer te vermelden)