Gilze, 4 mei 2001

AKO en AKO-online gaan samen

Per 1 mei 2001 zijn de activiteiten van AKO en AKO- online samengevoegd. Door deze nieuwe organisatie kunnen de twee werkmaatschappijen van Audax hun activiteiten verder integreren. De organisatie- verandering, die mede tot stand kwam onder de regie van Audax directievoorzitter Carel Bikkers, is de eerste belangrijke daad van de nieuwe AKO directeur Eduard Plate.

"Door de integratie van AKO-online binnen de AKO organisatie denken we veel meer synergie te kunnen behalen" zegt Eduard Plate. "De jarenlange ervaring die hier aanwezig is op het gebied van traditionele retail is voor een groot gedeelte prima toepasbaar op het internet. We verwachten uitstekende resultaten vanuit databasemarketing, die we zowel toepassen op de 'bricks' als op 'clicks' . We zullen AKO-online behandelen als een echt filiaal."

AKO-online was oorspronkelijk opgezet als een aparte werkmaatschappij van Audax. De site www.ako.nl , die in oktober 2000 operationeel werd, is een zeer uitgebreid bestelplatforum. De site beschikt over een uniek wereldconcept, waarbij boeken, strips en cd-roms worden gepresenteerd op basis van de individuele interessegebieden van de consument. De consument kan kiezen uit meer dan 100.000 titels.

AKO is een winkelketen met ruim 60 eigen verkooppunten op strategisch zeer belangrijke locaties. De AKO winkels zijn ondermeer te vinden op Schiphol, de grotere NS stations zoals Amsterdam CS en in stadswinkelcentra. Het aantal verkooppunten is de afgelopen jaren sterk uitgebreid.

Drs. Eduard Plate (43) is per januari 2001 aangesteld als nieuwe directeur van AKO BV, waar hij Theo Sack opvolgde. Eduard Plate is afkomstig van Betapress BV, waar hij ruim 2,5 jaar verantwoordelijk was voor de marketing. De nieuwe directeur zal zich de komende periode vooral gaan toeleggen op de verdere optimalisering van de winkels. Verder zal hij zich richten op de uitbreiding van het aantal verkooppunten.

(einde persbericht)