18 april 2001
Erasmus Universiteit Rotterdam en Hotelschool Den Haag introduceren:
Professional Master in Hospitality Management
Erasmus Universiteit Rotterdam en Hotelschool Den Haag beginnen in
oktober 2001 met een gezamenlijke Professional Master in Hospitality
Management. Het innovatieve curriculum van dit programma beoogt
strategische denkers voort te brengen, die zich goed staande kunnen
houden in de snelst groeiende branche ter wereld, de
gastvrijheidindustrie.
Het is voor het eerst in Nederland dat binnen deze branche een
universiteit samenwerkt met een hogeschool.
De reden voor de samenwerking is de synergie tussen de state of the
art kennis in verschillende bedrijfskundige vakgebieden van de
Faculteit der Bedrijfskunde van de Erasmus Universiteit Rotterdam en
de gespecialiseerde kennis van de gastvrijheidbranche van Hotelschool
Den Haag. Hiermee wordt de specifieke kennis van twee gerenommeerde
instituten samengebracht ten bate van de veeleisende student die in
dit vakgebied verder wil.
Dit Masterprogramma richt zich op personen met een Bachelor in
Hotelmanagement, Toerisme, Facilitair Management en andere aanverwante
management opleidingen. Tevens worden belangstellenden met een andere
Bachelor of Master degree toegelaten als ze over relevante
werkervaring beschikken.
Het Masterprogramma duurt één jaar (32 weken op de campus in Den Haag
en 10 weken op afstand vanaf de eigen werkplek) en is opgebouwd uit
een introductieperiode, drie minimesters en een Master thesis.
De introductie periode duurt twee weken en heeft als algemeen thema The World of Hospitality Management. Daarna volgen drie minimesters van elk 10 weken: Strategy Level, Structural Level en "Implementation Level. Parallel aan deze minimesters worden op competentie ontwikkeling gerichte workshops, seminars, casestudies, en dergelijke georganiseerd. Het programma wordt volledig in de Engelse taal gegeven en deelnemers ontvangen na succesvolle voltooiing het internationaal erkende Master diploma in Hospitality Management (M.HM).
De Rotterdam School of Management/Faculteit der Bedrijfskunde heeft
een gespecialiseerd Centrum voor Management van Toerisme. De missie
van de faculteit is een toonaangevende internationale businesschool te
zijn, die kennis verwerft, verspreid en toepast, anticiperend op de
toekomstige vraag vanuit het internationale bedrijfsleven. De
uitstekende reputatie werd in 30 jaar opgebouwd en de faculteit is in
die jaren uitgegroeid tot een diverse organisatie, met bijna 4000
studenten en 300 medewerkers.
Hotelschool Den Haag, Internationale school voor Hotelmanagement, werd
opgericht in 1929 door de HORECAF, de toenmalige werkgeversorganisatie
in de horecasector en is in ruim 70 jaar uitgegroeid tot een school
met een grote internationale bekendheid. De World Tourism Organization
heeft Hotelschool Den Haag op haar lijst gezet van de beste
opleidingscentra van de wereld. Met 1200 studenten en 120 medewerkers
behoort de Hotelschool Den Haag tot één van de grootste leerinstituten
in Hospitality Management.
Noot voor de pers