NOORDZEE FM
Noordzee FM/Body & Mind: Een multimediaalplatform
Vandaag is bekend geworden dat Noordzee FM en Body & Mind Media B.V.
een samenwerkingsovereenkomst hebben gesloten voor de rest van het
jaar. De overeenkomst houdt in dat vanaf 6 mei a.s. dagelijks het Body
& Mind Magazine te horen zal zijn op de zender rond de klok van half
drie. De updatepagina's van Body & Mind wordt als co-brand met
Noordzee FM uitgevoerd. De samenwerking biedt adverteerders
een platform voor geïntegreerde communicatie. Nieuwe producten en
productverbeteringen op het gebied van lichaamsverzorging, gezondheid,
ontspanning, reizen en entertainment kunnen 'getarget' geïntroduceerd
en toegelicht worden.
Uitgever en initiatiefnemer Toon Vollering van Body & Mind ziet de
voordelen van de samenwerking. 'De doelgroep van Body & Mind en
Noordzee FM overlappen grotendeels. Het blad richt zich voornamelijk
op actieve, goed opgeleide vrouwen tussen de 18 en 34 die zichzelf
goed willen verzorgen. Noordzee FM positioneert zich op de
leeftijdsgroep vrouwen 20-34 en dat sluit mooi op elkaar aan.' De
combinatie tussen een tijdschrift en televisie heeft Vollering in een
eerder stadium bij VNU geprobeerd met Body Trend en het programma Time
2 Move wat toch een hele moeilijke invulling bleek te zijn. 'Radio
geeft heel andere mogelijkheden en dat is een uitdaging op zich.'
Commercieel directeur Rob Zomer van Noordzee FM is ook te spreken over de gesloten samenwerking. 'Ik geloof heilig in een gerichte multimediale aanpak om het merk Noordzee FM te laden. Body & Mind heeft een flink abonneebestand, wordt verspreid via 300 health, sport en beautycentra en heeft bovendien ook de beschikking over Connection Points voor posters en postcards waar wekelijks 500.000 actieve mensen in het hart van de doelgroep mee bereikt worden. We zijn bovendien in onderhandeling om de samenwerking nog verder aan te kleden.'
Noordzee FM is een commercieel muziekstation dat zich richt op de
jonge, volwassen luisteraar. Alleen de allergrootste internationale en
Nederlandse pophits hoor je 24 uur per dag op Noordzee FM. Zoals de
hits van Jennifer Lopez, U2, Robbie Williams, Craig David, Melanie C,
maar ook die van Marco Borsato, BloF, en De Kast. Kortom Jouw
muziek! Kijk voor de frequenties en meer informatie op
www.noordzeefm.nl
Naarden, 17 april 2001
Noot voor de redactie,