Gemeente Leusden

B E K E N D M A K I N G E N / 03-04-01



verleende vergunningen

bouwvergunningen

Hessenweg 224, kippenhok (bestaand)

Volkstuinencomplex Valleilaan, kas

Larikslaan 4, dakopbouw

Bavoortseweg 9, uitbreiden zwembadcomplex

Van Boetzelaerlaan 5, erker

Lambalgerkom 14, dakopbouw op garage

Reggewijk 26, twee dakkapellen

Rozengaarde 9, vergroten dakkapel

Duinroos 9, berging

Speelkamp 23, dakraam en dakkapel

Waterlooweg 10, vergroten dakkapel

Bitterschoten 38, twee dakkapellen

kapvergunningen

particulieren


- Lingewijk 16, 1 sierkers en 1 esdoorn in de voortuin en 1 lijsterbes en 1 wymouthden in de achtertuin


- Rossenberglaan 8, 2 sierkersen in de zijtuin
openbaar groen


- Lepelaar voor nr. 23-25, 1 iep


- Pachter achter nr. 42, 2 essen

* Pachter achter nr. 40, 1 berk

*

diverse vergunningen

Hr. P.J. Werkman, dierenarts; vergunning voor plaatsing groot bord boven de ingang van nieuw te openen praktijklokatie op Asschatterweg 11, afgegeven 30-03-01.

informatie en bezwaren

U kunt nadere informatie vragen.

Bouwvergunningen: afdeling Wonen en Werken, telefoon 496 17 56

Kapvergunningen: afdeling Groen, telefoon 49 617 54

Diverse vergunningen: afdeling Bestuurszaken, telefoon 496 17 07
Bent u van mening dat u door een besluit rechtstreeks in uw belangen wordt getroffen? In dat geval kunt u op grond van de Algemene wet bestuursrecht een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders. U moet dat doen binnen zes weken na de bekendmaking van dit besluit.

Ingediende bezwaarschriften zijn in principe openbaar. De belanghebbenden moeten hiervan namelijk kennis kunnen nemen en zo de mogelijkheid krijgen om ze te weerleggen. Hierop zijn twee uitzonderingen: als de persoonlijke levenssfeer van de indiener van het bezwaarschrift in het geding is en als de bedrijfsvoering in ernstige mate te lijden zou hebben van openbaarmaking.

In uw bezwaarschrift moet u in ieder geval vermelden:


- uw naam en adres;


- de datum waarop u het bezwaarschrift schrijft;

- een omschrijving van de beslissing waartegen u bezwaar wilt maken

- de reden waarom er bezwaar wordt gemaakt

Vergeet u niet het bezwaarschrift te ondertekenen?

Het indienen van een bezwaarschrift tegen een bouwvergunning, een uitwegvergunning of een andere vergunning betekent niet dat het besluit wordt geschorst. Als u dat wél wilt, moet u zich wenden tot de president van de Arrondissementsrechtbank, sector bestuursrecht, postbus 13023, 3507 LA Utrecht. Hier kunt u een "voorlopige voorziening" aanvragen. Op het gemeentehuis van Leusden is een folder beschikbaar met als titel 'Bezwaar en beroep tegen een beslissing van de overheid'. Hierin vindt u informatie over de behandeling van een bezwaarschrift.



wet milieubeheer

Verleende vergunningen

Op 27 maart 2001 is door burgemeester en wethouders van Leusden aan H.J. Geytenbeek een vergunning krachtens de Wet milieubeheer verleend voor het gedeeltelijk intrekken van de vergunning op het perceel Ringlaan 20 te De Glind, vanwege het beëindigen van de varkenshouderij.

Op 27 maart 2001 is door burgemeester en wethouders van Leusden aan P.W. Roozenboom een revisievergunning krachtens de Wet milieubeheer verleend voor het veranderen en daarna in werking hebben van de gehele inrichting voor het houden van pluimvee op het perceel Stoutenburgerlaan 6 te Stoutenburg.

Beide vergunningen zijn ten opzichte van het ontwerp niet gewijzigd.
Indien u daartegen bezwaar hebt, kunt u tot en met 22 mei 2001 beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State (adres: Postbus 20019, 2500 EA Den Haag). Het beroepsschrift moet in tweevoud worden ingediend.

Dit beroep staat alleen open voor:

- degenen die bedenkingen hebben ingebracht tegen de ontwerp-beschikking;

- de adviseurs die gebruik hebben gemaakt van de gelegenheid advies uit te brengen over de ontwerp-beschikking;
- degenen die bedenkingen hebben tegen de eventuele wijzigingen die in deze beschikking ten opzichte van het ontwerp zijn aangebracht;

- belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten geen bedenkingen te hebben ingebracht tegen de ontwerp-beschikking.

Zij die beroep hebben ingesteld, kunnen de Voorzitter van Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State om een voorlopige voorziening verzoeken. Als dit verzoek binnen de beroepstermijn wordt gedaan, wordt daarmee voorkomen dat de vergunning van kracht wordt na afloop van de beroepstermijn.

De vergunning wordt ook niet van kracht zolang een bouwvergunning, die is vereist voor werkzaamheden waarvoor de milieuvergunning is bedoeld, nog niet is verleend (artikel 20.8 Wet milieubeheer).

Het verzoek moet worden gericht aan de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State (adres: Postbus 20019, 2500 EA Den Haag).

De beschikking en de andere relevante stukken liggen vanaf 4 april 2001 tot het einde van de beroepstermijn op werkdagen van 09.00 tot 15.00 uur ter inzage in het gemeentehuis, 't Erf 1 te Leusden, balie 8. Bovendien bestaat, na telefonische afspraak, de mogelijkheid om de stukken in te zien op iedere vrijdag tussen 19.00 en 20.00 uur (telefoon 033-4961759).

Wij adviseren u om, indien u prijs stelt op inhoudelijke, dan wel technische informatie, eerst een afspraak te maken met de heer J.A. Bomers.



bouwaanvragen

bouwaanvragen ter inzage

Veensekom 28, dakopbouw op garage

Veensekom 26, vergroten dakopbouw op garage

Azuriet 2, uitbreiden hal

Rozendaallaan 3 en 5, uitbreiden woningen

Tarweland 9, tuinhuis

De bouwplannen liggen ter inzage van donderdag 5 april tot en met woensdag 2 mei 2001 op werkdagen van 9.00 uur tot 13.00 uur op de afdeling Wonen en Werken van het gemeentehuis balie 8 of 9. Voor zover van toepassing ligt tevens de ontwerp-uitwerking ex. art. 11 WRO ter inzage.

Gedurende deze termijn kunnen eventuele bedenkingen schriftelijk worden ingediend bij burgemeester en wethouders van Leusden, Postbus 150, 3830 AD Leusden.

Degenen die bedenkingen hebben ingebracht kunnen de bedenkingen eventueel mondeling toelichten.

ontvangen bouwaanvragen

Heggerank 4, twee dakkapellen

Claverenbladstraat 30, dakkapel

Kuperssingel 45, verplaatsen tuinhuis

Terberghorst 12, tuinhuis

Van Daatselaarhof 32, tuinhuis

Maanweg 16, wijzigen schutting in pergola

Doornseweg 12, verbouwen woning

Waarden 6, uitbreiden woning en dakopbouw op woning
Benedictijnenhove 85, vervangen erfafscheiding

Vlasland 27, tuinhuis

Tarweland 11, tuinhuis

Visotter 16, garage/berging

Deze publicatie vindt plaats op grond van het bepaalde in artikel 41 van de woningwet en is bedoeld om bekendheid te geven aan het feit dat genoemde aanvragen om bouwvergunning zijn ingediend. Deze aanvragen liggen niet ter inzage.

Nadere informatie kunt u krijgen bij de afdeling Wonen en Werken (tel. 496 17 56).


standplaatsenbeleid

De afgelopen tijd is gewerkt aan een notitie standplaatsenbeleid. Deze notitie beoogt het instellen van een boerenmarkt en het actualiseren van het huidige standplaatsenbeleid. Daartoe worden in de notitie onder meer de volgende voorstellen gedaan:

* het instellen van een boerenmarkt op donderdagmiddag op 't Erf in Leusden;

* het aanpassen van de diverse standplaatsen in de gemeente, te weten:

- maximaal drie kramen op vrijdag en zaterdag in WC De Hamershof;
- maximaal één kraam op maandag tot en met zaterdag bij WC De Biezenkamp;

- maximaal één kraam op maandag tot en met zaterdag in Leusden-Zuid; en

- maximaal twee kramen op zaterdagochtend in Achterveld.
In de huidige situatie zijn er meer standplaatsen beschikbaar dan in het voorgestelde beleid. Door de leeggekomen plaatsen niet op te vullen wordt op termijn de nieuwe situatie bereikt.

Het concept van de notitie is aan de orde geweest in het college van burgemeester en wethouders en de raadscommissie Welzijn, Agrarische zaken, Midden- en kleinbedrijf, Onderwijs en Sport. Voordat de notitie definitief wordt vastgesteld, wordt daarop eerst inspraak verleend. Daartoe ligt de notitie tot 4 mei 2001 voor een ieder ter inzage in de hal van het gemeentehuis. Gedurende deze periode van inzage kan iedereen zijn of haar opmerkingen naar keuze mondeling of schriftelijk bij het college van burgemeester en wethouders indienen. Met vragen kunt u terecht bij de heer E.L. Niezen van de stafafdeling bestuurszaken, telefoonnummer 033-4961729.



ruimtelijke ordening

aanleg parkeerplaats bij Rusthof

De aanleg van nieuwe parkeerplaatsen is onderdeel van de plannen voor de realisering van een crematorium op Rusthof. De nieuwe parkeerplaatsen zijn gelegen tussen het Russisch ereveld en de Dodeweg, in het groen.

Naast een procedure op grond van de Boswet is voor de aanleg van parkeerplaatsen op deze locatie een verruiming van de bestemmingsgrens nodig. Met het oog daarop ligt het plan voor de aanleg van de parkeerplaatsen met ingang van donderdag 5 april a.s. gedurende 4 weken ter inzage. Gedurende deze termijn kunnen belanghebbenden hun zienswijze kenbaar maken bij burgemeester en wethouders van Leusden. Het plan kunt u inzien bij de balie van de afdeling Wonen en Werken van het gemeentehuis. De balie is geopend op werkdagen van 9.00 uur tot 13.00 uur.


vergaderoverzicht

commissies

dinsdag 10 april, commissie Welzijn, Agrarische Zaken, Midden- en Kleinbedrijf, Onderwijs en Sport (WAMOS)

Op de agenda staat de evaluatie van "Buurt is aan de Beurt", de bespreking van de tussenrapportage Kadernota Sportbeleid en Winkel Kompas Eemland.

woensdag 11 april, commissie Sociale Zaken, Volkshuisvesting, Milieu en Financiën (SVMF)

In de commissie worden de toelatings- en toewijzingscriteria voor nieuwbouw De Start (Blokland) besproken, evenals de startnotitie project "Binnen in het Buitengebied"

(onderdeel van Leusden in de steigers).

donderdag 19 april, commissie Ruimtelijke Ordening, Openbare Werken, Verkeer en Economische Zaken (ROVE)

Op de agenda staat de notitie "Bouwen zonder vergunning" en de gewestelijke reactie op de 5e nota Ruimtelijke Ordening.

dinsdag 17 april, commissie Algemene en Bestuurlijke Zaken (ABZ)
De wijziging van de procedure begrotingsbehandeling 2002 en het plan van aanpak dualisering staan ter behandeling.

De vergaderingen worden gehouden in het gemeentehuis en beginnen om 20.00 uur. De agenda's liggen met de bijbehorende stukken ter inzage in het gemeentehuis en in de openbare bibliotheken Nieuw-Langenbeek en Achterveld.