Principe-akkoord CAO voor KPN Callcenter Agents (17 april)
Koninklijke KPN, ABVAKABO FNV en de andere vakbonden, hebben
overeenstemming bereikt over een nieuwe CAO voor KPN Callcenter
Agents.
De overeenkomst loopt van 1 april 2001 tot 1 november 2002 en heeft
betrekking op circa 5000 medewerkers.
De salarissen worden per 1 april 2001 verhoogd met 4 procent, gevolgd
door een verhoging per 1 april 2002 met nog eens 1,75 procent. Verder
krijgen de medewerkers op 1 juli 2002 een eenmalige uitkering van 0,5
procent.
Partijen hebben afgesproken dat de leeftijdssalarissen worden
toegepast tot en met 21 jaar. De grens ligt in de huidige CAO nog op
22 jaar. Verder is afgesproken dat overlegpartners in de komende
periode een studie zullen doen naar de mogelijkheid van het invoeren
van een resultaat afhankelijke uitkering. Ook op het gebied van
ziekteverzuim, arbeidsongeschiktheid en werkdruk heeft het overleg
geleid tot afspraken. Zo zal aan het eind van de CAO-looptijd een
evaluatie plaatsvinden van de maatregelen (negatieve en positieve
prikkels) ter vermindering van het ziekteverzuim.