29-03-2001 17:00
Wegener neemt belang in Wij-Special Media en wordt partner van
Prénatal
De aandeelhouders van Wij-Special Media BV te Hoorn hebben in de
afgelopen periode gesprekken gevoerd met Wegener NV omtrent de
mogelijke verwerving door Wegener van een belang in Wij-Special Media.
De gesprekken hebben thans een stadium bereikt dat de verwachting gewettigd is dat overeenstemming bereikt kan worden.
Prénatal (onderdeel van Koninklijke Vendex KBB) zal aandeelhouder
blijven. Momenteel voeren Wegener en Prénatal gesprekken over de
toekomstige samenwerking.
Wij-Special Media is actief op het terrein van samplingactiviteiten en
printmedia voor jonge gezinnen.
Zo bereikt Wij-Special Media bijna 90% van alle aanstaande ouders in
Nederland. Deze doelgroep ontvangt, desgewenst, een compleet pakket
informatie waaronder een magazine (`Wij jonge ouders'), aanbiedingen
en samples (de zogenaamde "Baby Doos" en de "Blije Doos").
Wij-Special Media werkt nauw samen met bedrijven en instellingen die
zich specifiek richten op jonge gezinnen.
Deze zeer gespecialiseerde en doelgroepgerichte activiteiten sluiten
uitstekend aan bij het direct marketing producten- en dienstenpakket
dat Wegener Direct Marketing in Nederland voert.
Voor Prénatal zijn de genoemde media van strategisch belang voor de
communicatie met haar klanten.
Beide ondernemingen zien voorts goede mogelijkheden voor toepassing
van het Internet.
De beoogde overname zal geen negatieve gevolgen hebben voor de (16)
medewerkers van Wij-Special Media. Wij-Special Media realiseerde in
het afgelopen jaar een omzet van ca. Euro 5 miljoen.
Het betrokken vertegenwoordigend overleg, de vakorganisaties en de
Sociaal Economische Raad zijn inmiddels geïnformeerd omtrent de
beoogde overname.
Apeldoorn, 29 maart 2001
Raad van Bestuur
Wegener NV
Voor nadere informatie: Wegener NV, concern communicatie, tel.:
055-5388652