MagicMinds Amsterdam opent haar deuren
Een ontmoetingsplaats waar mensen, kennis en technologie samenkomen
Amsterdam, 29 maart 2001 - MagicMinds, een multichannel communications company gevestigd in Amsterdam, opent vandaag MagicMinds Amsterdam, een ontmoetingsplaats waar medewerkers, decision makers, media professionals en andere geïnteresseerden elkaar kunnen ontmoeten en de mogelijkheden van participation marketing - met de integratie en toepassing van oude en nieuwe media - kunnen ervaren. Het is een "experience cathedral" waar mensen, kennis, media, vormgeving, kunst en technologie samenkomen.
In de visie van MagicMinds is de mens steeds meer op zoek naar zaken als 'zelfrealisatie' en 'zelfbepaling'. Er is een sterke behoefte ontstaan om het heft in eigen hand te nemen. Om directe controle en sturing uit te kunnen oefenen op bijvoorbeeld omgeving, werk en informatievoorziening. Deze ontwikkeling heeft vanuit een marketing-oogpunt tot gevolg dat er een verschuiving plaatsvindt van interruption marketing (traditionele marketing gericht op het versturen van eenzijdig gerichte boodschappen naar de consument) naar participation marketing (marketing gericht op het creëren van communities die actief participeren in het merk).
Een tweede gevolg van bovengenoemde ontwikkeling is dat bedrijven zullen
veranderen in sociaal-economische omgevingen waar de werknemers niet slechts
werken, maar ook spelen, ontspannen, leren, drinken, eten en slapen.
Bedrijven veranderen van 'productie fabrieken' in 'existentiële
gemeenschappen'.
MagicMinds Amsterdam is een unieke stap naar deze totaal andere
werkbenadering; met het prachtige gebouw en de professionele werkomgeving
creëert MagicMinds haar eigen participation marketing formule.
"De marketeer van de toekomst is niet degene die zijn boodschap
eendimensionaal dicteert middels Interruption Marketing, maar degene die een
dialoog opbouwt waardoor de behoeftes van potentiële klanten steeds beter in
kaart gebracht kunnen worden en die op het juiste moment prikkelt. Ons
gebouw stelt ons in staat zo'n dialoog op te bouwen en gaande te houden",
aldus Eric Bartels, CEO MagicMinds.
Men is van harte uitgenodigd vanaf 30 maart 2001 een kijkje te komen nemen.
Het pand, genaamd MagicMinds Amsterdam, heeft een aantal gedeelten die open
zijn voor het publiek. Deze gedeelten noemen we Experiences.
Experience 1 is het gedeelte dat vanaf 30 maart 2001 geopend is voor het
publiek.
De andere Experiences zijn alleen geopend voor verschillende doelgroepen op
bepaalde tijden.
De Experiences op een rij:
Experience 1: to meet
Experience 1 is een unieke horeca formule, waarbij lounge, grandcafé,
restaurant en galerie elementen worden gecombineerd tot een sprankelende
ontmoetingsplaats. Experience 1 is openbaar toegankelijk.
Experience 2: to move
Experience 2 is een combinatie van sociëteit en nachtclub, waar voortdurend
verschillende evenementen worden georganiseerd voor MagicMinds leden.
Experience 3: to learn
Experience 3 bestaat uit twee auditoria op de begane grond, waar samen met
partners congressen, seminars, workshops en lezingen zullen worden
georganiseerd met name over de laatste ontwikkelingen op het gebied van
participation marketing en op het gebied van toegepaste nieuwe media in
combinatie met bestaande media.
Experience 4: to observe
Experience 4 is de expositie ruimte achter in het pand, deze ruimte zal
gebruikt worden voor exposities op het gebied van kunst en media.
Experience 5: to relax
Experience 5 is de binnentuin en biedt mogelijkheden voor het organiseren
van meer besloten (informele) bijeenkomsten of diner in intieme sfeer.
Experience 6: to create
Experience 6 is de plek in MagicMinds waar ondernemingen, zoals Digicam,
Genie, en MagicMinds hun werkzaamheden verrichten.
Experience 7: to sweat
Experience 7 vindt u op de hoogste verdieping van het pand. Hier bevinden
zich de sauna, een Turks stoombad, een zonnebank en een juice & salade bar.
Tevens is er gelegenheid om een ontspannende massage te ondergaan.
Experience 7 is toegankelijk voor een selecte groep MagicMinds leden.
Experience 8: to see
Experience 8 is een ruim dakterras met een fantastisch uitzicht over
Amsterdam. Ook hier is bediening mogelijk. Experience 8 is toegankelijk voor
een selecte groep MagicMinds leden en kan tevens worden gehuurd voor
evenementen.
MagicMinds Amsterdam is gevestigd op de Prins Hendrikkade 20-21, tegenover
het Centraal Station Amsterdam; een toplocatie met een totale oppervlakte
van 4200 vierkante meter. Deze locatie biedt optimale bereikbaarheid per
auto, boot of openbaar vervoer en bevindt zich op korte afstand van alles
wat Amsterdam te bieden heeft op het gebied van cultuur, entertainment en
accommodaties.
Over MagicMinds
MagicMinds is een multichannel communications company. Vanuit
merk-strategisch denken en merk-strategische praktijkkennis, ontwikkelt
MagicMinds marketing concepten en formules die gebaseerd zijn op drie
pijlers:
1. Multichannel: het gebruiken van alle relevante media en
middelen, zoals TV, radio, Internet, DVD, SMS, papieren media, events.
2. Participation: het bewerkstelligen van brand communities,
waarmee 'one-to-one' en in twee-richtingen met de klant kan worden
gecommuniceerd.
3. Experiences: het bieden van belevenissen die waarde
toevoegen aan het merk.
MagicMinds ontwikkelt niet alleen merkstrategieën en marketingformules, maar
heeft - vanuit haar filosofie - ook alle expertise en capaciteit in huis om
de formules daadwerkelijk te realiseren. Merkonderzoek, merkontwikkeling,
formule-creatie, interactieve 2D vormgeving, 3D animaties, grafische
vormgeving, audio/video, post-productie, event ontwikkeling, software
engineering en database engineering vindt allemaal plaats onder één dak.
MagicMinds' klantenkring bestaat uit ondernemingen als Albert Heijn, Aegon, De Telegraaf, Endemol, HMG, SBS, Sony, Bart Smit en Feijenoord.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 BV
Dennis Doodeman
Tel: 020 530 43 45
E-mail: dennisd@text100.nl