Persbericht
30 maart 2001
Wegebbend normbesef laat bedrijfsleven koud
Het Nederlandse bedrijfsleven loopt alles behalve warm om het tegengaan
van het wegebbende normbesef te ondersteunen. Dit ondervindt de Stichting
NEW Holland, een nieuwe, door studenten opgerichte stichting, die zich
hiervoor hard wil maken.
De stichting NEW Holland is er reeds in geslaagd om diverse grote en
kleine landelijke instanties aan zich te binden, maar het bedrijfsleven
blijft ver achter. Zij bekijken elke transactie vanuit puur commercieel
oogpunt, wat geheel tegen de verwachting van de stichting in is. "Nu
relatiemarketing steeds belangrijker wordt, hadden wij verwacht dat het
bedrijfsleven zou staan te springen om zich op maatschappelijk vlak te
profileren", aldus voorzitter Sander Olie. "Terwijl ze met het plaatsen
van een, relatief goedkope, advertentie in onze themakrant een minimaal
bereik van 100.000 personen realiseren, blijkt het ideële doel bij zeer
weinig bedrijven in het beleid te passen. Het merendeel van de, ruim 200,
benaderde bedrijven vindt het een fantastisch initiatief, maar het
overgrote deel zegt geen ruimte te hebben om het financieel te
ondersteunen."
Penningmeester Michiel de Boer vervolgt: "Het initiatief van de stichting
kan alleen doorgaan wanneer er voldoende financiële middelen op tafel
komen, anders zijn wij helaas genoodzaakt de plannen weer in de la te
stoppen."
Toch heeft de stichting nog goede hoop dat zij haar plannen kan uitvoeren.
Hoewel de deadline voor de stichting steeds dichterbij komt (6 april), is
er inmiddels wel een aantal contacten dat de stichting enigszins positief
stemt.
Een ieder die het initiatief financieel wil ondersteunen, bedrijf of
particulier, kan met de stichting in contact treden via de website:
http://algemeen.normenenwaarden.com of e-mailen naar
info@normenenwaarden.com
* * * * *
Nadere informatie te verkrijgen bij:
Stefan de Jong
0622 - 388 222
(Afdeling PR)
Stichting NEW Holland
P/a Korenmolen 98
1723 CE Noord-Scharwoude
Tel: 0622 - 388 222
Fax: 020 - 86 29 213
info@normenenwaarden.com