Persbericht
Eindhoven, 22 maart 2001
VrouwOnline en Rabobank lanceren eerste financiële website voor
vrouwen
VrouwOnline.nl, de grootste vrouwenportal van Nederland, lanceert
samen met de Rabobank de eerste financiële website in Nederland
speciaal voor vrouwen. Vandaag sloten beide partijen hiervoor een
overeenkomst. Aanleiding voor de introductie is de toenemende rol
van vrouwen bij het nemen van belangrijke financiële beslissingen.
VrouwOnline werkt voor de financiële informatie van deze site
samen met de Rabobank. De site zal medio 2001 worden
gelanceerd.
De site speelt in op financiële consequenties van belangrijke
momenten in het leven. Ze gaat bijvoorbeeld informatie geven over
geldvraagstukken rondom de koop van een huis, het krijgen van
kinderen en eerder stoppen met werken. VrouwOnline en de
Rabobank zien bij vrouwen een sterke behoefte aan financiële
informatie gericht op 'life events'. "Op dit moment is 40 % van de
Nederlandse vrouwen online", geeft Matthias Boswinkel, uitgever
van VrouwOnline, aan. "Van de 500.000 vrouwen die regelmatig
onze portal bezoeken weten we dat ze zeer geïnteresseerd zijn in
financiële onderwerpen."
Financieel expert
De financiële website wordt één van de channels binnen het
VrouwOnline netwerk.
Omdat VrouwOnline zelf geen financiële specialist is, kiest zij voor
samenwerking met de Rabobank. Boswinkel: "Rabobank is een
logische partner door haar marktpositie in Nederland en de
jarenlange ervaring die deze bank heeft op Internet." Marc
Cootjans, manager Virtuele Rabobank licht toe: "Via Random
Access Banking, bankieren via internet of telefoon, maken 1
miljoen klanten gebruik van de Rabobank. Met het financieel
channel binnen VrouwOnline spelen we in op de financiële vragen
die bij vrouwen leven."
Over VrouwOnline
VrouwOnline.nl is met 6,8 miljoen pageviews per maand de
grootste vrouwenportal van Nederland. Op haar sites kunnen
vrouwen terecht voor entertainment, informatie, interactie en
services gerelateerd aan een breed scala van onderwerpen. Het
netwerk is opgebouwd uit twee type sites: themasites en de
websites van populaire vrouwenbladen als Cosmopolitan, Margriet,
Libelle en Viva. Bestaande themasites zijn onder andere
KokenOnline, ZwangerOnline, BeautyOnline, ReisOnline,
WerkOnline, GezondOnline en de site voor beginnende vrouwelijke
internetters StartOnline.
Over ilse media
ilse media is met meer dan 100 miljoen paginabezoeken per
maand de grootste
internetuitgever van Nederland. Ze is bekend van ilse.nl, maar ilse
media geeft ook Startpagina.nl, de gratis e-mailsite dolfijn.nl, de
nieuwssite NU.nl, de vrouwensite VrouwOnline.nl en het populaire
chat.nl uit. Uitgever VNU heeft een meerderheidsbelang in ilse
media. Alle VNU tijdschriften-websites, zoals Panorama, VT
Wonen en Libelle, exploiteert ilse media. Met haar activiteiten
bereikt ilse media meer dan 70% van alle Nederlandse
internetgebruikers.
Over de Rabobank Groep
De Rabobank Groep is een brede financiële dienstverlener. Door de
coöperatieve grondslag is de Rabobank Groep er primair voor de
klant.
Alle onderdelen van de Groep werken nauw samen om de klanten
tegen de best mogelijke prijs-kwaliteitverhouding een breed pakket
aan te bieden van financiële diensten en producten zoals betalen
sparen, lenen, verzekeren en beleggen. De Groep bestaat uit
ongeveer 400 zelfstandige lokale coöperatieve Rabobanken met
gezamenlijk zo'n 550.000 leden en uit bekende
dochterondernemingen als Robeco, Interpolis, Schretlen en Co,
Effectenbank Stroeve, Rabobank International, De Lage Landen, en
Gilde Investment. Internationaal is de groep met 142 vestigingen
vertegenwoordigd in 38 landen. De Rabobank heeft de hoogste
waardering voor kredietwaardigheid van de grote ratinginstituten.
De Rabobank Groep heeft op de Nederlandse thuismarkt 7 miljoen
zakelijke en particuliere klanten en is marktleider op vrijwel alle
gebieden van financiële dienstverlening.