PERSBERICHT
Nieuwe naam in ICT Management
ZALTBOMMEL - 13 maart 2001, ICT-infrastructuren zijn voor grote ondernemingen van vitaal belang. Niet in de laatste plaats door het groeiende belang van e-commerce activiteiten. Vanzelfsprekend worden deze infrastructuren complexer en omvangrijker waardoor de exploitatiekosten oplopen. Een goede ICT management visie is daarbij dan onontbeerlijk. Andarr is een nieuw bedrijf, dat grote ICT service organisaties ondersteunt bij de implementatie van management platformen en beheer processen. Jeroen van Zelst, Chief Operations Officer: Andarr benadert deze markt vanuit een technologisch en organisatorisch perspectief zodat er optimale rendementen behaald kunnen worden uit investeringen in ICT-Infrastructuren. Maar hoe haal je optimaal resultaat uit de combinatie van de aanwezige procedures en management software? Andarr helpt ICT service organisaties zich te ontwikkelen en het beste uit zich zelf te halen.
Andarr is ontstaan uit de visie dat organisatorische- en technologische dienstverlening hand in hand moeten gaan als ICT Service organisaties het beste uit zich zelf willen halen. Andarr detacheert daarom niet zomaar IT specialisten, maar levert consultants en adviseurs die met de organisatie mee denken op zowel technologisch als organisatorisch gebied. Zowel de feitelijke implementatie van diverse management platformen als het opzetten van een organisatiestructuur worden door Andarr gerealiseerd, waardoor het beste uit beschikbare mensen en middelen bij ICT service organisaties gehaald wordt.
Gastvrijheid
Een belangrijke factor, zo niet de belangrijkste, binnen Andarr zijn de medewerkers. Als speerpunt heeft het bedrijf gesteld dat medewerkers zich op en top thuis moeten voelen bij de organisatie. Gastvrijheid speelt daarbij een zeer belangrijke rol. Dit uit zich in de openheid en bereidheid om kennis en ervaringen met elkaar te delen. Er is een constante interactie tussen medewerkers en management team waardoor een goed beeld ontstaat van wat er bij medewerkers en in de markt leeft. Vanzelfsprekend wordt daar in geïnvesteerd en door middel van coaching en counseling worden medewerkers geholpen hun loopbaan verder te ontwikkelen. Maar niet alleen de medewerkers worden zo benaderd. Andarr wil ook bij haar klanten haar kennis en ervaringen delen en hen daardoor verder helpen te ontwikkelen. Andarr onderscheidt zich hierin van de traditionele detachering organisaties waar de focus vaak ligt op het langdurig plaatsen van medewerkers en niet zo zeer op het samenwerken aan een gezamenlijke toekomst. Door toepassing van het principe van The River Company past Andarr zich aan de ontwikkelingen van haar medewerkers en de ontwikkelingen van de markt aan.
IT Service Capability Maturity Model
Andarr werkt voor haar organisatorische dienstverlening met het zogenoemde IT Service Capability Maturity Model (IT Service CMM), ontwikkeld door Frank Niessink tijdens zijn promotieonderzoek aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. IT Service CMM heeft twee doelen voor ogen. Het biedt IT Service organisaties de mogelijkheid het volwassenheidsniveau van de organisatie in kaart te brengen en het geeft richting aan verdere groei in volwassenheidsniveau. Er worden vijf niveaus onderscheiden waarin een aantal kernprocessen beschreven staat. Als volgens dit model gewerkt wordt, wordt er altijd gewerkt aan de ontwikkeling van het bedrijf. Andarr hanteert dit model niet alleen voor de eigen organisatie maar implementeert dit ook voor haar klanten om hen naar een hoger volwassenheidsniveau te brengen. Frank Niessink en Andarr werken nauw samen om de praktische toepassing van deze methode verder inhoud te geven. Meer info over IT Service CMM kunt u vinden op
Oprichters
Andarr is opgericht en wordt vormgegeven door Eric van Tol (1959), Richard van der Voort (1961) en Jeroen van Zelst (1970) die de laatste jaren bij Status Networks, onderdeel van Ordina, als management team actief waren. Alle drie hebben ze ruime ervaring opgedaan in de consultancy wereld en in diverse management functies. Eind 2000 hebben zij besloten gezamenlijk de vleugels uit te slaan en zich te richten op innoverende consultancy zoals hierboven beschreven staat.
Drs. Eric van Tol
Eric van Tol is na zijn studie Fysica zijn carrière gestart als technisch consultant bij NCR. Vervolgens heeft hij meerdere commerciële, marketing en tenslotte algemene management functies vervuld bij diverse ondernemingen. Zo was hij van 1996 tot 1998 verantwoordelijk voor Networking Solutions bij NCR in Nordic en de Benelux, en van 1998 tot september 2000 als algemeen directeur verantwoordelijk voor Status Networks, een onderdeel van de Ordina Groep. Eric van Tol functioneert binnen Andarr als Chief Executive Officer (CEO).
Ing. Richard van der Voort
Richard van der Voort heeft na een HTS Electronica opleiding diverse technische functies bekleed bij verschillende ICT-ondernemingen. Hij is als service engineer gestart bij HCS Networks en is na functies als support engineer, technisch consultant en product manager bij GTI networking in 1994 bij Status Networks in dienst getreden als consultant / interim manager. Van 1998 tot september 2000 bekleedde hij bij deze organisatie de functie van technisch directeur. Richard van der Voort is binnen Andarr Chief Technology Officer (CTO).
Drs. Jeroen van Zelst
Jeroen van Zelst heeft tijdens en na zijn studie Bestuurlijke Informatica na korte functies als ontwikkelaar, ontwerper en verkoper van software in 1991 REAC opgezet. Deze onderneming richtte zich op ondersteuning bij de automatisering van makelaarskantoren, advocatenkantoren en kleine drukkerijen. In 1994 is hij als organisatie adviseur in dienst getreden bij Ordina Advies. In deze functie gaf hij leiding aan diverse projecten bij onder meer Ericsson, Vendex, Delta Lloyd en De Nederlandsche Bank. Van 1998 tot september 2000 was hij als technisch manager actief bij Status Networks. Jeroen van Zelst is Chief Operations Officer (COO) van Andarr.