- PERSBERICHT -

Rotterdam, 12 maart 2001

E-MAILVERSPREIDING BINNEN EEN UUR, ONGEACHT VOLUME

'Snelle dienst mogelijk door gebruik van de nieuwste technieken'

Reply Services Nederland, specialist in verspreiding van e-mail berichten, breidt haar dienstenpakket uit met 'real time e-mail delivery'. Nieuws- en beursberichten die snel verspreid moeten worden, kunnen nu binnen enkele minuten per e-mail verzonden worden. Door de nieuwe dienst garandeert Reply Services Nederland de verspreiding van e-mails, ongeacht het aantal, binnen één uur. "High-volume, high-speed e-mail delivery is nu mogelijk voor bedrijven en organisaties die tijdgebonden e-mailberichten willen versturen", zegt Terrance Rey, oprichter en directeur van het in Rotterdam gevestigde bedrijf.

De nieuwe service is technisch mogelijk, doordat Reply Services Nederland beschikt over een eigen netwerk van nieuwe Fireball servers. Deze zijn op een aantal strategisch gelegen punten over het hele Internet geplaatst. Vanuit deze servers worden e-mails op intelligente wijze gelijktijdig verspreid. Door gebruik te maken van eigen ontwikkelde software en met de aanwezige kennis over routing op het internet, wordt optimaal gebruik gemaakt van de beschikbare bandbreedte om e-mailberichten met gigantische snelheden te verzenden.

Het systeem waarvan Reply Services Nederland gebruik maakt, ReplyNet, is een ASP-systeem dat 24 uur per dag via het Internet toegankelijk is voor e-mailverspreiding. "Bij ReplyNet hebben ze zeven jaar kennis en ervaring op het gebied van e-messaging samengevoegd tot een bijzonder snel systeem dat flexibel en schaalbaar is," vertelt voorman Rey. Hierdoor kan het bedrijf klanten met adressenlijsten die miljoenen e-mailadressen bevatten, bedienen. Het bedrijf heeft voldoende bandbreedte om heel Nederland over haar netwerk te laten emailen.

Reply Services Nederland is gevestigd in het incubatiecentrum Area010 van de Erasmus Universiteit Rotterdam en bestaat sinds 1 januari 2000. Het bedrijf is een combinatie van een ASP-service en een e-mail management bureau. Reply Services Nederland biedt haar klanten diensten als mailinglistbeheer (inclusief dubbele opt-in controles), HTML ondersteuning, e-mailscripting, database management, online enquêtes en responsverwerking, autoresponders, data-collectie, document serving tot over een miljoen documenten en click-thru response tracking. Voorbeelden van klanten van Reply Services Nederland zijn Kranten.com, Webstylemail.nl, Sport2day.nl en Mplus.nl.


- EINDE BERICHT -

Achtergrondinformatie (