- PERSBERICHT -
Rotterdam, 12 maart 2001
E-MAILVERSPREIDING BINNEN EEN UUR, ONGEACHT VOLUME
'Snelle dienst mogelijk door gebruik van de nieuwste technieken'
Reply Services Nederland, specialist in verspreiding van e-mail
berichten, breidt haar dienstenpakket uit met 'real time e-mail
delivery'. Nieuws- en beursberichten die snel verspreid moeten
worden, kunnen nu binnen enkele minuten per e-mail verzonden worden.
Door de nieuwe dienst garandeert Reply Services Nederland de
verspreiding van e-mails, ongeacht het aantal, binnen één uur.
"High-volume, high-speed e-mail delivery is nu mogelijk voor
bedrijven en organisaties die tijdgebonden e-mailberichten willen
versturen", zegt Terrance Rey, oprichter en directeur van het in
Rotterdam gevestigde bedrijf.
De nieuwe service is technisch mogelijk, doordat Reply Services
Nederland beschikt over een eigen netwerk van nieuwe Fireball
servers. Deze zijn op een aantal strategisch gelegen punten over het
hele Internet geplaatst. Vanuit deze servers worden e-mails op
intelligente wijze gelijktijdig verspreid. Door gebruik te maken van
eigen ontwikkelde software en met de aanwezige kennis over routing op
het internet, wordt optimaal gebruik gemaakt van de beschikbare
bandbreedte om e-mailberichten met gigantische snelheden te verzenden.
Het systeem waarvan Reply Services Nederland gebruik maakt, ReplyNet,
is een ASP-systeem dat 24 uur per dag via het Internet toegankelijk
is voor e-mailverspreiding. "Bij ReplyNet hebben ze zeven jaar kennis
en ervaring op het gebied van e-messaging samengevoegd tot een
bijzonder snel systeem dat flexibel en schaalbaar is," vertelt
voorman Rey. Hierdoor kan het bedrijf klanten met adressenlijsten die
miljoenen e-mailadressen bevatten, bedienen. Het bedrijf heeft
voldoende bandbreedte om heel Nederland over haar netwerk te laten
emailen.
Reply Services Nederland is gevestigd in het incubatiecentrum Area010
van de Erasmus Universiteit Rotterdam en bestaat sinds 1 januari
2000. Het bedrijf is een combinatie van een ASP-service en een e-mail
management bureau. Reply Services Nederland biedt haar klanten
diensten als mailinglistbeheer (inclusief dubbele opt-in controles),
HTML ondersteuning, e-mailscripting, database management, online
enquêtes en responsverwerking, autoresponders, data-collectie,
document serving tot over een miljoen documenten en click-thru
response tracking. Voorbeelden van klanten van Reply Services
Nederland zijn Kranten.com, Webstylemail.nl, Sport2day.nl en Mplus.nl.
- EINDE BERICHT -
Achtergrondinformatie (