Hilversum, 8 maart 2001
Europese samenwerking Bright Alley en Static 2358
Bright Alley is een exclusieve samenwerking aangegaan met Static 2358. De samenwerking richt zich op het leveren van interactieve televisiediensten op diverse Digital Video Broadcast (DVB) platforms in de Benelux en Duitsland. Bright Alley wordt het exclusieve verkoopkanaal voor Static broadcastproducten.
Static 2358 is een internationaal televisie- en mediabedrijf dat is gevestigd in Londen. Het bedrijf richt zich onder meer op de ontwikkeling en realisatie van het digitale interactieve tv entertainment kanaal PlayJam. Daarnaast verzorgt het de vormgeving en de set-top box applicatieontwikkeling voor een scala aan diensten en toepassingen specifiek op het vlak van interactieve televisie (iTV). De samenwerking met Bright Alley past in de bedrijfsstrategie van Static die gericht is op uitbouw van haar expertise binnen Europa. Het verkoopkanaal van Bright Alley biedt Static toegang tot broadcastorganisaties in o.a. Nederland, Duitsland en België.
Totaaloplossing
Bright Alley levert iTV professional services op gebied van i-conceptontwikkeling, interactive design, systeemintegratie en program management. De samenwerking biedt Bright Alley totaaloplossingen op het gebied van iTV-diensten op alle DVB platforms; zowel voor kabel, satelliet als aardse digitale televisie. De kennis die Static heeft opgebouwd in het iTV-domein is een uitstekende aanvulling op de iTV-diensten die Bright Alley en NOB inmiddels hebben ontwikkeld. Voorbeelden zijn: research- en developmentactiviteiten voor DVB-MHP (multimedia homeplatform), de participatie in Digitenne en de faciliteiten voor set-top box applicatie-ontwikkeling (het bouwen van specifieke software waarmee de set-top box het tv-signaal vertaalt naar iTV). Bright Alley realiseert dergelijke diensten voor onder meer OpenTV, Liberate, MicrosoftTV en MediaHighway.
Multichannel aanbod
Robert-Jan ten Hoorn, commercieel directeur van Bright Alley: "door de samenwerking met Static kunnen we het totale traject voor de ontwikkeling en implementatie van iTV aanbieden. Dit past uitstekend in ons aanbod op het gebied van multichannel communicatie, waarbij we onze klanten oplossingen bieden om hun audiovisuele content geschikt te maken en te distribueren via aantal kanalen, naast iTV ook via breedband internet en breedbandige mobiele netwerken."
Over Bright Alley (www.brightalley.com)
Bright Alley loopt voorop als het gaat om nieuwe ontwikkelingen op communicatie- en mediagebied. Als baanbrekend onderdeel van NOB combineert het bedrijf jarenlange ervaring in (audiovisuele) content met knowhow van nieuwe media en multichanneling. Bright Alley beweegt zich op het gebied van nieuwe media waar internet, mobile, tv en radio steeds meer samenkomen. Het bedrijf is specialist op het gebied van webcasting, interactieve TV, smal- en breedbandig internet, e-mail marketing en is met de business unit Mobile actief op het vlak van mobiele toepassingen zoals SMS, WAP, GPRS en UMTS.