Kabelaanbieders moeten service verbeteren
7 maart 2001
Een groot deel van de internetters neemt liever een
telefoonaansluiting zonder problemen, dan een kabelabonnement met
slechte service. Dat blijkt uit onze stelling: 'Slechte service van
kabelaanbieders is voor mij reden om een internetaansluiting via de
telefoon te nemen.' Voor kabelaanbieders zou dat een reden moeten zijn
om hun service op peil te brengen.
De helft van de stemmers neemt een telefoonaansluiting om problemen te
voorkomen, de andere helft neemt de slechte service van
kabelaanbieders voor lief omdat die snel internet wil.
De Consumentenbond vindt het jammer dat zoveel internetters afzien van
een kabelabonnement vanwege de slechte service. Dat consumenten kunnen
kiezen uit verschillende alternatieven (kabel, telefoon en in sommige
gevallen ADSL) is heel mooi, maar de keuze voor een bepaalde dienst
zou moeten liggen in het soort gebruik. Ook moet slechte kwaliteit in
verhouding zijn tot de prijs. Bij de meeste kabelaanbieders is dat
niet het geval. Bovendien mogen geen onterechte verwachtingen gewekt
worden bij consumenten.
Dat de helft van de internetters afziet van kabel alleen vanwege de
slechte service, betekent dat de kabelaanbieders snel iets aan hun
servicepeil moeten doen. Pas dan kunnen consumenten een gedegen
afweging maken tussen kabel en telefoon, zoals de kosten en de
hoeveelheid die ze online (willen) zijn. Voor kabelaanbieders is er
dan heel veel te winnen.
Consumentenbond