Schadebedrijf AXA optimaliseert dienstverlening
7 maart 2001
Het Schadebedrijf van AXA maakt zich op voor een gezonde toekomst. Zo
luidt de boodschap van Leo Dooper, algemeen directeur Schade van AXA.
De markt ontwikkelt zich continu en de vraag van onze klanten
verandert voortdurend. AXA speelt hierop in. Niet meer de producten
staan centraal, maar de manier waarop het beste aan de wensen van de
klant kan worden voldaan. Wij hebben vorig jaar al geconstateerd dat
het Schadebedrijf van AXA nog niet voldoende in staat is om optimale
dienstverlening te realiseren, zowel naar onze verzekeringsadviseur
als naar de verzekeringsnemer, aldus Dooper. Daarom hebben wij
besloten om onze activiteiten anders te richten en het Schadebedrijf
te herstructureren.
Dit is vandaag woensdag 7 maart 2001 door Leo Dooper in aanwezigheid
van Pierre Lefèvre, voorzitter van de Groepsraad van AXA, bekend
gemaakt aan de medewerkers van het Schadebedrijf tijdens een
bijeenkomst in Rotterdam. Deze herstructurering past volledig in de
strategie van AXA: de ontwikkeling van een beheersmatige en
productgestuurde organisatie naar een klant- en marktgerichte
organisatie. Het Schadebedrijf wordt onderverdeeld in drie business
units, te weten de Frontoffice (Marketing, Sales en New Business), de
Midoffice (Acceptatie en Schadebehandeling) en de Backoffice
(Verzekeringstechnische expertise en kennis). Deze nieuwe, globale
organisatiestructuur van het Schadebedrijf is inmiddels vastgesteld en
er is een positief advies afgegeven door de Ondernemingsraad van AXA.
Ook de vakbonden zijn hierover geïnformeerd.
Toespitsing activiteiten
Het Schadebedrijf zal zich toespitsen op een aantal centrale
activiteiten. Allereerst worden het AXA Privé Pakket en het AXA
Bedrijven Pakket uitgebouwd. Daarnaast zal verder invulling worden
gegeven aan de uitbouw van het distributiebeleid op basis van moderne
ICT-technologie. Hierbij staan de ontwikkeling van transparante en
eenduidige procedures centraal.
Personele consequenties
De komende twee maanden zal het Schadebedrijf van AXA hard werken aan
de invulling van deze herstructurering. Wij kunnen niet voorkomen dat
de definitieve invulling van de nieuwe structuur veranderingen voor de
medewerkers en daarmee personele consequenties heeft. Voor medewerkers
voor wie de herpositionering van Schade gevolgen heeft voor zijn of
haar functie, zal AXA zich maximaal inspannen om een passende functie
binnen of buiten AXA te vinden. Daarnaast zetten wij alles op alles om
juist de serviceverlening naar onze verzekeringsadviseurs en onze
klanten op een kwalitatief hoog niveau te brengen. Dit mogen zij van
ons verwachten, aldus Dooper.