NetEvents zet grote namen neer op praktijkgericht congres over Smart Technology

Webintelligence is al lang geen science fiction meer. Dat is de belangrijkste boodschap van het congres Smart Tools for Smart Companies dat NetEvents op 18 april aanstaande te Amsterdam organiseert. Naast Jay Curry is met Key-note spreker Pattie Maes van het MIT Media Laboratory in Boston een tweede zwaargewicht aangetrokken. Hun opdracht: webintelligence oftewel smart technology, begrijpelijk en toegankelijk maken voor een publiek van marketeers en business developers uit de Benelux. Hun boodschap wordt ondersteund door 6 recente praktijkcases. Waaronder die van de Postbank, Belga en Organon.

Dit congres is een gezamenlijk initiatief van NetEvents en de Special Intrest Group Webintelligence. Deze SIG is in 2000 opgericht door NetlinQ Framfab, één van de grootste internetbureaus in Nederland en bestaat naast deze partij uit Artificial Life, Autonomy, Smarthaven, Tryllion, Q-Go. Al deze bedrijven spelen op het ogenblik een drijvende en actieve rol in de smart technology industrie. Zij hebben sinds kort ook een eigen platform: http://www.webintelligence.nl.

Smart technology valt uiteen in vier gebieden: e-CRM, knowledge management, agent technology en personalisatie. De tools en applicaties die binnen deze gebieden worden ontwikkeld, bieden oplossingen voor bedrijven op het gebied van verhoogde efficiency en kostenverlaging van customer relations management en het sturen van informatiestromen binnen organisaties. Agents vergemakkelijken het zoeken op het WWW: zij zoeken naar de gewenste informatie en ondertussen kun je verder met iets anders. Internet wordt echt persoonlijk met real-time één op één contact met de on-linedoelgroep. Kortom smart technology biedt internet nieuwe kansen als business- en marketingkanaal. Het is nu aan de gebruikers om die kansen naar waarde te schatten en op de beste manier in te zetten.

NetEvents heeft als doel kennisoverdracht op het gebied van interactieve media. Dit houdt in dat wij de vraag uit de markt of die van opdrachtgevers onderzoeken en een op maat gesneden oplossing bieden. Dat kan de ene keer een congres en de andere keer een training of in-company traject zijn. NetEvents bevindt zich in een netwerk van vooruitstrevende internetbedrijven. Hierdoor kunnen wij een pro-actieve rol spelen in het informeren van verschillende doelgroepen over actuele internetontwikkelingen.