Centrale Hal van het Stadhuis wordt afdeling Publiekszaken
De gemeente gaat de dienstverlening aan de burgers in een nieuw jasje
steken en wil daarbij meer uitgaan van de vraag van de burgers. Om dat
mogelijk te maken is er een nieuwe afdeling gevormd die voortaan door
het leven gaat als afdeling publiekszaken.
Waar tot nu toe burgers in de centrale hal naar afdelingsloketten
werden doorverwezen, kunnen burgers in de nabije toekomst aan een
groot aantal balies terecht voor meerdere zaken tegelijk. Op dat
moment zijn er geen aparte balies meer voor burgerzaken, belastingen,
voorlichting of bewonerszaken. Het grote voordeel daarvan is, dat
burgers niet voor elke vraag naar een ander loket hoeven. Bovendien
wordt daarmee voorkomen, dat burgers voor snelle zaken onnodig lang
moeten wachten.
De balies zullen opnieuw worden ingedeeld naar de aard van de
producten. Alle producten die direct kunnen worden meegenomen komen
bij elkaar. Denk daarbij aan rijbewijzen, uittreksels of informatie
over allerlei zaken. Alle andere zaken die meer tijd kosten en die
niet meteen kunnen worden meegenomen komen ook bij elkaar.
Het uiteindelijke doel is om burgers met zoveel mogelijk vragen aan
1 loket te helpen. Dat zal niet direct gerealiseerd zijn, maar vanaf
nu worden wel stappen ondernomen om de dienstverlening in de centrale
hal op deze manier te laten verlopen.
Gemeente Zoetermeer © March 2001
Last update: 1 March 2001 (10:21)