Gemeente Zoetermeer

Centrale Hal van het Stadhuis wordt afdeling Publiekszaken

De gemeente gaat de dienstverlening aan de burgers in een nieuw jasje steken en wil daarbij meer uitgaan van de vraag van de burgers. Om dat mogelijk te maken is er een nieuwe afdeling gevormd die voortaan door het leven gaat als afdeling publiekszaken.

Waar tot nu toe burgers in de centrale hal naar afdelingsloketten werden doorverwezen, kunnen burgers in de nabije toekomst aan een groot aantal balies terecht voor meerdere zaken tegelijk. Op dat moment zijn er geen aparte balies meer voor burgerzaken, belastingen, voorlichting of bewonerszaken. Het grote voordeel daarvan is, dat burgers niet voor elke vraag naar een ander loket hoeven. Bovendien wordt daarmee voorkomen, dat burgers voor snelle zaken onnodig lang moeten wachten.

De balies zullen opnieuw worden ingedeeld naar de aard van de producten. Alle producten die direct kunnen worden meegenomen komen bij elkaar. Denk daarbij aan rijbewijzen, uittreksels of informatie over allerlei zaken. Alle andere zaken die meer tijd kosten en die niet meteen kunnen worden meegenomen komen ook bij elkaar.

Het uiteindelijke doel is om burgers met zoveel mogelijk vragen aan
1 loket te helpen. Dat zal niet direct gerealiseerd zijn, maar vanaf nu worden wel stappen ondernomen om de dienstverlening in de centrale hal op deze manier te laten verlopen.



Gemeente Zoetermeer © March 2001

Last update: 1 March 2001 (10:21)