Lost Boys creëert nieuwe website voor Arrows Formule 1-team
Ontwikkeling website onderdeel van tweede achtereenvolgde sponsoringseizoen van Arrows door Lost Boys
Amsterdam, 28 februari 2001 - Lost Boys heeft een nieuwe website ontwikkeld voor het Arrows Formule 1 raceteam, waarvoor onder andere de Nederlandse coureur Jos Verstappen rijdt. De nieuwe site biedt bezoekers en fans van Arrows en de Formule 1-sport vele nieuwe mogelijkheden, waaronder een fanzone, een virtuele rondleiding door de Arrows-fabriek en de mogelijkheid om te chatten met andere bezoekers. Ook kunnen prijzen gewonnen worden bij het voorspellen van de uitslag van Formule 1-races en wordt de Formule 1 racerij uitgelegd aan de hand van tekst, beeld en geluid. De ontwikkeling van de nieuwe site maakt deel uit van de sponsoring van het Arrows-team door Lost Boys, inmiddels voor het tweede achtereenvolgde seizoen. De nieuwe Arrows-site is te vinden op: www.arrows.com.
De geheel vernieuwde Arrows-website biedt Formule 1 fans en van het Arrows-team in het bijzonder, uitgebreide informatie over de sport, met onder andere de complete geschiedenis van het Arrows-team sinds 1978, evenals foto's, raceverslagen en nieuws. Echte fans kunnen tegen betaling lid worden van de website, waarbij zij kunnen kiezen uit Supporter (£5), Member (£25) en Associate (£150). Als 'Supporter' hebben fans toegang tot de afgeschermde secties van de website. 'Members' ontvangen daarbij ook nog een team cdrom en een Arrows t-shirt, en krijgen 10 procent korting op de producten in de online shop. Wie kiest voor het 'Associate'-lidmaatschap, krijgt daarnaast nog een speciaal 1/18 schaalmodel van de Arrows Formule 1-wagen en zijn of haar naam wordt toegevoegd aan de 'Associate's Wall' in het technisch centrum van Arrows, waar ook de namen van de sponsors en officiële leveranciers vermeld staan.
Op de Arrows-website kunnen fans verder het volgende vinden:
* Een overzicht van alle Formule 1 racecircuits;
* Een kalender met alle activiteiten van het Arrows-team;
* Fanzone (alleen toegankelijk voor betalende leden) met;
o Interactieve uitleg over de Formule 1 racesport, met video's en foto's;
o Een virtuele tour door de Arrows-fabriek;
o Nederlandse en Portugese chatsecties voor de fans van Jos Verstappen en Enrique Bernoldi;
o Een algemene chatsectie;
o Diverse games;
o 'Predict & Win', waarbij bezoekers een ritje in de AX3 kunnen winnen door de uitslag van de volgende race juist te voorspellen;
o Prijsvragen, wallpapers en e-cards.
Lost Boys ontwikkelt momenteel een aantal nieuwe interactieve games voor de website, waaronder een screensaver racegame waarbij de spelers met een Arrows-auto kunnen racen over een virtueel circuit.
Over Lost Boys
Lost Boys heeft ruim 400 medewerkers en is een eigentijds bedrijf dat zich specialiseert in e-business en nieuwe media. Het biedt een volledig scala aan diensten, van consultancy op strategisch niveau tot en met het bouwen en onderhouden van digitale toepassingen (voor internet, breedband, WAP, etc.) .
Lost Boys combineert businessstrategie, creativiteit en technologie om op een inspirerende manier de doelstelling van de klant te vertalen in maatgerichte oplossingen. De digitale beleving van hun doelgroepen is hierbij steeds het uitgangspunt. Behalve in Nederland heeft Lost Boys vestigingen in Barcelona, Madrid, Londen en Warschau.
Contactpersonen voor de pers:
Lost Boys, Sytske Hermans, tel. 020 535 61 61
of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, tel. 023 5628208