Vianen, 23 februari 2001 - Newtel Essence, specialist in Customer Contact
Management-oplossingen, is enthousiast over de aangekondigde overname van
eCRM-leverancier Quintus door Avaya Communication. Avaya maakte vandaag
bekend dat zij Quintus volledig overneemt en de CRM-oplossing eContact van
het bedrijf tot een belangrijk onderdeel zal gaan maken van haar eigen CRM
portfolio. Verder heeft Avaya aangekondigd dat zij de ondersteuning
overneemt van de Quintus-oplossing op verschillende platformen, wat een
verbreding betekent van het dienstenpakket van Avaya. Newtel Essence is in
de Benelux de enige partner van Quintus en is door het bedrijf officieel als
EMEA-partner gecertificeerd. Newtel Essence is verder door Avaya
geaccrediteerd als Gold Value-Added Partner.
Serge Poppes, oprichter en directeur van Newtel Essence, is zeer verheugd
over de overname van Quintus door Avaya. "In de eerste plaats betekent dit
dat de continuïteit voor gebruikers van eContact van Quintus is
gegarandeerd. Al bij de start van Newtel Essence in 1999 kozen we voor nauwe
samenwerking met zowel Avaya als Quintus, omdat de producten van beide nauw
op elkaar aansloten. De aangekondigde overname zien we dan ook als een
onderstreping van onze keus van toen. Wij kunnen inmiddels terugkijken op
succesvolle implementaties van de Quintus-oplossing bij onder meer een grote
kabelexploitant, een multimediaal contact center, een grote verzekeraar en
bij twee grote buitenlandse GSM-aanbieders. Overigens sluit de overname ook
uitstekend aan op onze strategische samenwerking met het Engelse Sabio, dat
tevens partner is van Quintus en Avaya."
Poppes wijst erop dat het onafhankelijk onderzoekbureau Forrester de kracht
van de Quintus-oplossing eContact nadrukkelijk onderschrijft. Dat blijkt ook
wel uit de tweede plaats die eContact inneemt op Forresters ranglijst van
beste CRM-oplossingen. "Verder zijn wij ook positief dat Avaya haar
ondersteuning nu zal kunnen uitbreiden naar andere platformen waarop
eContact kan worden geïmplementeerd. Dat betekent een belangrijke
verbreding. Newtel Essence ziet de overname dan ook als een positieve
ontwikkeling voor bestaande gebruikers en potentiële klanten van de
oplossingen van Quintus. Onze rol daarin ligt met name in het verder
ontwikkelen en uitbouwen van de opgedane kennis en ervaring op dit gebied."
Over Newtel Essence
Newtel Essence (voorheen bekend als de NewTel Group) is actief bij bedrijven
en organisaties waar intensieve contacten met klanten centraal staan. Het
bedrijf richt zich daarbij volledig op het bieden van oplossingen voor het
optimaal beheren van klantcontacten, ongeacht de manier waarop klanten
communiceren. Newtel Essence onderscheidt zich daarbij door een
totaaloplossing voor Customer Contact Management te leveren, inclusief
advies, service en ondersteuning. De aanpak van Newtel Essence wordt
gekenmerkt door de klant en het klantcontact als enige uitgangspunten te
nemen voor elke oplossing.
Newtel Essence is gevestigd in Vianen. Meer informatie is beschikbaar op
www.newtelessence.com