NEWTEL ESSENCE ENTHOUSIAST OVER OVERNAME QUINTUS DOOR AVAYA

Vianen, 23 februari 2001 - Newtel Essence, specialist in Customer Contact Management-oplossingen, is enthousiast over de aangekondigde overname van eCRM-leverancier Quintus door Avaya Communication. Avaya maakte vandaag bekend dat zij Quintus volledig overneemt en de CRM-oplossing eContact van het bedrijf tot een belangrijk onderdeel zal gaan maken van haar eigen CRM portfolio. Verder heeft Avaya aangekondigd dat zij de ondersteuning overneemt van de Quintus-oplossing op verschillende platformen, wat een verbreding betekent van het dienstenpakket van Avaya. Newtel Essence is in de Benelux de enige partner van Quintus en is door het bedrijf officieel als EMEA-partner gecertificeerd. Newtel Essence is verder door Avaya geaccrediteerd als Gold Value-Added Partner.
Serge Poppes, oprichter en directeur van Newtel Essence, is zeer verheugd over de overname van Quintus door Avaya. "In de eerste plaats betekent dit dat de continuïteit voor gebruikers van eContact van Quintus is gegarandeerd. Al bij de start van Newtel Essence in 1999 kozen we voor nauwe samenwerking met zowel Avaya als Quintus, omdat de producten van beide nauw op elkaar aansloten. De aangekondigde overname zien we dan ook als een onderstreping van onze keus van toen. Wij kunnen inmiddels terugkijken op succesvolle implementaties van de Quintus-oplossing bij onder meer een grote kabelexploitant, een multimediaal contact center, een grote verzekeraar en bij twee grote buitenlandse GSM-aanbieders. Overigens sluit de overname ook uitstekend aan op onze strategische samenwerking met het Engelse Sabio, dat tevens partner is van Quintus en Avaya."
Poppes wijst erop dat het onafhankelijk onderzoekbureau Forrester de kracht van de Quintus-oplossing eContact nadrukkelijk onderschrijft. Dat blijkt ook wel uit de tweede plaats die eContact inneemt op Forresters ranglijst van beste CRM-oplossingen. "Verder zijn wij ook positief dat Avaya haar ondersteuning nu zal kunnen uitbreiden naar andere platformen waarop eContact kan worden geïmplementeerd. Dat betekent een belangrijke verbreding. Newtel Essence ziet de overname dan ook als een positieve ontwikkeling voor bestaande gebruikers en potentiële klanten van de oplossingen van Quintus. Onze rol daarin ligt met name in het verder ontwikkelen en uitbouwen van de opgedane kennis en ervaring op dit gebied."

Over Newtel Essence
Newtel Essence (voorheen bekend als de NewTel Group) is actief bij bedrijven en organisaties waar intensieve contacten met klanten centraal staan. Het bedrijf richt zich daarbij volledig op het bieden van oplossingen voor het optimaal beheren van klantcontacten, ongeacht de manier waarop klanten communiceren. Newtel Essence onderscheidt zich daarbij door een totaaloplossing voor Customer Contact Management te leveren, inclusief advies, service en ondersteuning. De aanpak van Newtel Essence wordt gekenmerkt door de klant en het klantcontact als enige uitgangspunten te nemen voor elke oplossing.
Newtel Essence is gevestigd in Vianen. Meer informatie is beschikbaar op www.newtelessence.com