Debat over retail op internet zal sentiment bepalen voor 2001.

Donderdag 22 februari vindt in De Meervaart te Amsterdam het Cambridge debat plaats over e-commerce in de b-to-c markt. Deelnemers aan dit debat, dat qua vorm overeenkomt met het televisie programma 'Het Lagerhuis', komen van partijen als BOL.com, BuyITDirect, Possen.com, Zonnet Care & Beauty en Sigaarlijn.nl. Het debat, dat geleid wordt door de dagvoorzitter Dave Jansen van Channel Panel Retail Consultants, is een onderdeel van het congres Electronic Retailing 2001 dat NetEvents voor de derde keer organiseert.

Juryleden tijdens dit debat zijn Henk Gianotten, directielid EIM en hoogleraar Retail Marketing aan de KUB en Paul de Roode, CEO bij Domega.nl. Er wordt gedebatteerd over internet strategieën en de succesfactoren van verschillende retail initiatieven op internet.

Doelstelling van dit congres is het wegnemen van de scepsis ten opzichte van e-commerce. Tijdens het congres delen ervaren partijen hun kennis over de "do's and don'ts" bij het opstellen van plannen voor b-to-c e-commerce. In het programma staan topfunctionarissen van onder andere Megapool, Smilmer, FreeRecordShop en Domega.nl. Zij geven aan de hand van praktijkcases hun visie op e-fulfillment, betalingen, privacy op internet, marketing en services.

Om de retail branche nog beter te bedienen van kennis over retail en internet heeft NetEvents de workshop 'No Soul, No Sale' ontwikkelt. Deze workshop biedt de deelnemer een praktische handleiding voor het opzetten van een online shop.

Geïnteresseerden in het congres Electronic Retailing kunnen voor meer informatie over het programma en het debat terecht op de site http://www.netevents.nl/e-retailing, waar men zich ook in kan schrijven. U kunt ook telefonisch contact opnemen met NetEvents op (020) 586 99 99 of via e-mail info@netevents.nl. Noot voor de redactie,