Wijziging bestemming Kringloopcentrum
Burgemeester en wethouders van Westervoort maken in verband met het bepaalde in de Wet op de Ruimtelijke Ordening en de algemene inspraakverordening gemeente Westervoort het volgende bekend.
In voorbereiding is een ontwerp van de 5e partiële herziening
bestemmingsplan Steenderns.
Deze herziening heeft tot doel de bestemming maatschappelijke
doeleinden van het pand Heilweg 63 (kringloopcentrum) te wijzigen in
een bestemming vrijstaande woningen en kantoren en dienstverlening.
Het voorontwerpplan ligt ten behoeve van de inspraak met ingang van 22
februari 2001 gedurende vier weken bij de afdeling AJZ/VROM van de
gemeentesecretarie, Dorpsplein 1 te Westervoort, voor een ieder ter
inzage.
Inzage kan worden verkregen op werkdagen van 08.00 uur - 12.30 uur, op
afspraak op maandag van 14.00 uur - 16.00 uur en van 18.00 uur - 20.00
uur, op overige werkdagen van 14.00 uur - 16.00 uur (eveneens op
afspraak).
Gedurende deze termijn is het mogelijk om schriftelijke
inspraakreacties bij ons college in te dienen.
Van de ingekomen inspraakreacties zal een verslag worden opgemaakt.
Dit verslag wordt aan een ieder die aan de inspraak heeft deelgenomen
toegezonden. Tevens wordt dit verslag ter inzage gelegd.
Eerst na afloop van de inspraakprocedure en tijdens de officiële
terinzageligging is het mogelijk om bedenkingen kenbaar te maken bij
ons college. Dit zal afzonderlijk bekend worden gemaakt.
Hogere grenswaarden
Burgemeester en wethouders van de gemeente Westervoort maken ter
voldoening aan het bepaalde in artikel 83 van de Wet geluidhinder en
artikel 13 van het Besluit grenswaarden binnen zones langs wegen, het
volgende bekend.
Met ingang van 22 februari 2001 ligt gedurende vier weken bij de
afdeling AJZ/VROM voor een ieder ter inzage het ontwerp van het
verzoek tot vaststelling van hogere grenswaarden in het kader van de
5e partiële herziening van het bestemmingsplan Steenderens (wijziging
bestemming Kringloopcentrum in een woonbestemming met kantoor en/of
dienstverlening).
Als gevolg van het wegverkeerslawaai van de Heilweg zal het pand
Heilweg 63 een hogere geluidsbelasting krijgen dan de
voorkeursgrenswaarde van 50 dB(A). In het kader van de vaststelling en
goedkeuring van genoemd bestemmingsplan dient een procedure ter
verkrijging van hogere grenswaarden te worden gevoerd.
Gedurende genoemde termijn van vier weken kan een ieder schriftelijk opmerkingen ten aanzien van het ontwerp maken. Inzage kan worden verkregen op werkdagen van 08.00 uur - 12.30 uur, op afspraak op maandag van 14.00 uur - 16.00 uur en van 18.00 uur - 21.00 uur, op overige werkdagen van 14.00 uur - 16.00 uur (eveneens op afspraak).
Ruimte voor de rivier
Bekendmaking voorbereidingsbesluit voor het winterbed van de rivier de
IJssel
Burgemeester en wethouders van Westervoort maken op grond van de
artikelen 14 en 21 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening
respectievelijk de Algemene wet bestuursrecht het volgende bekend.
In zijn vergadering van 12 februari 2001 heeft de gemeenteraad verklaard dat voor het gebied van het winterbed van de rivier de IJssel een (herziening van een) bestemmingsplan wordt voorbereid.
Het betreft globaal gezegd het gebied vanaf de Veerdam/IJsseldijk tot
aan de gemeentegrens voorbij de Rijksweg A 12. Hieraan ten grondslag
ligt de voorgenomen actualisering van een aantal bestem-mingsplannen
op grond van de in 1997 vastgestelde Ministeriële beleidslijn Ruimte
voor de rivier. Deze beleidslijn heeft tot doel om meer rivierruimte
te scheppen teneinde toekomstige hogere rivierafvoeren op te kunnen
vangen.
Aan het voorbereidingsbesluit is een aanlegvergunningenstelsel
verbonden.
Het besluit met het (de) daarbij behorende voorstel (tekening) liggen
met ingang van de dag, die volgt op de datum van de bekendmaking
daarvan, voor een ieder ter inzage bij de afdeling AJZ/VROM. Inzage
kan verkregen worden iedere werkdag van:
a. 08.00 - 12.30 uur en
b. 14.00 - 16.00 uur (op afspraak; telefoon 026 - 31 79 310) alsmede
c. op iedere maandagavond (avondsecretarie), eveneens na het maken
van een afspraak van 18.00 21.00 uur.
Het voorbereidingsbesluit treedt in werking op de dag, die volgt op
die van de bekendmaking daarvan.
Rechtsbescherming.
Op grond van de bepalingen van de Algemene wet bestuursrecht kunnen
belanghebbenden binnen zes weken, met ingang van de dag na die van de
datum van bekendmaking van dit besluit, bij de gemeenteraad
schriftelijk een gemotiveerd bezwaarschrift indienen. Bij de
behandeling daarvan zal een onafhankelijke commissie voor de bezwaar-
en beroepschriften worden betrokken. Aan de behan-deling van een
bezwaarschrift zijn geen kosten verbonden. De indiening van een
bezwaarschrift schort de werking van het besluit niet op.
In verband hiermede bestaat de mogelijkheid om een verzoek om een
voorlopige voorziening in te dienen. Een dergelijk verzoek dient te
worden gericht aan de President van de Arrondissementsrechtbank
Arnhem, sector Bestuursrecht, Postbus 9030 te 6800 EM Arnhem. Hierbij
dient een kopie van het bezwaarschrift over te worden gelegd. Aan de
behandeling van zon verzoek zijn overigens wel kosten (een
griffierecht) verbonden.