PERSBERICHT

INZICHT IN MEDIA-EFFECTIVITEIT MET
RETURN ON MEDIA INVESTMENT (R.O.M.I)

Baarn, 20 februari 2001

The Media Difference introduceert voor haar cliënten een innovatieve trackingsmethode: Return On Media Investment-tracking, ofwel R.O.M.I.-tracking. Deze analyse heeft primair als doel het verkrijgen van een optimaal inzicht in het effect dat de verschillende mediumtypen hebben op het bezoek aan de Internet-site van een adverteerder. Secundair verwacht The Media Difference ook een beter inzicht te krijgen in de kracht en werking van de verschillende mediumtypen in het algemeen en onderstreept hiermee haar status van full service mediabureau voor online media, dat verder kijkt dan Internet alleen.

Een R.O.M.I.-rapportage bestaat uit een grafische weergave van het sitebezoek per dag gedurende de campagneperiode, afgezet tegen alle gerealiseerde bruto-contacten die per mediumtype dagelijks gerealiseerd werden. Verder vindt er een kosten per 1.000 analyse plaats op (vooralsnog) 13+-niveau, om nog beter te kunnen bepalen wat het rendement van elk mediumtype is geweest.

Uit eerste analyses blijkt bijvoorbeeld dat Internet zelf verreweg de beste plek is om zo efficiënt mogelijk bezoek richting de site van de adverteerder te genereren (overigens blijkt radio hier zoals verwacht een goede tweede). Enerzijds komt dit doordat adverteren op Internet veel gerichter mogelijk is dan in traditionele media het geval is, anderzijds is het bezoeken van de site naar aanleiding van een advertentie op Internet natuurlijk veel laagdrempeliger dan in andere media. Er hoeft immers slechts op de advertentie geklikt te worden om op de site van de adverteerder te komen.

Vaak is het mogelijk om via traditionele mediumtypen - absoluut gezien - veel meer mensen te bereiken en dit leidt dan ook regelmatig tot een grote impuls in het sitebezoek. Echter, de R.O.M.I.-rapportages laten zien dat er nieuwe tijden aanbreken; het is niet langer mogelijk om de selectie van mediumtypen slechts te baseren op potentieel bereik, want met R.O.M.I.-rapportages worden ook de efficiency en het rendement inzichtelijker dan ooit.

The Media Difference verwacht hiermee een tool gecreëerd te hebben die optimaal inspringt op de sterke opkomst van multimediale campagnes, waarbij een website of online aktie centraal staat.

EINDE PERSBERICHT

Voor meer informatie kunt u informatie opnemen met The Media Difference: Emile van den Berg
evdberg@mediadifference.nl
www.mediadifference.nl
t: 035 5486070
m: 06 53867719