Nieuwe Unified Rules-applicatie binnen Chordiant Unified CRM v3.0 voor eenduidige klantinteractie

Consistent klantcontactbeleid voor alle bedrijfsonderdelen en alle interactiekanalen

Hoofddorp, 20 februari 2001 - Chordiant Software, Inc. (Nasdaq: CHRD), leverancier van eCRM-oplossingen, introduceert Chordiant Unified Rules als een component in haar oplossing Chordiant Unified CRM v3.0. Hiermee is Chordiant Unified CRM v3.0 de eerste front-to-back-office-applicatie voor klantcontact met een real-time regelfunctionaliteit. Met de geautomatiseerde uniforme naleving van de regels in de Chordiant Unified CRM-oplossing v3.0 kunnen bedrijven hun beleid ten aanzien van klantbeheer consistent uitvoeren.

Chordiant Unified Rules maakt dat niet-technische eindgebruikers toch zelf snel en eenvoudig algoritmes kunnen instellen, volgens welke het klantcontact moet worden afgehandeld, onafhankelijk waar en via welk medium dit plaatsvindt. Chordiant Unified Rules zorgt voor een consistent bedrijfsbeleid waar het gaat om het offreren en de klantinteractie. Door klanten het optimale cross-sell- en up-sell-proces te laten doorlopen, kunnen ondernemingen hun omzet per klantcontact verhogen.

Dankzij de mogelijkheid tot een snelle implementatie van nieuwe regels loopt de organisatie vrijwel direct in de pas met het (eventueel vernieuwde) ondernemingsbeleid. Ook kan binnen Chordiant Unified Rules marktspecifieke terminologie worden gebruikt voor het definiëren van nieuwe beleidsregels, afgestemd op de branche waarin een bedrijf werkzaam is.

"Een consistent bedrijfsbeleid leidt tot tevreden klanten, goede resultaten en groeiende winsten", zegt Sam Spadafora, CEO van Chordiant. "We verwachten dat met Unified Rules grote organisaties hun klantengegevens beter zullen integreren met hun beleid voor klantinteractie. Dit zorgt voor een verdere personalisatie van het klantcontact, of die klant nu belt, een e-mail verstuurt, faxt of de Web-site van een bedrijf bezoekt."

Chordiant Unified Rules kent verschillende toepassingen. Bijvoorbeeld de optie die automatisch aanbevelingen doet voor klantenservicemedewerkers of voor automatische offertes. Hierbij herkent en selecteert de applicatie belangrijke klanten en zorgt de automatische regel ervoor dat zij bijvoorbeeld een exclusieve aanbieding krijgen.

Chordiant Software
Chordiant Software (Nasdaq: CHRD) biedt een compleet pakket van CRM-applicaties waarmee omvangrijke organisaties al hun contacten met consumenten kunnen optimaliseren, ongeacht of de communicatie verloopt via het Web, e-mail, draadloze verbindingen of call centers. De software biedt ondersteuning voor geïntegreerd spraak-, data- en Internetverkeer, en beschikt over een complete workflow engine. Met Chordiant geeft elk contact toegevoegde waarde aan de relatie met de klant en daarmee aan de omzet en winst van de onderneming.

Chordiant-software is al in gebruik bij een aantal toonaangevende organisaties, zoals MetLife, Thomas Cook Global Services, Lloyds TSB, GM OnStar, First USA, Cable and Wireless Communications en Bank One International. Chordiant Software heeft haar hoofdkantoor in Cupertino, Californië, en heeft regionale kantoren in Chicago, Dallas, New York, Londen, München en Hoofddorp.

Meer informatie over Chordiant is te vinden op de Website: www.chordiant.com.