Met vriendelijke groet,
Dmitri Berkhout
Leads PR
PERSBERICHT
KEEKABOO INTRODUCEERT MASSAMAILING DIENST
Via kaartensite Keekaboo kon tot nu toe een kaart per opdracht worden verstuurd. Vanaf vandaag is ook het versturen van meerdere kaarten tegelijk mogelijk, in ieder gewenst aantal. Patrick van Zandvoort, ceo van Keekaboo: "Wij zijn de eersten die het mogelijk maken om massamailings - met echte kaarten dus - geheel via Internet te versturen. Op ieder moment, goedkoop en razendsnel."
Keekaboo heeft het afgelopen half jaar geinvesteerd in deze nieuwe
dienst, samen met technologiepartner Accenture. "Belangrijkst was dat
een en ander betrouwbaar en gebruiksvriendelijk diende te zijn", aldus
Van Zandvoort. "Achter deze toepassing schuilt namelijk zeer complexe
techniek."
Na een uitgebreid ontwikkelingstraject wordt de nieuwe dienst
gelanceerd onder de naam Keekaboo Direct Internet Marketing, op
www.keekaboo-direct.com. Vooralsnog richt Keekaboo zich op zakelijke
toepassingen. Het gaat om een volstrekt nieuwe methode voor direct
mailings. Deze is volgens het bedrijf zeer aantrekkelijk voor
business-to-business partijen die op zoek zijn naar snelle en creatieve
manieren om hun doelgroepen te bereiken.
Van Zandvoort: "Het idee is heel simpel: verstuur in een keer een groot
aantal kaarten, bedrukt naar eigen keus, naar de gewenste doelgroep, met
gebruik van de eigen databestanden." Alles gaat online. De gebruiker
selecteert op zijn eigen PC een afbeelding als voorkant, selecteert het
Excel-databestand met de adresgegevens en typt vervolgens de tekst voor
de achterkant in. Daarna wordt de mailing verzonden. Binnen twee dagen
belandt de kaart gefrankeerd en wel op de mat bij de geadresseerden. De
nieuwe dienst is bovendien niet alleen geschikt voor Nederland, maar
voor mailings door heel Europa - met dezelfde tarieven. "Alles is geheel
geautomatiseerd. Telefonisch contact of welke support dan ook is niet
nodig", aldus Van Zandvoort. "De hele opdracht kost slechts een paar
minuten. Een enorme tijdsbesparing als je het vergelijkt met
traditionele direct mail. Dan heb je het over doorlooptijden van
minstens twee weken, voor ontwerp, drukwerk en de handling." Keekaboo
Direct Internet Marketing is bovendien goedkoop: maximaal fl. 3,50 per
kaart.
Van Zandvoort geeft een aantal voorbeelden die bij uitstek met de
nieuwe dienst kunnen worden gerealiseerd: "Stel, er is een nieuwe
manager aangesteld. Alle klanten krijgen een kaart met een foto van de
nieuwe man of vrouw. Die foto is ingescand of met een digitale camera
gemaakt. Of een importeur van badkamersanitair stuurt naar zijn
resellers een kaart met foto van een nieuwe wastafel, en hoeft dus niet
een kostbare brochure rond te sturen. Ander voorbeeld: een bedrijf heeft
zijn internetsite geactualiseerd. Naar de belangrijkste relaties stuurt
hij een kaartje met een screenshot van zijn site. Die kan hij met een
druk op de knop als afbeelding op de kaart terecht laten komen."
Ook voor marketing- en reclamecampagnes zijn er mogelijkheden te over,
met kaarten met de afbeelding van een nieuw product, een promotieactie
waarbij iedere 10e beller een prijs ontvangt, een kaart als tijdelijke
kortingsbon bij een winkelketen, enzovoorts.
Over Keekaboo
Keekaboo is nu anderhalf jaar operationeel. Naast een populaire site
voor consumenten die een kaartje naar familie of vrienden willen
versturen, verleent Keekaboo ook licenties aan bedrijven die de
Keekaboo-kaarten voor hun eigen dienstverlening inzetten.
Licentiehouders zijn onder meer Veronica, Free Record Shop, Chello en
Amnesty International.
Einde persbericht. Amsterdam, 19 februari 2001.
Noot voor de redactie (