Graag brengen wij u namens Keekaboo het onderstaande persbericht onder de aandacht.

Met vriendelijke groet,

Dmitri Berkhout
Leads PR

PERSBERICHT

KEEKABOO INTRODUCEERT MASSAMAILING DIENST

Via kaartensite Keekaboo kon tot nu toe een kaart per opdracht worden verstuurd. Vanaf vandaag is ook het versturen van meerdere kaarten tegelijk mogelijk, in ieder gewenst aantal. Patrick van Zandvoort, ceo van Keekaboo: "Wij zijn de eersten die het mogelijk maken om massamailings - met echte kaarten dus - geheel via Internet te versturen. Op ieder moment, goedkoop en razendsnel."

Keekaboo heeft het afgelopen half jaar geinvesteerd in deze nieuwe dienst, samen met technologiepartner Accenture. "Belangrijkst was dat een en ander betrouwbaar en gebruiksvriendelijk diende te zijn", aldus Van Zandvoort. "Achter deze toepassing schuilt namelijk zeer complexe techniek."
Na een uitgebreid ontwikkelingstraject wordt de nieuwe dienst gelanceerd onder de naam Keekaboo Direct Internet Marketing, op www.keekaboo-direct.com. Vooralsnog richt Keekaboo zich op zakelijke toepassingen. Het gaat om een volstrekt nieuwe methode voor direct mailings. Deze is volgens het bedrijf zeer aantrekkelijk voor business-to-business partijen die op zoek zijn naar snelle en creatieve manieren om hun doelgroepen te bereiken.

Van Zandvoort: "Het idee is heel simpel: verstuur in een keer een groot aantal kaarten, bedrukt naar eigen keus, naar de gewenste doelgroep, met gebruik van de eigen databestanden." Alles gaat online. De gebruiker selecteert op zijn eigen PC een afbeelding als voorkant, selecteert het Excel-databestand met de adresgegevens en typt vervolgens de tekst voor de achterkant in. Daarna wordt de mailing verzonden. Binnen twee dagen belandt de kaart gefrankeerd en wel op de mat bij de geadresseerden. De nieuwe dienst is bovendien niet alleen geschikt voor Nederland, maar voor mailings door heel Europa - met dezelfde tarieven. "Alles is geheel geautomatiseerd. Telefonisch contact of welke support dan ook is niet nodig", aldus Van Zandvoort. "De hele opdracht kost slechts een paar minuten. Een enorme tijdsbesparing als je het vergelijkt met traditionele direct mail. Dan heb je het over doorlooptijden van minstens twee weken, voor ontwerp, drukwerk en de handling." Keekaboo Direct Internet Marketing is bovendien goedkoop: maximaal fl. 3,50 per kaart.

Van Zandvoort geeft een aantal voorbeelden die bij uitstek met de nieuwe dienst kunnen worden gerealiseerd: "Stel, er is een nieuwe manager aangesteld. Alle klanten krijgen een kaart met een foto van de nieuwe man of vrouw. Die foto is ingescand of met een digitale camera gemaakt. Of een importeur van badkamersanitair stuurt naar zijn resellers een kaart met foto van een nieuwe wastafel, en hoeft dus niet een kostbare brochure rond te sturen. Ander voorbeeld: een bedrijf heeft zijn internetsite geactualiseerd. Naar de belangrijkste relaties stuurt hij een kaartje met een screenshot van zijn site. Die kan hij met een druk op de knop als afbeelding op de kaart terecht laten komen." Ook voor marketing- en reclamecampagnes zijn er mogelijkheden te over, met kaarten met de afbeelding van een nieuw product, een promotieactie waarbij iedere 10e beller een prijs ontvangt, een kaart als tijdelijke kortingsbon bij een winkelketen, enzovoorts.

Over Keekaboo
Keekaboo is nu anderhalf jaar operationeel. Naast een populaire site voor consumenten die een kaartje naar familie of vrienden willen versturen, verleent Keekaboo ook licenties aan bedrijven die de Keekaboo-kaarten voor hun eigen dienstverlening inzetten. Licentiehouders zijn onder meer Veronica, Free Record Shop, Chello en Amnesty International.

Einde persbericht. Amsterdam, 19 februari 2001.

Noot voor de redactie (