INGEKOMEN
Burgemeester en wethouders van Vlieland maken bekend dat de volgende
aanvragen voor een bouwvergunning is ingekomen:
- W. Bosma, ten behoeve van het vergroten van een woning op het
perceel Dorpsstraat 132 (ingekomen 8 februari 2001);
- Fam. Ottosen, ten behoeve van het vergroten van een garage/berging
op het perceel Lutinelaan 2b (ingekomen 13 februari 2001);
Nadere informatie over deze aanvragen kunt u verkrijgen bij de afdeling Ruimtelijke Ordening op het gemeentehuis.
VERGUNNING
Burgemeester en wethouders van Vlieland maken bekend dat zij een
bouwvergunning hebben verleend aan:
- H.T. Westers, ten behoeve van het verbouwen van een woonhuis op het
perceel Dorpsstraat 169;
- J. van Randen, ten behoeve van het plaatsen van een garage/berging
op het perceel Dennenlaan 30;
Belanghebbenden kunnen tegen boven-genoemd besluit binnen zes weken na
de datum van deze publicatie bij burgemeester en wethouders van
Vlieland schriftelijk gemotiveerde bezwaren indienen (postadres:
Postbus 10, 8899 ZN Vlieland). Informatie kunt u desgewenst verkrijgen
bij de afdeling Ruimtelijke Ordening.
MONUMENTENZORG Behoefteraming 2001
Sinds 1997 krijgen alle gemeenten in Nederland van het rijk een
subsidiebudget dat aansluit bij de restauratiebehoefte die er in de
gemeente is. Dit geldt ook voor onze mooie historische gemeente
Vlieland waar zo'n 42 monumenten zijn.
Om deze restauratiebehoefte te kunnen vaststellen, moet iedere
gemeente een keer per vier jaar een beheofteraming uitvoeren. Om zo
maximaal mogelijk van het landelijk beschikbare subsidiebudget te
kunnen profiteren zullen wij als gemeente een zo duidelijk mogelijk
beeld moeten krijgen van de technische toestand van alle 42
rijksmonumenten in onze gemeente. De eigenaren van de monumentenpanden
profiteren uiteindelijk van een zo goed mogelijk resultaat. Hoe hoger
het uiteindelijke subsidiebudget voor de gemeente, hoe meer eigenaren
restauratiesubsidie kunnen krijgen.
Wij willen graag alle rijksmonumenten inwendig en uitwendig
inspecteren op de technische staat van het casco en het interieur. Wij
moeten weten of binnen een periode van tien jaar noodzakelijk herstel
moet worden uitgevoerd aan de fundering, buitenmuren inclusief
kozijnen, vloeren en balken, kapconstructies inclusief pannen/goten en
wellicht herstel aan monumentale interieuronderdelen.
Medewerking van alle eigenaren is noodzakelijk
Voor deze inspectie hebben wij uw medewerking nodig.
Ook als u meent dat de eerstkomende 10 jaar geen ingrijpende
maatregelen nodig zijn dan toch is het van het grootste belang dat wij
uw monument in het overzicht opnemen.
De inspectie zal in week 11 beginnen. De eigenaren c.q. bewoners
krijgen afzonderlijk nog bericht over de exacte aanvangsdatum.
Informatie
Indien u vragen of opmerkingen heeft over het behoefte-onderzoek en de
inspecties dan kun u contact opnemen met de heer G.A. Nieuwenhuis,
tel. 452718
INSPRAAKPROCEDURE PKB DERDE NOTA WADDENZEE
Een nieuwe nota over de Waddenzee
De Waddenzee is een natuurgebied van internationale betekenis en
kenmerkt zich door zijn unieke open landschap. Voor de regering is dit
sinds 1980 de reden om voor dit unieke gebied een aparte beleidsnota
uit te brengen, gericht op de duurzame bescherming en ontwikkeling van
de Waddenzee. Het kabinet is gestart met de procedure voor het
uitbrengen van een nieuwe versie van deze nota, de PKB Derde Nota
Waddenzee. Deze nota doorloopt de procedure van de planologische
kernbeslissing (pkb), zoals is vastgelegd in de Wet op de Ruimtelijke
Ordening. Op 19 januari 2001 heeft het kabinet de ontwerp PKB Derde
Nota Waddenzee (pkb deel 1) vastgesteld. In pkb deel 1 doet het
kabinet een voorstel voor het te voeren beleid voor de Waddenzee voor
de komende 10 jaar. PKB deel 1 wordt onderworpen aan inspraak,
bestuurlijk overleg met de waddenprovincies en -gemeenten en advies
door de Waddenadviesraad. De resultaten hiervan worden opgenomen in
pkb deel 2 en zullen door het kabinet worden betrokken bij de bepaling
van het kabinetsstandpunt over de Waddenzee (pkb deel 3). Dit
kabinetsstandpunt zal voor instemming worden voorgelegd aan de Tweede
en Eerste kamer der Staten-Generaal. Na instemming van beide Kamers
verschijnt pkb deel 4.
Inspraak
Iedereen kan inspreken op pkb deel 1 gedurende de inspraakperiode die
loopt van 14 februari tot en met 8 mei 2001. Inspraakreacties kunnen
alleen schriftelijk worden ingediend en dienen voor sluiting van de
inspraaktermijn te zijn ontvangen op het volgende adres: Ministerie
van VROM, Rijksplanologische Dienst, Afdeling Landelijke Gebieden,
IPC 361, Postbus 30940, 2500 GX Den Haag.
Ter inzage legging
Pkb deel 1 ligt gedurende de inspraakperiode iedere werkdag tussen
09.00 en 12.00 uur en dinsdagmiddag tussen 14.00 en 16.00 uur op het
gemeentehuis ter inzage.
Informatieavonden
Het ministerie van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en
Milieubeheer organiseert samen met de Ministeries van Landbouw,
Natuurbeheer en Visserij, Verkeer en Waterstaat, Economische Zaken en
Defensie openbare informatieavonden. Daar wordt algemene informatie
verstrekt en is gelegenheid tot het stellen van vragen.
Ook op Vlieland wordt in samenwerking met het Ministerie van VROM een
informatie-avond georganiseerd. U bent daarvoor allen van harte
uitgenodigd.
De bijeenkomst vindt plaats op maandag 5 maart 2001, aanvang 19.30
uur, in Badhotel Bruin.
Integrale tekst pkb deel 1
De volledige tekst van pkb deel 1 is ook te vinden op de internetsite
van Interwad (www.waddenzee.nl). Pkb deel 1 kan worden aangevraagd bij
het Distributie-centrum VROM, telefoon 0900-8052 (40 ct per minuut),
fax 0900-2018052 (40 ct per minuut), onder vermelding van
distributienummer 15573. Daar is ook de brochure "Hoofdlijnen en
inspraakwijzer" verkrijgbaar, onder vermelding van distributienummer
15574.
Ter informatie
Meer informatie over de PKB Derde Nota Waddenzee en de
inspraakprocedure is te verkrijgen bij de afdeling
Publieksvoor-lichting van het ministerie van VROM, telefoon 070
3395050 en op de internetsite van het ministerie van VROM
(www.minvrom.nl).