Harmelen, 18 februari 2001
Belangen Harmelense Inwoners
doet beroep op de raad van Woerden telefoongids
gratis ter beschikking te stellen.
Bij de verspreiding van de telefoongids bleek dat men in Harmelen voor de gids waar Woerden (de andere helft van Harmelen) in staat, fl. 7,50 zou moeten worden betaald. Belangen Harmelense Inwoners ging meteen aan het werk om te proberen de inwoners kostenloos aan zo'n gids te helpen.
De pogingen richting KPN Telecom liepen op niets uit. Die verklaarde zich niets van gemeentelijke indelingen aan te trekken en de gidsen naar 'koopstromen' in te delen. De bollebozen daar weten te vertellen 'dat Harmelenaren veelal hun inkopen in Utrecht en Woerdenaren de hunne in Gouda doen'. Utrecht heeft dus geen koop-centrumfunctie voor de inwoners van Woerden, Gouda kennelijk wel (?).
KPN laat weten: 'wanneer het toch gewenst wordt Woerden en Harmelen in één gids onder te brengen, kan de gemeente altijd een formeel verzoek indienen om een woon-plaats te laten opnemen in een bepaalde gids'. Hoewel het College noch de Raad de brief van 15 januari nog steeds niet heeft beantwoord, weet de vereniging inmiddels dat vanuit de gemeente Woerden zo'n verzoek nooit is uitgegaan.
Belangen Harmelense Inwoners heeft nu per brief nogmaals aan het gemeentebestuur van Woerden gevraagd zo'n verzoek te laten uitgaan en een budget van een paar duizend gulden beschikbaar te stellen om inwoners van Harmelen toch aan de gids van hun nieuwe gemeente (Woerden staat in Gids 11) te kunnen helpen.
De vereniging stelt voor getrapt per eenheid van circa twintig gidsen bij KPN een bestelling te doen, teneinde de behoefte te kunnen volgen en niet onnodig veel gidsen aan te schaffen. Wanneer die tijdens de openingstijden van de gemeentelijke service-desk in Harmelen kunnen worden afgehaald, dan behoeven de inwoners ook niet per sé daarvoor naar Woerden te gaan.
Nadere informatie: J. Bakker, 0348-44.2016
Belangen Harmelense Inwoners
Uitsluitend aandacht voor de belangen van de inwoners!