Persberichten
Ticketingsysteem in het kader Brugge 2002
Brugge, 16/2/2001
Een speerpunt in het cultuurbeleid van de Provincie West-Vlaanderen
wordt de oprichting en uitbouw van een CultuurCommunicatieCentrum. Als
coördinerende instantie wil dit centrum tegemoet komen aan de
behoeften die momenteel leven bij de West-Vlaamse cultuurleveranciers
en -consumenten: krachtige informatiekanalen, doeltreffende promotie,
professionele begeleiding en open overleg. De cultuurconsument zal
gemakkelijker de weg vinden naar het aanbod aan de hand van
innoverende communicatiekanalen en krachtige promotiecampagnes. De
provincie West-Vlaanderen zette reeds de eerste stappen gezet in de
ontwikkeling van een centrale databank van culturele activiteiten in
West-Vlaanderen, die via internet door het grote publiek zal te
raadplegen zijn.
De cultuurconsument zal via de nieuwste technologieën, zowel
telefonisch (via callcenter), via internet als aan de balie vlot
geïnformeerd kunnen worden over het culturele aanbod in
West-Vlaanderen en in vele gevallen ook meteen een ticket kunnen
reserveren voor de gewenste activiteit.Het is dan ook de bedoeling dat
op termijn zoveel mogelijk culturele instellingen uit de provincie
aansluiten op het netwerk om de service aan de klant te optimaliseren.
Het spreekt voor zich dat de onafhankelijkheid van de verschillende
partners gevrijwaard zal blijven.
Provincie West-Vlaanderen