Siemens

Persbericht

ICM 0102.164 nl

Zoetermeer, donderdag 15 februari 2001

Siemens deelt 'inspiratie' met Europese campagne van 80 miljoen Euro

'Geef vandaag een soundtrack', 'Verspreid liefde' en 'Bewaar een geheim'. Dit zijn slechts enkele manieren waarop Siemens middels een Europese reclamecampagne uitnodigt om 'inspiratie' op te doen, met behulp van Siemens Mobile Phones. Sinds 5 februari loopt de teasercampagne, waarbij billboards, stationsspreads en abri's zijn ingezet. Maandag 19 februari zal de 'launch' plaatsvinden waarbij de media billboard, stationsspread, abri, TV en print gedurende twee weken worden ingezet.

In een markt waar de concurrentie steeds meer toeneemt, richt Siemens zich op duurzame concurrentievoordelen. De nadruk ligt op merkpositionering. De campagne die ontwikkeld is door Wieden&Kennedy, laat dan ook zien dat de producten en de 'Be inspired'-gedachte van Siemens een nieuw soort vrijheid bieden, waarmee mensen zaken overal en altijd vanuit een nieuw gezichtspunt kunnen benaderen. De campagne heeft tot doel de merklading een emotionele meerwaarde mee te geven. Met GSM's die aantrekkelijk, veelzijdig en gebruiksvriendelijk zijn worden gedachten en emoties gedeeld. Dit ongeacht tijd of plaats.

De campagne is in Nederland de komende weken zichtbaar op circa 1200 billboards en stationsspreads. Voor de grote steden ligt de nadruk voornamelijk op de abri's met zo'n. 2900 posters. Daarnaast is er op TV ingekocht voor ruim 600 GRP's (Gross Rating Points) bij de publieke en commerciële zenders. De printuitingen zijn te zien in weekbladen, magazines en diverse special interest bladen (zoals bijvoorbeeld Volkskrant Magazine,
HP/De Tijd,Veronica en Panorama). Totaal is er in Nederland aan 'above the line'-activiteiten bijna 2 miljoen Euro ingekocht.

Siemens Mobile Phones is in het vierde kwartaal van 2000 uitgegroeid tot de op één na grootste leverancier van mobiele telecommunicatieproducten. Onderzoek van het bureau Dataquest heeft uitgewezen dat Siemens Mobile Phones 9% van het wereldwijde marktaandeel heeft weten te veroveren. In Nederland neemt Siemens met de mobiele telefoons de derde plaats in met een marktaandeel van 13%.

Informatie voor de redactie en beeldmateriaal:
Persvoorlichting Siemens Nederland N.V.
Maike Dittmar, telefoon 070 - 333 3786, mobiel 06-21 20 35 52, fax 070
- 333 3960, e-mail: maike.dittmar@siemens.nl
© Siemens Nederland N.V. 2001