DSM

14 februari 2001

KPN levert DSM Global Network

Gezamenlijk persbericht

KPN gaat DSM een wereldwijd IP-/datanetwerk leveren. Daarmee kunnen DSM-medewerkers in 39 landen op een gestandaardiseerde manier van hetzelfde netwerk gebruik maken. KPN bewaakt het netwerk en garandeert een hoge mate van beschikbaarheid. Met het contract is een bedrag gemoeid van ruim EUR 31 miljoen.

Op dinsdag 13 februari ondertekenden DSM en KPN Telecom een 5-jarige overeenkomst voor het DSM Global Network. De realisatie van het wereldwijd 'integrated managed IP-/datanetwork' loopt synchroon met DSM's Auroraproject. Dit is een automatiseringsproject waarin alle DSM-medewerkers wereldwijd worden voorzien van een moderne en gestandaardiseerde computerwerkplek. Beide projecten worden juni dit jaar volgens planning afgerond.

Basis voor e-businessstrategie

Henk van Dalen, binnen de Raad van Bestuur van DSM onder meer belast met de portefeuille informatie- en communicatietechnologie (ICT), stelt dat deze overeenkomst een belangrijke basis legt voor DSM's e-businessstrategie. "Enerzijds ontstaat een transparante ontsluiting naar de buitenwereld en anderzijds wordt interne informatie-uitwisseling voor onder andere kennismanagement vereenvoudigd. DSM kan hiermee tevens gaan profiteren van het groeiende aanbod aan dienstenportfolio's op basis van internetoplossingen."

Marten Pieters, lid Raad van Bestuur KPN Telecom, is er bijzonder verheugd over dat met DSM weer een belangrijke klant toegevoegd kan worden aan de reeks van klanten die gebruikmaken van de IP-/datadiensten. IP-/datadiensten vormen een belangrijk speerpunt in de KPN-activiteiten. Het dataverkeer bij KPN maakt een spectaculaire groei door en vormt een steeds groter deel van de concernomzet. KPN levert DSM een integrale dienst waarvan 'end-to-end managed services' onderdeel uitmaken.
Naast de monitoring en management van het netwerk wordt tevens voorzien in capacity management.

KPN

KPN is een snelgroeiend, internationaal telecommunicatiebedrijf dat in Nederland zijn thuisbasis heeft. Het bedrijf richt zich op groei in drie kernactiviteiten: mobiel, IP-/datadiensten en internet-, call center- en mediadiensten. KPN heeft wereldwijd meer dan 20 miljoen klanten. Via KPNQwest levert KPN IP-/datadiensten aan ondernemingen en grootverbruikers in Europa. In de eerste helft van 2000 realiseerde KPN bedrijfsopbrengsten van EUR 5,2 miljard.