BodyVitaal: het centrale informatiepunt op internet
Hoogwaardige en gevarieerde content
is kracht van nieuwe gezondheidssite
Het zoeken naar gezondheidsinformatie op internet neemt momenteel een steeds
grotere vlucht. In Amerika is dit zelfs één van de belangrijkste
activiteiten op het world wide web. Sinds 1 februari jl. hoeven Nederlandse
surfers geen uitgebreide speurtochten meer op het net te ondernemen. De
nieuwe website www.bodyvitaal.nl biedt een zeer complete én gevarieerde
hoeveelheid gezondheidsinformatie in de eigen taal. Daarnaast beschikt de
site over een shop waar veel gangbare voedingssupplementen en
lichaamsverzorgingsproducten verkrijgbaar zijn.
Eén van de initiatiefnemers van BodyVitaal is uitgeverij Elmar uit Delft.
Dit bedrijf is onder meer gespecialiseerd in het uitgeven van boeken over
gezondheid. Mede hierdoor is een kundige redactie uit het auteursbestand
samengesteld. Bovendien worden de uitgeefrechten van buitenlandse boeken
door Elmar tegenwoordig inclusief de internetrechten gekocht. Dit betekent
dat een brede en hoogwaardige content op de website wordt aangeboden.
Lijvige encyclopedie
De website van BodyVitaal heeft een frisse, moderne vormgeving en is
voorzien van een heldere navigatiestructuur. Tijdens het 'bladeren' door de
grote hoeveelheid aan informatie behoudt de bezoeker altijd een goed
overzicht waar hij zich nu precies bevindt. De nieuwsrubriek wordt
doorlopend door buitenlandse persbureaus vernieuwd met actuele
berichtgeving. Daarbij ligt de nadruk vooral op natuurlijke gezondheid. De
channels Lichaamsklachten en Vitamines & Kruiden vormen samen een lijvige
encyclopedie waarin de gezochte informatie snel én gemakkelijk gevonden kan
worden.
Gênante klachten
Verder zijn er aparte channels voor o.a. Dieet & Afslanken, Sport & Fitness
en Lichaamsverzorging. In het BodyVitaal Webzine op de site treft de
bezoeker o.a. gezondheidstesten, kennisquizzen en achtergrondverhalen aan.
Een prominente plaats op de site is ingeruimd voor het channel
Schaamteklachten. Hier worden klachten besproken die veel mensen een beetje
gênant vinden. Een slechte adem bijvoorbeeld. Of genitale wratten. Het
blijkt namelijk dat veel mensen het moeilijk vinden om hiermee naar de
huisarts of drogist te gaan. Internet is een ideaal medium om geheel anoniem
meer te weten te komen over dergelijke intieme aandoeningen.
Internetdrogist
Op de site bevindt zich eveneens een shop waar voedingssupplementen en
lichaamsverzorgingsproducten verkrijgbaar zijn. Het totale assortiment omvat
maar liefst 20.000 artikelen. Alleen als de bezoeker het wil, kan er met een
simpele muisklik een bezoek gebracht worden aan de zeer uitgebreide
internetdrogist. De content en de shop zijn strikt van elkaar gescheiden.
BodyVitaal is namelijk op de eerste plaats een informatieleverancier. Maar
mensen die regelmatig op de site komen, zullen op den duur best wel de stap
naar de shop wagen. Het wordt steeds duidelijker, dat een 'internetwinkel'
iets moet weggeven om er iets voor terug te kunnen krijgen. En dat is in het
geval van BodyVitaal een schat aan informatie over het behoud van een goede
gezondheid.
Twee muisklikken
Overigens is de duidelijke navigatiestructuur ook van toepassing op het
winkelgedeelte van deze gezondheidssite. Met maximaal twee muisklikken,
krijgt de bezoeker een selectie van de door hem of haar gezochte producten
op het scherm. Bestellingen die voor 12.00 uur 's middags besteld zijn,
worden reeds de volgende dag keurig afgeleverd.