BodyVitaal: het centrale informatiepunt op internet

Hoogwaardige en gevarieerde content
is kracht van nieuwe gezondheidssite

Het zoeken naar gezondheidsinformatie op internet neemt momenteel een steeds grotere vlucht. In Amerika is dit zelfs één van de belangrijkste activiteiten op het world wide web. Sinds 1 februari jl. hoeven Nederlandse surfers geen uitgebreide speurtochten meer op het net te ondernemen. De nieuwe website www.bodyvitaal.nl biedt een zeer complete én gevarieerde hoeveelheid gezondheidsinformatie in de eigen taal. Daarnaast beschikt de site over een shop waar veel gangbare voedingssupplementen en lichaamsverzorgingsproducten verkrijgbaar zijn.

Eén van de initiatiefnemers van BodyVitaal is uitgeverij Elmar uit Delft. Dit bedrijf is onder meer gespecialiseerd in het uitgeven van boeken over gezondheid. Mede hierdoor is een kundige redactie uit het auteursbestand samengesteld. Bovendien worden de uitgeefrechten van buitenlandse boeken door Elmar tegenwoordig inclusief de internetrechten gekocht. Dit betekent dat een brede en hoogwaardige content op de website wordt aangeboden.

Lijvige encyclopedie

De website van BodyVitaal heeft een frisse, moderne vormgeving en is voorzien van een heldere navigatiestructuur. Tijdens het 'bladeren' door de grote hoeveelheid aan informatie behoudt de bezoeker altijd een goed overzicht waar hij zich nu precies bevindt. De nieuwsrubriek wordt doorlopend door buitenlandse persbureaus vernieuwd met actuele berichtgeving. Daarbij ligt de nadruk vooral op natuurlijke gezondheid. De channels Lichaamsklachten en Vitamines & Kruiden vormen samen een lijvige encyclopedie waarin de gezochte informatie snel én gemakkelijk gevonden kan worden.

Gênante klachten

Verder zijn er aparte channels voor o.a. Dieet & Afslanken, Sport & Fitness en Lichaamsverzorging. In het BodyVitaal Webzine op de site treft de bezoeker o.a. gezondheidstesten, kennisquizzen en achtergrondverhalen aan. Een prominente plaats op de site is ingeruimd voor het channel Schaamteklachten. Hier worden klachten besproken die veel mensen een beetje gênant vinden. Een slechte adem bijvoorbeeld. Of genitale wratten. Het blijkt namelijk dat veel mensen het moeilijk vinden om hiermee naar de huisarts of drogist te gaan. Internet is een ideaal medium om geheel anoniem meer te weten te komen over dergelijke intieme aandoeningen.

Internetdrogist

Op de site bevindt zich eveneens een shop waar voedingssupplementen en lichaamsverzorgingsproducten verkrijgbaar zijn. Het totale assortiment omvat maar liefst 20.000 artikelen. Alleen als de bezoeker het wil, kan er met een simpele muisklik een bezoek gebracht worden aan de zeer uitgebreide internetdrogist. De content en de shop zijn strikt van elkaar gescheiden. BodyVitaal is namelijk op de eerste plaats een informatieleverancier. Maar mensen die regelmatig op de site komen, zullen op den duur best wel de stap naar de shop wagen. Het wordt steeds duidelijker, dat een 'internetwinkel' iets moet weggeven om er iets voor terug te kunnen krijgen. En dat is in het geval van BodyVitaal een schat aan informatie over het behoud van een goede gezondheid.

Twee muisklikken

Overigens is de duidelijke navigatiestructuur ook van toepassing op het winkelgedeelte van deze gezondheidssite. Met maximaal twee muisklikken, krijgt de bezoeker een selectie van de door hem of haar gezochte producten op het scherm. Bestellingen die voor 12.00 uur 's middags besteld zijn, worden reeds de volgende dag keurig afgeleverd.