Amstelveen, 14 februari 2001
Lifestyle-evenementen populair onder 35 tot 50 jaar
Consumenten in de leeftijd tussen de 35 en 50 jaar zijn de grootste groep
bezoekers van lifestyle-evenementen. Van alle soorten lifestyle-evenementen
worden binnen- en buitenevenementen op het gebied van wonen, interieur en
tuinieren het vaakst bezocht. Op de kalender voor lifestyle-evenementen
zijn de maanden februari, maart en september de drukste. Bovenstaande
conclusies komen naar voren uit de eerste editie van de ReSpons Lifestyle
Evenementen Monitor.
Na vier edities van de Gastronomische Evenementen Monitor, besloot ReSpons
het concept van deze monitor uit te breiden tot de Lifestyle Evenementen
Monitor. "Culinaire festivals maken deel uit van de lifestyle-beleving van
de consument, maar lifestyle bevat meer dan alleen lekker eten", aldus
Joyce Dullaart van ReSpons. Naast gastronomie bevat de Lifestyle
Evenementen Monitor ook informatie van evenementen op het gebied van wonen,
interieur & tuin, kunst & antiek, mode & vakantie.
Uit de editie 2001 van de Lifestyle Evenementen Monitor blijkt verder dat
Brand Bier de meest actieve sponsor is. Het Limburgse biermerk is vooral
actief in culinaire festivals. ABN-Amro is verrassend 2e, nog voor
'ras'-evenementensponsors als Rabobank en Heineken. Opvallende conclusie is
verder dat meer dan de helft van alle evenementen in de Lifestyle
Evenementen Monitor (nog) geen sponsor heeft.
De editie 2001 van de Lifestyle Evenementen Monitor is deze week verschenen
en bevat een gedetailleerd kalenderoverzicht van alle evenementen tot en
met januari 2002. Indien u meer informatie wilt over de analysegegevens zou
ik u willen vragen even contact met ons te nemen.
ReSpons Evenementen Monitor
contactpersonen: Joyce Dullaart & Angelique Sterkman
Postbus 254
1180 AG AMSTELVEEN
Telefoon: 020 3457554 Telefax: 020 3454928
E-mail: info@respons.nl Internet: http://www.respons.nl