PERSBERICHT

Amstelveen, 14 februari 2001

Lifestyle-evenementen populair onder 35 tot 50 jaar

Consumenten in de leeftijd tussen de 35 en 50 jaar zijn de grootste groep bezoekers van lifestyle-evenementen. Van alle soorten lifestyle-evenementen worden binnen- en buitenevenementen op het gebied van wonen, interieur en tuinieren het vaakst bezocht. Op de kalender voor lifestyle-evenementen zijn de maanden februari, maart en september de drukste. Bovenstaande conclusies komen naar voren uit de eerste editie van de ReSpons Lifestyle Evenementen Monitor.

Na vier edities van de Gastronomische Evenementen Monitor, besloot ReSpons het concept van deze monitor uit te breiden tot de Lifestyle Evenementen Monitor. "Culinaire festivals maken deel uit van de lifestyle-beleving van de consument, maar lifestyle bevat meer dan alleen lekker eten", aldus Joyce Dullaart van ReSpons. Naast gastronomie bevat de Lifestyle Evenementen Monitor ook informatie van evenementen op het gebied van wonen, interieur & tuin, kunst & antiek, mode & vakantie.

Uit de editie 2001 van de Lifestyle Evenementen Monitor blijkt verder dat Brand Bier de meest actieve sponsor is. Het Limburgse biermerk is vooral actief in culinaire festivals. ABN-Amro is verrassend 2e, nog voor 'ras'-evenementensponsors als Rabobank en Heineken. Opvallende conclusie is verder dat meer dan de helft van alle evenementen in de Lifestyle Evenementen Monitor (nog) geen sponsor heeft.

De editie 2001 van de Lifestyle Evenementen Monitor is deze week verschenen en bevat een gedetailleerd kalenderoverzicht van alle evenementen tot en met januari 2002. Indien u meer informatie wilt over de analysegegevens zou ik u willen vragen even contact met ons te nemen.

ReSpons Evenementen Monitor
contactpersonen: Joyce Dullaart & Angelique Sterkman Postbus 254
1180 AG AMSTELVEEN
Telefoon: 020 3457554 Telefax: 020 3454928
E-mail: info@respons.nl Internet: http://www.respons.nl