ONLINE TRAVEL PORTAL LIMITED
PERSBERICHT
13 Februari 2001
ONLINE TRAVEL PORTAL LIMITED BENOEMT HOOFD MARKETING VAN BEENZ.COM ALS MARKETING DIRECTOR
Online Travel Portal Limited, de nieuwe pan-Europese reisportal die wordt
ondersteund door negen vooraanstaande luchtvaartmaatschappijen (Aer
Lingus, Air France, Alitalia, Austrian Airlines, British Airways, Finnair,
Iberia, KLM and Lufthansa), heeft Nicolas De Santis, specialist op het
gebied van de nieuwe economie en merkstrategie, aangesteld als Marketing
Director.
De Santis (34) was medeoprichter, Senior VP en Hoofd Marketing van het in
maart 1999 gelanceerde beenz.com, de innovatieve betalingseenheid op
internet. Bij beenz.com, zette De Santis een van de grootste online merken
neer en slaagde hij er in wereldwijd meer dan drie miljoen geregistreerde
rekeninghouders binnen te halen. Hij won verscheidene marketingprijzen en
introduceerde het merk in meer dan 12 markten, waaronder Engeland, de
Verenigde Staten, Japan, Australië, Italië, Frankrijk, China, Zweden en
Korea.
Hij ondersteunde de financiering en internationale expansie van de
organisatie, door onder andere een joint venture aan te gaan met het
toonaangevende Italiaanse portalnetwerk Kataweb en Artemis (Francois
Pinault investeringstak). Als gevolg hiervan plaatste beenz.com zich op de
derde plaats in de Sunday Times Top European Private Internet Businesses
Survey.
Nicolas De Santis' benoeming op bestuursniveau volgt een week nadat Online
Travel Portal Limited op 5 februari jongstleden aankondigde dat Giovanni
Bisignani (voormalig CEO van Alitalia) is aangesteld als Chief Executive
Officer.
Over zijn benoeming zegt De Santis, "Het is een fantastische kans om het
merk, de ervaring van de consument en de toekomstige richting van Online
Travel Portal vorm te geven als Europa's spannendste internet reisportal.
Ik kijk er vooral naar uit om mijn kennis van het managen van wereldwijde
e-commerce bedrijven toe te passen en Online Travel Portal te positioneren
als een sterk consumentenmerk."
De Santis beschikt over meer dan elf jaar ervaring in het positioneren van
wereldwijde corporate- en consumentenmerken, zoals Alitalia, British
Airways, Iberia, Het Europees Parlement, Banco Santander, Phillip Morris,
Campofrio, Pirelli, Coca Cola en IBM. Hij is
oprichter van het internationale merkstrategie-adviesbureau Twelve Stars
Communications te Londen en was Vice President Europese Aangelegenheden
bij Landor Associates, onderdeel van de Young and Rubicam groep.
De Santis is Italiaan en werd geboren in Madrid (Spanje). Hij studeerde economie aan de Universiteit van Los Angeles (VS) en is bestuurslid van de European Gold Mercury Award voor internationale handel, een prijs die onder meer werd uitgereikt aan Leonid Breznev uit de voormalige Sovjet Unie, Anwar El Sadat uit Egypte, en Koning Juan Carlos van Spanje.