Snelheid, prestaties, betrouwbaarheid
Imation informatietechnologie en Formule 1 Grand Prix in de race voor hetzelfde doel Jordan Honda en Imation sluiten wereldwijde samenwerkingsovereenkomst voor 2001
Silverstone (Verenigd Koninkrijk), 13 februari 2001 -- Imation en het Benson & Hedges Jordan Honda Formule 1-team zijn overeengekomen de succesvolle samenwerking in 2001 voort te zetten. De overeenkomst dienaangaande is getekend door David G. Ferraresi - directeur van Imation Europe en Eddie Jordan - eigenaar en CEO van Jordan Grand Prix. De belangrijkste verandering van het nieuwe contract is dat Imation de sponsorovereenkomst wereldwijd zal gebruiken in al haar bedrijfsonderdelen. Voorheen richtte de samenwerking zich voornamelijk op Europa en op de bedrijfsonderdelen data-opslag en informatiebeheer.
Het uitgebreide samenwerkingsverband wordt gesymboliseerd door het Imation-logo op de Jordan Honda EJ-11 race-auto, die het resultaat is van de vernieuwde alliantie tussen Jordan en Honda Motor Company. Het Imation-logo is te zien op zes plaatsen op de kleine zijvleugels in het midden van de auto.
De samenwerking van beide partners begon in 1999 met een contract voor technische ondersteuning. Dit heeft zich inmiddels ontwikkeld tot een volledig sponsorprogramma. Naast een effectief reclame- en marketingmiddel is dit voor Imation de kans om de wereld kennis te laten nemen van het technologisch kunnen van Imation als marktleider op het gebied van IT-opslag-applicaties. Door de televisie-uitzendingen van de Formule 1-autoraces zullen honderden miljoenen mensen in de gehele wereld de Imation-naam in beeld krijgen waardoor de merkbekendheid toeneemt.
Jordan Honda heeft sinds de samenwerking met Imation veel profijt gehad van de kennis van data-opslagtechnologie, waar Imation al vele jaren een toonaangevende rol speelt. Bij het ontwerpen en bouwen van de nieuwe EJ-11 voor het race-seizoen 2001 zijn zeer grote hoeveelheden aan data gegenereerd en betrouwbaar opgeslagen op Imation-media. Tijdens de testritten worden eveneens enorme hoeveelheden data telemetrisch vergaard, vastgelegd op verwisselbare schijven en vervolgens geanalyseerd in een geavanceerde netwerkarchitectuur. Op deze wijze kunnen meetgegevens van verschillende bronnen, bijvoorbeeld data verkregen in windtunnelproeven en tijdens testritten op het circuit, met elkaar vergeleken worden. Daarmee kan aan verdere verbeteringen worden gewerkt.
Het is voor de autosport van groot belang meetgegevens op locatie vast te leggen om die beschikbaar te hebben bij de optimalisering van de prestaties van de race-auto. Het is niet uitgesloten dat hier een beslissende factor voor winnen of verliezen van de race in het spel is.
Jordan Grand Prix gebruikt voor data-opslag onder andere de Imation Travan NS Minicartridges en de ½ inch DLT magnetische tapes. Bij de ontwikkeling van de compleet nieuwe wagen zijn gigantische hoeveelheden data geproduceerd. In de CAD-CAM- en commerciële processen van Jordan wordt de data opgeslagen op magnetische en optische schijven.
Over Imation
Imation Corporation (NYSE: IMN) levert wereldwijd een reeks producten en diensten voor de beeld- en informatieverwerkende industrie. Imation is gespecialiseerd in uiteenlopende toepassingen voor beeldverwerking en gegevensopslag en is wereldmarktleider op het gebied van media voor gegevensopslag. Enkele bekende producten van Imation zijn de Travan minidata-tape, de 120MB SuperDisk-diskette, Rainbow, DryView en Matchprint. De omzet van Imation uit normale bedrijfsvoering bedroeg in 2000 1,2 miljard dollar. Eind 2000 had Imation wereldwijd 4300 mensen in dienst. Het hoofdkantoor van Imation bevindt zich in Oakdale, Minnesota VS. Het Europese hoofdkwartier is gevestigd in Schiphol Rijk. Meer informatie biedt de bedrijfswebsite www.imation.com.
Meer informatie:
Imation International B.V
Data Storage & Information Management Division
Peter Klinckenberg
+31 (0)20 - 654 21 56
pjklinckenberg@imation.com
Lubbers & De Jong B.V.
Marije Verdouw
+31 (0)20 - 421 05 65
marije@l-dj.nl