Concord helpt serviceproviders nieuwe services te leveren en garandeert tevreden klanten

eHealth SPV 4.8 biedt ongeëvenaarde schaalbaarheid van één miljoen elementen, OSS-integratie en nieuwe ondersteuning van DSL- en IP VPN-services

Delft, 12 februari 2001 - Concord Communications, marktleider op het gebied van oplossingen die de beschikbaarheid en prestaties van de Internet-infrastructuur optimaliseren, annonceert een nieuwe oplossing, die speciaal ontworpen is om serviceproviders te helpen nieuwe omzetgenererende diensten aan te laten bieden. Tegelijkertijd kunnen serviceproviders de geleverde serviceniveaus aan de klant garanderen. Tevens vermindert deze oplossing de operationele overheadkosten.

eHealth Service Provider Version (SPV) 4.8 helpt de serviceproviders om uitgebreidere services te implementeren en te beheren. eHealth SPV bevat voorts nieuwe ondersteuning van technologieën zoals Digital Subscriber Line (DSL) en IP Virtual Private Networks (VPN), terwijl OSS-integratie en schaalbaarheid vereenvoudigd zijn.

De constante vraag naar meer bandbreedte en de noodzaak van service providers om nieuwe omzetstromen te ontwikkelen, heeft een grote vraag naar nieuwe services gecreëerd. Concords eHealth SPV, met zijn verbeterde OSS-integratie en schaalbaarheid, geeft deze bedrijven de mogelijkheid om snel nieuwe services aan te kunnen bieden en beheren. Dit leidt ook tot optimale opbrengsten van hun investeringen in de infrastructuur ('return on investment', ROI) zonder grote initiële investeringen.

"Serviceproviders veranderen voortdurend hun organisaties en serviceportfolio om concurrerend te blijven, betreden nieuwe markten en knopen relaties aan met andere aanbieders", zegt Adam Guglielmo, DSL-analist van Telechoice. "Producten zoals van Concord geven serviceproviders de flexibele gereedschappen die nodig zijn, om snel en effectief hun dienstverlening uit te breiden en hun bedrijf te laten groeien."

Snel aanbieden van nieuwe DSL- en IP VPN-diensten
Omdat het aanbieden van DSL-services moeilijk, tijdrovend en duur kan zijn, helpt eHealth SPV service providers hun producten sneller op de markt te brengen. Dit wordt gedaan door de gebieden van het netwerk te bepalen, die het meest waarschijnlijk de breedbandservices zullen ondersteunen. Door de pro-actieve mogelijkheden van eHealth SPV voor servicegarantie en door de OSS-integratie, kunnen DSL-aanbieders snel een degradatie in het netwerk identificeren en corrigeren, nog voordat deze de services beïnvloeden. En eenmaal geïmplementeerd helpt eHealth SPV service providers om de gehele Internet-infrastructuur pro-actief te bewaken, van het netwerk tot aan de content en applicaties die via DSL benaderd worden.

"Ondersteuning van performance-management is uiterst belangrijk, met name voor grote telefoonmaatschappijen die een goede performance moeten bieden voor zowel het netwerk, applicaties als bedrijven", zegt Carl Ward, directeur Data Services Engineering van Bell Canada. "De mogelijkheid om de prestaties van breedband- en Internet-diensten zoals snelle toegang, datatransport en e-commerce toepassingen effectief in de gaten te kunnen houden, is van kritisch belang om tegemoet te komen aan de behoeften van de klant. eHealth SPV zal telefoonmaatschappijen (service providers) in staat stellen om end-to-end de content en het netwerk vanaf een gecentraliseerd systeem te beheren."

Andere opkomende technologieën zoals MPLS (Multi-Protocol Label Switching) stellen service providers in staat om met behulp van de bestaande Internet-infrastructuur gedifferentieerde, hoogwaardige services tegen interessante prijzen aan te kunnen bieden. Maar om deze prijzen te rechtvaardigen, zullen service providers zich vast moeten leggen op een Service Level Agreement (SLA). eHealth SPV 4.8 biedt een automatische OSS-integratie met de toonaangevende MPLS-oplossing van Cisco. Hierdoor kunnen SLA-rapporten worden geproduceerd, teneinde de performance van de diverse serviceklassen die over het netwerk worden aangeboden, te kunnen documenteren.

eHealth SPV schaalt tot één miljoen elementen
De nieuwe gedistribueerde architectuur van eHealth SPV kan internet-infrastructuren bewaken die uit maximaal één miljoen componenten bestaan. Deze flexibele en modulaire architectuur is in staat om mee te groeien met de service provider. In combinatie met Concords bekende eenvoud van gebruik en implementatie, vormt deze architectuur een ongeëvenaarde schaalbare oplossing, waarmee service providers snel nieuwe diensten over nieuwe infrastructuren kunnen aanbieden en bewaken.

Daarnaast biedt eHealth SPV een nog grotere bedrijfszekerheid en fouttolerantie, wat service providers die voor hun bedrijfsvoering afhankelijk zijn van Concord, een betere nachtrust bezorgt.

OSS-integratie versnelt time-to-market en vermindert operationele kosten De standaard leverbare OSS-integratiemodules van eHealth SPV en de flexibele integratiemogelijkheden stroomlijnen de inkoop- en servicegarantieprocessen, doordat taken die doorgaans uitgevoerd worden door de operationele staf, geautomatiseerd worden. Deze automatisering elimineert een dubbele data-invoer en dus de kans op fouten en stelt de operationele staf in staat zich met de bedrijfsvoering zelf bezig te houden. Door eHealth SPV te koppelen met inkoopsystemen wordt de time-to-market versneld, terwijl de koppeling met aanvullende gereedschappen voor servicegarantie het mogelijk maakt om problemen sneller te identificeren en te verhelpen. Dit leidt tot een grotere tevredenheid bij klanten. De uitgebreide configuratiemogelijkheden van eHealth SPV stelt serviceaanbieders in staat om de oplossing op maat te maken, waardoor zowel tegemoet gekomen kan worden aan interne operationele processen als aan de SLA-vereisten van de klant.

"In dit snel veranderende competitieve landschap moeten serviceaanbieders vechten om zich te onderscheiden van de concurrentie - hetzij om te winnen, hetzij om hun marktaandeel te beschermen", zegt Brian Burba, vice-president productmarketing van Concord. "eHealth SPV 4.8 is ontworpen om serviceaanbieders te helpen en de hoogst mogelijke Quality of Service te leveren."

Prijzen en beschikbaarheid
Technische informatie over eHealth SPV 4.8 en de specifieke voordelen voor serviceproviders is te vinden op http://www.concord.com/ehealthspv. Wie meer informatie wil over de prijzen en beschikbaarheid kan zich daarvoor wenden tot Rogier Redeker, Regional Manager Northern Europe Concord Communications Northern Europe, tel: 015 2600 930 of e-mail: rredeker@concord.com

Concord
Concord Communications is een vooraanstaand leverancier van de volgende generatie oplossingen voor het beheren van systeemprestaties en systeembeschikbaarheid. Met haar eHealth-reeks van oplossingen biedt Concord de enige volledig geïntegreerde management-oplossing voor systemen, applicaties, services en netwerken. Alleen door de prestaties en de beschikbaarheid op al deze gebieden adequaat te beheren, kunnen organisaties op effectieve wijze e-business drijven. Dit end-to-end overzicht van de prestaties biedt het essentiële inzicht dat nodig is om de zakelijke en e-business-activiteiten van enkele van de grootste ondernemingen en service providers ter wereld optimaal te laten functioneren. Het hoofdkantoor van Concord is gevestigd in Marlboro, Massachussettes en blijft op grote schaal investeren in de Europese markt. Het Europese hoofdkantoor staat in Delft. Daarnaast heeft het bedrijf vestigingen in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland, en een sterke vertegenwoordiging in Spanje, Italië, Ierland, Oostenrijk, Scandinavië, België en Luxemburg.

Meer informatie over Concord is te vinden op www.concord.com.

Persinformatie:
Robert de Moll, Monogram Communication Strategies (MCS), tel. +31 (0)23 - 562 82 08, of e-mail: robertdm@monogram.nl.