Solvay kiest webMethods voor connectiviteit met zakelijke partners

Integratie van ERP-systemen maakt real time transacties mogelijk

Brussel/Amsterdam, 12 februari 2001 -- webMethods (Nasdaq: WEBM), toonaangevend aanbieder van business-to-business integratie (B2Bi)-oplossingen, maakt bekend dat Solvay, een vooraanstaand internationaal chemisch en farmaceutisch bedrijf, webMethods B2B heeft gekozen om de communicatie en uitwisseling van informatie tussen Solvay en haar zakelijke partners te automatiseren. webMethods B2B zal Solvay in staat stellen om real time transacties te verwerken en de relatie met strategische klanten en leveranciers te verstevigen.

"Solvay wilde een leverancier met een sterke visie op de handelsnetwerken van de 21e eeuw," zegt Frank Delinte, e-business manager bij Solvay Information Services. "webMethods heeft een vooraanstaande positie in de markt, goede referenties en een solide basis, hetgeen belangrijk is in verband met onze toekomstige e-business plannen. Het bedrijf is in staat om snel werkbare oplossingen te bieden die zich in de praktijk hebben bewezen en die bovendien betrouwbaar en eenvoudig te gebruiken zijn. We zijn zeer tevreden met de positieve ervaring met de technologie die we tijdens het pilot project hebben opgedaan. We hebben het gevoel dat we nu in een goede positie verkeren voor verdere integratie met bedrijven zoals Omnexus en Elemica, een van de meest vooraanstaande, neutrale e-marktplaatsen voor de wereldwijde chemische industrie."

Door webMethods B2B te gebruiken, kan Solvay haar SAP-systemen direct via het internet verbinden met de backend ERP-systemen van haar belangrijkste handelspartners. Solvay heeft de oplossing met een eerste klant getest gedurende het vierde kwartaal van 2000. Deze klant stuurt op dit moment haar orders en ontvangt de orderbevestigingen in een volledig geïntegreerde omgeving.

"webMethods heeft aangetoond dat onze B2Bi-oplossingen Solvay's distributieketen met de meeste strategische zakelijke partners efficiënter kan laten werken, zegt Laurie Mascott, vice president EMEA bij webMethods. "webMethods B2B stelt Solvay in staat om de integratie met handelspartners snel te realiseren, zonder veranderingen aan hun bestaande technologie-infrastructuur.
Daardoor neemt de waarde van on line handel toe. Door webMethods B2B in te zetten om het integratiewerk te vereenvoudigen en de distributieketen te stroomlijnen, heeft Solvay de flexibiliteit om de oplossing mee te laten groeien wanneer het bedrijf haar business-to-business e-commerce initiatieven uitbreidt."

Over Solvay

Solvay is een internationale farmaceutische en chemische groep. Het bedrijf heeft een hoofdkantoor in Brussel en is met ongeveer 33.000 medewerkers actief in 50 landen. De geconsolideerde omzet bedroeg in 1999 7,9 miljard euro en werd gerealiseerd in vier sectoren: Chemie, Kunststoffen, Kunststofverwerking en Farmaceutische Producten. Solvay staat in de Euronext 100-index bij de belangrijkste Europese ondernemingen gerangschikt. Meer informatie is beschikbaar op www.solvay.com.

Over webMethods

webMethods (Nasdaq: WEBM) is een toonaangevende leverancier van softwareoplossingen voor business-to-business integratie (B2Bi). Als het enige bedrijf dat zowel via Internet als in de gehele 'extended enterprise' naadloze B2Bi kan leveren, biedt webMethods aan wereldwijde top-2000-bedrijven en aan B2B-marktplaatsen een complete, end-to-end oplossing voor het integreren van klanten, leveranciers en partners tot een real time handelsnetwerk en het verbeteren van de interne operationele efficiëntie. De productreeks van webMethods stelt bedrijven in staat om nieuwe bronnen van inkomsten te genereren, de banden met klanten te verstevigen, inefficiënties in de distributieketen substantieel te verminderen en de interne zakelijke processen te stroomlijnen.

webMethods is in 1996 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Fairfax, Virginia. Het bedrijf heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Europa en Azië en de Pacific. De belangrijkste verticale markten voor webMethods zijn chemie, financiële dienstverlening, hightech fabricage en telecommunicatie. Het bedrijf bedient wereldwijd meer dan 550 klanten van wereldwijde top-2000-bedrijven zoals Citibank, Dell, Eastman Chemical Company, Grainger, Motorola en Starbucks tot belangrijke B2B-marktplaatsen zoals ForestExpress, eHITEX/Converge en PetroCosm. Strategische partners van webMethods zijn onder andere Ariba, Commerce One, Deloitte Consulting, EDS, i2 Technologies, J.D. Edwards, KPMG, Microsoft, Oracle, SAP AG en Siebel. Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op www.webmethods.com