Netonomy en Ericsson Hewlett-Packard Telecommunications bieden UMTS-operators oplossing voor internet-klantenservice en -facturering

Snellere time-to-market voor derde generatie-mobilofoondiensten

Antwerpen/Rotterdam, 02/09/2001
Netonomy, marktleider in applicaties voor zelfbedieningsklantenservice

en e-commerce voor de draadloze telecomindustrie, en EHPT, een joint

venture van Ericsson en Hewlett-Packard en marktleider in

softwaretoepassingen voor communicatieproviders, hebben hun krachten

gebundeld om een volledige klantenservice- en factureringsoplossing aan

te bieden die specifiek bedoeld is voor de volgende, derde generatie

(3G) draadloze operators.

De geïntegreerde oplossing van Netonomy en EHPT is gebaseerd op de

expertise die beide bedrijven hebben verworven via hun samenwerking met

bedrijven die als eerste op de markt zullen komen met snelle

internetdiensten voor de 3G-mobiele telefonie (UMTS). De oplossing zal

operators in staat stellen om op een rendabele manier value added services

te distribueren en daarbij hun afhankelijkheid te verminderen ten aanzien

van het traditionele callcenter bij de ondersteuning van gebruikers.

Een brede portfolio aan value added services zal aan klanten op

UTMS-netwerken worden aangeboden. Klanten zullen die diensten 'on-demand'

willen veranderen en configureren. Een

zelfbediening-ondersteuningsstrategie is daartoe de beste aanpak. Via die

strategie krijgen klanten onmiddellijke toegang tot hun serviceprovider.

Tegelijkertijd kan het verhoogde niveau van interactie met klanten enkel

door de provider ondersteund worden via het selfservicekanaal. Momenteel,

met de huidige draadloze diensten, belt 1 tot 2 % van het klantenbestand

iedere dag het klantenservicecenter. De introductie van 3G-mobiele

telefonie zal het aantal interacties met klanten beduidend doen toenemen.

Geschat wordt dat vele UMTS-gebruikers hun serviceprovider tot 10 keer per

week zullen contacteren. Die vorm van interactie kan niet ondersteund

worden via traditionele, CRM-ondersteunende callcenteroplossingen.

De gecombineerde oplossing van Netonomy en EHPT zal 3G-operators in staat

stellen om sneller winst te maken door klanten de mogelijkheid te geven

zelf hun relatie met de serviceprovider te beheren - een CMR-gebaseerde

(Customer Managed Relationships), klantgerichte aanpak.

De oplossing zal een volledig klantenserviceportaal bieden dat op ieder

moment toegankelijk is via verschillende apparaten, zoals een

UMTS-mobilofoon, zakcomputer (PDA), PC of interactieve TV. Het

klantenserviceportaal biedt abonnees een gebruiksvriendelijke interface die

het hen mogelijk maakt de gewenste diensten te selecteren op elk moment van

de dag. Tegelijkertijd zal het directe communicatiekanaal met het

abonneebestand de operator toelaten een ruimere ondersteuning te leveren,

24 uur op 24 en 7 dagen op 7.

"Er is enorm geïnvesteerd in UMTS-licenties, met als gevolg dat de druk op

serviceproviders enorm zal zijn om omzetgroei en winst te laten zien", zegt

John Ball, Chief Executive Officer van Netonomy. "Hoe sneller operators hun

diensten kunnen uitrollen, hoe sneller ze winstcijfers kunnen tonen aan

ongeduldige investeerders. De nauwe integratie van de MyNetonomy-toepassing

voor CRM-gerichte e-Care en e-Commerce met EHPT's flexibele

factureringsoplossing voor 3G-mobiele telefonie zal operators in staat

stellen om, tegen lagere kosten, hun diensten sneller te lanceren en een

uitgebreider aanbod aan services te leveren", aldus John Ball.

"Speed-to-market zal een belangrijke succesfactor zijn bij het bepalen van

de winnaars en verliezers op de UMTS-markt", zegt Hans Hjertqvist van EHPT.

"De oplossing van EHPT en Netonomy zal operators in staat stellen snel een

flexibel platform in te zetten waarmee ze vrijwel elke dienst die ze kunnen

bedenken, kunnen waarderen en factureren. Die diensten zullen efficiënt en

rendabel kunnen worden gedistribueerd en ondersteund via een

selfserviceportaal voor verkoop en klantenservice. Onze gezamenlijke

oplossing heeft reeds bewezen een competitief wapen te zijn voor

innovatieve 3G-carriers", besluit Hans Hjertqvist.

| END |

Over Netonomy
Netonomy is marktleider in e-Care- en
e-Commerce-oplossingen voor innovatieve draadloze communicatie-serviceproviders. De MyNetonomy-oplossing werd specifiek ontwikkeld voor de wereldwijde communicatiemarkt om klanttevredenheid te verhogen en de resultaten te verbeteren, door het verlagen van transactiekosten en het bieden van laagdrempelige toegang. Netonomy heeft hoofdvestigingen in Boston en Parijs, en verkoopkantoren in Londen en Rotterdam. Het bedrijf werkt nauw samen met belangrijke systeemintegrators en andere, specifiek op telecommunicatie gerichte ondernemingen om complete oplossingen te leveren voor de wereldwijde telecommunicatiesector.

Over EHPT
EHPT is een wereldwijd informaticabedrijf dat softwaretoepassingen ontwikkelt voor telecomoperators en serviceproviders overal ter wereld. De productportfolio van EHPT is gebouwd op een open en modulaire architectuur voor gebruik in zowel vaste als mobiele communicatie en het internet. Het bedrijf is opgericht in 1993 als een joint venture tussen Ericsson en Hewlett-Packard. EHPT heeft meer dan 1.000 werknemers en vertegenwoordigingen overal ter wereld, met hoofdvestiging in Zweden. Voor meer informatie: www.ehpt.com.

Voor meer informatie
Netonomy (www.netonomy.com)
Henk Adriaans, tel: +31 10 204 59 09, fax +31 10 204 55 55 E-mail: hadriaans@netonomy.com

NewsEngine PR (www.newsenginepr.com)
Co Gersen, tel: +31 20 567 2170, fax: +31 20 567 2177 E-mail: co.gersen@newsenginepr.com
Ref.:NETO0004-D00A2