Snellere time-to-market voor derde generatie-mobilofoondiensten
Antwerpen/Rotterdam, 02/09/2001
Netonomy, marktleider in applicaties voor zelfbedieningsklantenservice
en e-commerce voor de draadloze telecomindustrie, en EHPT, een joint
venture van Ericsson en Hewlett-Packard en marktleider in
softwaretoepassingen voor communicatieproviders, hebben hun krachten
gebundeld om een volledige klantenservice- en factureringsoplossing aan
te bieden die specifiek bedoeld is voor de volgende, derde generatie
(3G) draadloze operators.
De geïntegreerde oplossing van Netonomy en EHPT is gebaseerd op de
expertise die beide bedrijven hebben verworven via hun samenwerking met
bedrijven die als eerste op de markt zullen komen met snelle
internetdiensten voor de 3G-mobiele telefonie (UMTS). De oplossing zal
operators in staat stellen om op een rendabele manier value added services
te distribueren en daarbij hun afhankelijkheid te verminderen ten aanzien
van het traditionele callcenter bij de ondersteuning van gebruikers.
Een brede portfolio aan value added services zal aan klanten op
UTMS-netwerken worden aangeboden. Klanten zullen die diensten 'on-demand'
willen veranderen en configureren. Een
zelfbediening-ondersteuningsstrategie is daartoe de beste aanpak. Via die
strategie krijgen klanten onmiddellijke toegang tot hun serviceprovider.
Tegelijkertijd kan het verhoogde niveau van interactie met klanten enkel
door de provider ondersteund worden via het selfservicekanaal. Momenteel,
met de huidige draadloze diensten, belt 1 tot 2 % van het klantenbestand
iedere dag het klantenservicecenter. De introductie van 3G-mobiele
telefonie zal het aantal interacties met klanten beduidend doen toenemen.
Geschat wordt dat vele UMTS-gebruikers hun serviceprovider tot 10 keer per
week zullen contacteren. Die vorm van interactie kan niet ondersteund
worden via traditionele, CRM-ondersteunende callcenteroplossingen.
De gecombineerde oplossing van Netonomy en EHPT zal 3G-operators in staat
stellen om sneller winst te maken door klanten de mogelijkheid te geven
zelf hun relatie met de serviceprovider te beheren - een CMR-gebaseerde
(Customer Managed Relationships), klantgerichte aanpak.
De oplossing zal een volledig klantenserviceportaal bieden dat op ieder
moment toegankelijk is via verschillende apparaten, zoals een
UMTS-mobilofoon, zakcomputer (PDA), PC of interactieve TV. Het
klantenserviceportaal biedt abonnees een gebruiksvriendelijke interface die
het hen mogelijk maakt de gewenste diensten te selecteren op elk moment van
de dag. Tegelijkertijd zal het directe communicatiekanaal met het
abonneebestand de operator toelaten een ruimere ondersteuning te leveren,
24 uur op 24 en 7 dagen op 7.
"Er is enorm geïnvesteerd in UMTS-licenties, met als gevolg dat de druk op
serviceproviders enorm zal zijn om omzetgroei en winst te laten zien", zegt
John Ball, Chief Executive Officer van Netonomy. "Hoe sneller operators hun
diensten kunnen uitrollen, hoe sneller ze winstcijfers kunnen tonen aan
ongeduldige investeerders. De nauwe integratie van de MyNetonomy-toepassing
voor CRM-gerichte e-Care en e-Commerce met EHPT's flexibele
factureringsoplossing voor 3G-mobiele telefonie zal operators in staat
stellen om, tegen lagere kosten, hun diensten sneller te lanceren en een
uitgebreider aanbod aan services te leveren", aldus John Ball.
"Speed-to-market zal een belangrijke succesfactor zijn bij het bepalen van
de winnaars en verliezers op de UMTS-markt", zegt Hans Hjertqvist van EHPT.
"De oplossing van EHPT en Netonomy zal operators in staat stellen snel een
flexibel platform in te zetten waarmee ze vrijwel elke dienst die ze kunnen
bedenken, kunnen waarderen en factureren. Die diensten zullen efficiënt en
rendabel kunnen worden gedistribueerd en ondersteund via een
selfserviceportaal voor verkoop en klantenservice. Onze gezamenlijke
oplossing heeft reeds bewezen een competitief wapen te zijn voor
innovatieve 3G-carriers", besluit Hans Hjertqvist.
| END |
Over Netonomy
Netonomy is marktleider in e-Care- en
e-Commerce-oplossingen voor innovatieve draadloze
communicatie-serviceproviders. De MyNetonomy-oplossing
werd specifiek ontwikkeld voor de wereldwijde
communicatiemarkt om klanttevredenheid te verhogen en de
resultaten te verbeteren, door het verlagen van
transactiekosten en het bieden van laagdrempelige toegang.
Netonomy heeft hoofdvestigingen in Boston en Parijs, en
verkoopkantoren in Londen en Rotterdam. Het bedrijf werkt
nauw samen met belangrijke systeemintegrators en andere,
specifiek op telecommunicatie gerichte ondernemingen om
complete oplossingen te leveren voor de wereldwijde
telecommunicatiesector.
Over EHPT
EHPT is een wereldwijd informaticabedrijf dat
softwaretoepassingen ontwikkelt voor telecomoperators en
serviceproviders overal ter wereld. De productportfolio
van EHPT is gebouwd op een open en modulaire architectuur
voor gebruik in zowel vaste als mobiele communicatie en
het internet. Het bedrijf is opgericht in 1993 als een
joint venture tussen Ericsson en Hewlett-Packard. EHPT
heeft meer dan 1.000 werknemers en vertegenwoordigingen
overal ter wereld, met hoofdvestiging in Zweden. Voor meer
informatie: www.ehpt.com.
Voor meer informatie
Netonomy (www.netonomy.com)
Henk Adriaans, tel: +31 10 204 59 09, fax +31 10 204 55 55
E-mail: hadriaans@netonomy.com
NewsEngine PR (www.newsenginepr.com)
Co Gersen, tel: +31 20 567 2170, fax: +31 20 567 2177
E-mail: co.gersen@newsenginepr.com
Ref.:NETO0004-D00A2