AutoRAI 2001 kiest vrijheid en dynamiek als hoofdpunten 25-10-00
Waar cyberspace, e-design en websurfen veelvuldig de kenmerken van deze tijd zijn, kiest AutoRAI 2001 voor een invulling van het campagnebeeld die vooral voortkomt uit wat mensen beleven bij de thema's auto en autorijden. Factoren als vrijheid, dynamiek, innovatie, techniek, vreugde en kracht staan daarbij hoog genoteerd. Dus droegen deze in belangrijke mate bij aan de totstandkoming van het huidige beeld en thema, 'Feel the Magic Wheels of Freedom'. Kortom, een aankondiging die tot de verbeelding spreekt.
Wanneer AutoRAI 2001 op 8 februari 2001 de poorten opent, heeft Nederland uitgebreid kennis kunnen maken met het opvallende campagnebeeld. De auto heeft vanaf zijn introductie in het begin van de vorige eeuw een grote betekenis voor de mens, die soms bijna mythische vormen aannam. Want als uitvinding zorgde de auto voor vrijheid en mobiliteit, voor werkgelegenheid en industriële vooruitgang. Technisch bracht de auto vele innovaties en zal ook voor de toekomst ongetwijfeld 'aanjager' zijn van verdere ontwikkelingen. Mobiliteit is eenieder lief, de auto biedt individuele vrijheid en dat is iets wat van oudsher in de mens verankerd ligt. Ofwel, men blijft de auto trouw, vertaalt diens invloed naar eigen waarden; kijkt zogezegd door verschillende brillen naar alle nieuwe modellen. Het is te herleiden uit het dynamische beeld dat deze keer wordt gebruikt.
Laatste deelnemersnieuws
In de aanloop naar AutoRAI 2001 vonden enkele opmerkelijke
veranderingen plaats. Enerzijds werd duidelijk dat - op aangeven van
het Britse hoofdkantoor - tot hun spijt de Nederlandse vestiging van
Rover hun deelname terugtrok. Aan de andere kant bestaat er een reële
kans dat de organisatie binnenkort ook positief nieuws kan melden met
de komst van een extra automerk; de afrondende gesprekken worden
momenteel gevoerd.
AutoRAI 2001 wordt van 8 tot en met 18 februari a.s. gehouden in de
RAI in Amsterdam. De tentoonstelling wordt aangevuld met fraaie
deelevenementen zoals 'Droomgarage', Autosportpaviljoen 'Action Zone'
en het paviljoen 'Auto & Reclame'. Spectaculair is weer het
4x4-circuit, terwijl de 'ConceptCarRoute' voert langs alle
toekomstmodellen van de merken. De jongste jeugd komt aan z'n trekken
in de 'Junior AutoRAI'. AutoRAI 2001 is op werkdagen geopend van 11.00
- 22.00 uur en in het weekend van 10.00 - 17.00 uur. De toegangsprijs
bedraagt fl 25,- (euro 11,36) en voor kinderen van 4 tot 12 jaar fl
12,50 (euro 5,68). Houders van PAS 65 betalen fl 22,50 (euro 10,22).
Kaarten zullen vanaf medio december in de voorverkoop met korting
verkrijgbaar zijn bij ANWB-kantoren en zijn ook via internet
(www.autorai.nl) te bestellen.