PRNL0000003

HP neemt Nederlandse MetrixLab op in het HP Garage Programma

HP Garage Programma biedt startende internetbedrijven ondersteuning bij ontwikkelen, bouwen, beheren en financieren van IT-oplossing

Amstelveen, 7 februari 2001 - Het jonge Rotterdamse MetrixLab is door HewlettPackard Nederland B.V. opgenomen in het HP Garage Programma. MetrixLab verzorgt online onderzoek naar ervarings- en gedragsgegevens van sitebezoekers. Voor HP betekent de opname van MetrixLab in het Garage Programma een goede aanvulling op de bestaande portfolio van startende internetbedrijven.

Het HP Garage Programma richt zich op startende internetbedrijven en internetinitiatieven van gevestigde bedrijven. Het programma speelt in op specifieke behoeften ten aanzien van extreme groei, financiering en het opbouwen van een merknaam. HP heeft een compleet dienstenaanbod voor het ontwikkelen en bouwen van een IT-oplossing, en het hosten, beheren en financieren hiervan. Daarnaast biedt HP ondersteuning bij het in de markt zetten van de betreffende bedrijven. MetrixLab heeft gekozen voor HP vanwege de betrouwbaarheid, beschikbaarheid en schaalbaarheid van de HP-producten en de ondersteuning die HP biedt bij de financiering.

Han de Groot, CEO van MetrixLab: "Als startende ondernemer is er zo veel dat je afleidt van datgene waar je eigenlijk mee bezig wilt zijn. Alle voorwaarde-scheppende activiteiten kosten tijd en moeite die je eigenlijk aan je product zou willen besteden. Verder zijn er ook nog de hoge investeringen in bijvoorbeeld hardware. Dan is het ideaal als een partij als HP je het vertrouwen schenkt en de helpende hand biedt. Nu wordt de volledige backoffice van MetrixLab verzorgd door HP. En daar zijn we natuurlijk zeer mee geholpen."

Erwin Verhoeven, Manager van het HP Garage Programma in Nederland, is verheugd over de opname van MetrixLab in het HP Garage Programma: "Heel veel bedrijven hebben inmiddels een website. Maar het omzetten van een bezoek aan de website in zakendoen vraagt een gedegen begrip van het gedrag en de ervaring van de bezoeker van de site. De online onderzoeksproducten van MetrixLab geven dit inzicht. De komende jaren zal de vraag naar dit soort marktgegevens alleen maar toenemen. MetrixLab is hiermee een zeer waardevolle aanvulling op onze portfolio van startende internetbedrijven."

Het wereldwijde HP Garage Programma is in maart 2000 gelanceerd, en heeft al honderden hoog gekwalificeerde internet start-ups aangetrokken. Ook in Nederland is het programma bijzonder succesvol. Het programma ondersteunt de e-services visie van HP: het verwezenlijken van een menselijk, persoonlijk en vriendelijk internet.

MetrixLab
MetrixLab levert internet marketinginformatie en online onderzoeksdiensten aan e-businessesbedrijven, consultants en marktonderzoekbureau's. Hiervoor heeft het bedrijf een aantal zeer innovatieve en efficiënte internet-onderzoekstechnologieën ontwikkeld. De informatieproducten van MetrixLab bieden een helder inzicht in website-effectiviteit en gebruiksvriendelijkheid, concurrentieanalyse, partnership selectie en de effectiviteit van online adverteren Onlangs verkreeg de onderneming een investering van 3,5 miljoen euro van investeringsmaatschappij NIB Capital Private Equity. Meer informatie over MetrixLab is te vinden op http://www.metrixlab.com .

Hewlett-Packard
Informatie over Hewlett-Packard is te vinden op http://www.hp.nl.

Hewlett-Packard is toonaangevend leverancier van oplossingen en diensten voor computing en imaging. HP maakt technologieën toegankelijk voor individuen en organisaties. Hiervoor ontwikkelt HP gebruikersvriendelijke apparaten, nuttige e-services en een 'always-on' internetinfrastructuur.

HP heeft 88.500 werknemers in dienst en behaalde in 2000 een omzet van circa 48,8 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 2000 ruim 2,2 miljard gulden.

Contactpersoon voor de redactie:
(