HP neemt Nederlandse MetrixLab op in het HP Garage Programma
HP Garage Programma biedt startende internetbedrijven ondersteuning bij ontwikkelen, bouwen, beheren en financieren van IT-oplossing
Amstelveen, 7 februari 2001 - Het jonge Rotterdamse MetrixLab is door
HewlettPackard Nederland B.V. opgenomen in het HP Garage Programma.
MetrixLab verzorgt online onderzoek naar ervarings- en gedragsgegevens van
sitebezoekers. Voor HP betekent de opname van MetrixLab in het Garage
Programma een goede aanvulling op de bestaande portfolio van startende
internetbedrijven.
Het HP Garage Programma richt zich op startende internetbedrijven en
internetinitiatieven van gevestigde bedrijven. Het programma speelt in op
specifieke behoeften ten aanzien van extreme groei, financiering en het
opbouwen van een merknaam. HP heeft een compleet dienstenaanbod voor het
ontwikkelen en bouwen van een IT-oplossing, en het hosten, beheren en
financieren hiervan. Daarnaast biedt HP ondersteuning bij het in de markt
zetten van de betreffende bedrijven. MetrixLab heeft gekozen voor HP
vanwege de betrouwbaarheid, beschikbaarheid en schaalbaarheid van de
HP-producten en de ondersteuning die HP biedt bij de financiering.
Han de Groot, CEO van MetrixLab: "Als startende ondernemer is er zo veel dat
je afleidt van datgene waar je eigenlijk mee bezig wilt zijn. Alle
voorwaarde-scheppende activiteiten kosten tijd en moeite die je eigenlijk
aan je product zou willen besteden. Verder zijn er ook nog de hoge
investeringen in bijvoorbeeld hardware. Dan is het ideaal als een partij als
HP je het vertrouwen schenkt en de helpende hand biedt. Nu wordt de
volledige backoffice van MetrixLab verzorgd door HP. En daar zijn we
natuurlijk zeer mee geholpen."
Erwin Verhoeven, Manager van het HP Garage Programma in Nederland, is
verheugd over de opname van MetrixLab in het HP Garage Programma: "Heel veel
bedrijven hebben inmiddels een website. Maar het omzetten van een bezoek aan
de website in zakendoen vraagt een gedegen begrip van het gedrag en de
ervaring van de bezoeker van de site. De online onderzoeksproducten van
MetrixLab geven dit inzicht. De komende jaren zal de vraag naar dit soort
marktgegevens alleen maar toenemen. MetrixLab is hiermee een zeer
waardevolle aanvulling op onze portfolio van startende internetbedrijven."
Het wereldwijde HP Garage Programma is in maart 2000 gelanceerd, en heeft al
honderden hoog gekwalificeerde internet start-ups aangetrokken. Ook in
Nederland is het programma bijzonder succesvol. Het programma ondersteunt de
e-services visie van HP: het verwezenlijken van een menselijk, persoonlijk
en vriendelijk internet.
MetrixLab
MetrixLab levert internet marketinginformatie en online onderzoeksdiensten
aan e-businessesbedrijven, consultants en marktonderzoekbureau's. Hiervoor
heeft het bedrijf een aantal zeer innovatieve en efficiënte
internet-onderzoekstechnologieën ontwikkeld. De informatieproducten van
MetrixLab bieden een helder inzicht in website-effectiviteit en
gebruiksvriendelijkheid, concurrentieanalyse, partnership selectie en de
effectiviteit van online adverteren Onlangs verkreeg de onderneming een
investering van 3,5 miljoen euro van investeringsmaatschappij NIB Capital
Private Equity. Meer informatie over MetrixLab is te vinden op
http://www.metrixlab.com .
Hewlett-Packard
Informatie over Hewlett-Packard is te vinden op http://www.hp.nl.
Hewlett-Packard is toonaangevend leverancier van oplossingen en diensten voor computing en imaging. HP maakt technologieën toegankelijk voor individuen en organisaties. Hiervoor ontwikkelt HP gebruikersvriendelijke apparaten, nuttige e-services en een 'always-on' internetinfrastructuur.
HP heeft 88.500 werknemers in dienst en behaalde in 2000 een omzet van circa
48,8 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000
mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 2000 ruim
2,2 miljard gulden.
Contactpersoon voor de redactie:
(