Beperkte dienstverlening bij Burgerzaken op 1 en 2 februari
Onlangs is een nieuwe wetgeving op het terrein van het personen- en
familierecht en van de gemeentelijke basisadministratie
persoonsgegevens (GBA) van kracht. Als gevolg hiervan wordt per 1
februari aanstaande nieuwe software geïnstalleerd. Deze
(wets)wijzigingen en met name de installatie van de aangepaste nieuwe
gemeentelijke software is van een behoorlijke omvang. Daarom is niet
te garanderen dat de geautomatiseerde bestanden op 1 februari weer
raadpleegbaar zijn.
U dient er rekening mee te houden dat wij u op 1 en 2 februari niet
die dienstverlening kunnen garanderen die u normaal van ons bent
gewend Concreet betekent dit dat wij waarschijnlijk niet in staat zijn
u op die data van paspoorten, rijbewijzen, uittreksels alsmede andere
producten, die normaliter bij burgerzaken zijn te verkrijgen, te
kunnen voorzien. Aangiften van verhuizingen en andere meldingen kunnen
normaal doorgang vinden. Wij vragen hiervoor uw begrip. U kunt
natuurlijk als u rond die periode op reis moet en uw paspoort is
verlopen, in de januari bij ons terecht of weer op 5 februari. Voor
eventuele vragen kunt u ons bereiken op nummer: (071) 51 91 770.
De gevolgen van de nieuwe wetgeving geldt niet alleen voor de gemeente Oegstgeest. Het gaat hier om een landelijk omslagmoment.