Gemeente Oegstgeest

Beperkte dienstverlening bij Burgerzaken op 1 en 2 februari

Onlangs is een nieuwe wetgeving op het terrein van het personen- en familierecht en van de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (GBA) van kracht. Als gevolg hiervan wordt per 1 februari aanstaande nieuwe software geïnstalleerd. Deze (wets)wijzigingen en met name de installatie van de aangepaste nieuwe gemeentelijke software is van een behoorlijke omvang. Daarom is niet te garanderen dat de geautomatiseerde bestanden op 1 februari weer raadpleegbaar zijn.

U dient er rekening mee te houden dat wij u op 1 en 2 februari niet die dienstverlening kunnen garanderen die u normaal van ons bent gewend Concreet betekent dit dat wij waarschijnlijk niet in staat zijn u op die data van paspoorten, rijbewijzen, uittreksels alsmede andere producten, die normaliter bij burgerzaken zijn te verkrijgen, te kunnen voorzien. Aangiften van verhuizingen en andere meldingen kunnen normaal doorgang vinden. Wij vragen hiervoor uw begrip. U kunt natuurlijk als u rond die periode op reis moet en uw paspoort is verlopen, in de januari bij ons terecht of weer op 5 februari. Voor eventuele vragen kunt u ons bereiken op nummer: (071) 51 91 770.

De gevolgen van de nieuwe wetgeving geldt niet alleen voor de gemeente Oegstgeest. Het gaat hier om een landelijk omslagmoment.