Samenwerking biedt complete end-to-end e-businessoplossing voor
draadloze CSP's
Rotterdam/Antwerpen, 01/02/2001
Netonomy, marktleider in oplossingen voor internetklantenservice
(e-care) en e-commerce voor de draadloze telecomindustrie, en Vitria,
een toonaangevend leverancier van e-businessplatformen, sluiten een
strategische samenwerking. Dat leidt tot een integratie van de
producten MyNetonomy en BusinessWare. Daardoor komt een volledig vooraf
geïntegreerd e-care- en e-commerceplatform voor de draadloze sector
beschikbaar. Communicatie-serviceproviders (CSP's) kunnen door die
productintegratie selfservice-oplossingen snel op de markt lanceren
door hun back-end-systemen aan te sluiten op de MyNetonomy-oplossing.
De BusinessWare-applicatie koppelt de back-end-systemen van de CSP's -
zoals facturering, abonnementsbeheer, CRM en andere componenten van het
operationele supportsysteem (OSS) - aan de MyNetonomy-front-end. Daardoor
verbeteren draadloze serviceproviders aanzienlijk de efficiency van hun
businessprocessen.
De connectors tussen BusinessWare en MyNetonomy verlagen de
implementatierisico's van een e-care- en e-commerce-oplossing. De
connectors vereenvoudigen de integratie van de verschillende componenten.
De e-care- en e-commerce-oplossing kan onder andere bestaan uit input van
dealers, partners, carriers, contentproviders en leveranciers van
infrastructuur voor m-commerce.
"Het businessmodel van draadloze serviceproviders wordt steeds complexer",
zegt Henk Adriaans, directeur verkoop van Netonomy in Centraal-Europa. "Er
is een steeds grotere behoefte aan het stroomlijnen van de integratie van
de verschillende componenten van een e-care- en e-commerce-oplossing. Het
BusinessWare-product van Vitria zorgt voor de essentiële verbinding tussen
de verschillende back-end-systemen en de MyNetonomy-selfserviceportaal,
zodat er een echt e-businessplatform ontstaat voor de draadloze
communicatiemarkt."
"Netonomy biedt CSP's een effectief internetkanaal voor de interactie met
hun abonnees via de MyNetonomy-klantenserviceportaal", aldus Joe Haywood,
business development manager van Vitria. "Door de koppeling van MyNetonomy
aan BusinessWare kunnen wij nu een volledig geïntegreerde
end-to-end-oplossing aanbieden waarvan alle partijen profiteren, inclusief
abonnees, serviceproviders, dealers, carriers en contentproviders. Dat zal
de opbrengsten van de operators verhogen en de klantenservice verbeteren."
MyNetonomy zorgt voor betere services voor abonnees doordat de
klantenserviceportaal hen in staat stelt hun abonnement en factuur zelf
on-line te bepalen en te beheren zonder dat ze contact moeten opnemen met
een callcenter of een verkoopspunt. Via de MyNetonomy-selfserviceportaal
kunnen klanten nieuwe abonnementen activeren, nieuwe diensten toevoegen,
voor- en nabetalingen regelen, problemen oplossen met diensten of
abonnementen, en zelf hun facturen bekijken en betalen. Door het gebruik
van de selfserviceportaal verandert de focus van Customer Relationship
Management (CRM) naar Customer Managed Relationships (CMR). Tegelijkertijd
stelt MyNetonomy serviceproviders in staat om hun opbrengsten te verhogen
door mogelijkheden voor cross-selling en up-selling. Ook zorgt MyNetonomy
voor het reduceren van operationele overheadkosten door minder
callcenterverkeer en lagere administratiekosten.
BusinessWare is een toonaangevend en veelomvattend e-businessplatform voor
het automatiseren van businessprocessen binnen een onderneming. Het komt
tegemoet aan vier kritieke platformeisen: business process management
(BPM), business-to-business communications (B2B), enterprise application
integration (EAI) en real-time analysis (RTA). Daarnaast biedt BusinessWare
een pakket diensten voor gegarandeerde transacties, veiligheid en het
behoud van gegevens. BusinessWare biedt op het vlak van BPM
functionaliteiten voor het modelleren, automatiseren en monitoren van
lange, complexe businessprocessen over de verschillende afdelingen en
vestigingen van een onderneming heen.
| END |
Over Netonomy
Netonomy is marktleider in e-care- en
e-commerce-oplossingen voor innovatieve draadloze
communicatie-serviceproviders. De MyNetonomy-oplossing
werd specifiek ontwikkeld voor de wereldwijde
communicatiemarkt om klanttevredenheid te verhogen en de
resultaten te verbeteren, door het verlagen van
transactiekosten en het bieden van laagdrempelige toegang.
MyNetonomy stelt serviceproviders in staat nieuwe value
added services efficiënter uit te rollen
(standaardtelefonie, WAP- en 3G-diensten), nieuwe klanten
te verwerven (on-line-abonnementsactivering) en het
klantenbestand te beheren (on-line account management en
factuurbeheer).
Netonomy is opgericht in 1999, heeft hoofdvestigingen in
Boston en Parijs, en verkoopskantoren in Londen en
Rotterdam. Het bedrijf werkt nauw samen met belangrijke
systeemintegrators en andere, specifiek op
telecommunicatie gerichte ondernemingen om complete
oplossingen te leveren voor de telecommunicatiesector.
Over Vitria
Vitria Technology is een toonaangevend leverancier van
e-businessplatformen. Vitria's e-businessplatform,
BusinessWare, automatiseert relaties tussen
handelspartners en kritische businessprocessen doorheen de
onderneming. Daardoor verkorten de time-to-market en de
lead times, worden de operationele kosten verlaagd en de
klanttevredenheid verhoogd. Vitria is beursgenoteerd
(Nasdaq: VITR) en gevestigd in Sunnyvale, California.
Voor meer informatie
Netonomy (www.netonomy.com)
Henk Adriaans, tel: +31 10 204 59 09, fax +31 10 204 55 55
E-mail: hadriaans@netonomy.com
Vitria (www.vitria.com)
Joe Haywood, tel: +44 1344 783 500
E-mail: j@vitria.com
NewsEngine PR (www.newsenginepr.com)
Co Gersen, tel: +31 20 567 2170, fax: +31 20 567 2177
E-mail: co.gersen@newsenginepr.com
Ref.:NETO0006-EF786