Netonomy en Vitria sluiten strategisch partnerschap

Samenwerking biedt complete end-to-end e-businessoplossing voor draadloze CSP's

Rotterdam/Antwerpen, 01/02/2001
Netonomy, marktleider in oplossingen voor internetklantenservice (e-care) en e-commerce voor de draadloze telecomindustrie, en Vitria, een toonaangevend leverancier van e-businessplatformen, sluiten een strategische samenwerking. Dat leidt tot een integratie van de producten MyNetonomy en BusinessWare. Daardoor komt een volledig vooraf geïntegreerd e-care- en e-commerceplatform voor de draadloze sector beschikbaar. Communicatie-serviceproviders (CSP's) kunnen door die productintegratie selfservice-oplossingen snel op de markt lanceren door hun back-end-systemen aan te sluiten op de MyNetonomy-oplossing.

De BusinessWare-applicatie koppelt de back-end-systemen van de CSP's - zoals facturering, abonnementsbeheer, CRM en andere componenten van het operationele supportsysteem (OSS) - aan de MyNetonomy-front-end. Daardoor verbeteren draadloze serviceproviders aanzienlijk de efficiency van hun businessprocessen.

De connectors tussen BusinessWare en MyNetonomy verlagen de implementatierisico's van een e-care- en e-commerce-oplossing. De connectors vereenvoudigen de integratie van de verschillende componenten. De e-care- en e-commerce-oplossing kan onder andere bestaan uit input van dealers, partners, carriers, contentproviders en leveranciers van infrastructuur voor m-commerce.

"Het businessmodel van draadloze serviceproviders wordt steeds complexer", zegt Henk Adriaans, directeur verkoop van Netonomy in Centraal-Europa. "Er is een steeds grotere behoefte aan het stroomlijnen van de integratie van de verschillende componenten van een e-care- en e-commerce-oplossing. Het BusinessWare-product van Vitria zorgt voor de essentiële verbinding tussen de verschillende back-end-systemen en de MyNetonomy-selfserviceportaal, zodat er een echt e-businessplatform ontstaat voor de draadloze communicatiemarkt."

"Netonomy biedt CSP's een effectief internetkanaal voor de interactie met hun abonnees via de MyNetonomy-klantenserviceportaal", aldus Joe Haywood, business development manager van Vitria. "Door de koppeling van MyNetonomy aan BusinessWare kunnen wij nu een volledig geïntegreerde end-to-end-oplossing aanbieden waarvan alle partijen profiteren, inclusief abonnees, serviceproviders, dealers, carriers en contentproviders. Dat zal de opbrengsten van de operators verhogen en de klantenservice verbeteren."

MyNetonomy zorgt voor betere services voor abonnees doordat de klantenserviceportaal hen in staat stelt hun abonnement en factuur zelf on-line te bepalen en te beheren zonder dat ze contact moeten opnemen met een callcenter of een verkoopspunt. Via de MyNetonomy-selfserviceportaal kunnen klanten nieuwe abonnementen activeren, nieuwe diensten toevoegen, voor- en nabetalingen regelen, problemen oplossen met diensten of abonnementen, en zelf hun facturen bekijken en betalen. Door het gebruik van de selfserviceportaal verandert de focus van Customer Relationship Management (CRM) naar Customer Managed Relationships (CMR). Tegelijkertijd stelt MyNetonomy serviceproviders in staat om hun opbrengsten te verhogen door mogelijkheden voor cross-selling en up-selling. Ook zorgt MyNetonomy voor het reduceren van operationele overheadkosten door minder callcenterverkeer en lagere administratiekosten.

BusinessWare is een toonaangevend en veelomvattend e-businessplatform voor het automatiseren van businessprocessen binnen een onderneming. Het komt tegemoet aan vier kritieke platformeisen: business process management (BPM), business-to-business communications (B2B), enterprise application integration (EAI) en real-time analysis (RTA). Daarnaast biedt BusinessWare een pakket diensten voor gegarandeerde transacties, veiligheid en het behoud van gegevens. BusinessWare biedt op het vlak van BPM functionaliteiten voor het modelleren, automatiseren en monitoren van lange, complexe businessprocessen over de verschillende afdelingen en vestigingen van een onderneming heen.
| END |

Over Netonomy
Netonomy is marktleider in e-care- en
e-commerce-oplossingen voor innovatieve draadloze communicatie-serviceproviders. De MyNetonomy-oplossing werd specifiek ontwikkeld voor de wereldwijde communicatiemarkt om klanttevredenheid te verhogen en de resultaten te verbeteren, door het verlagen van transactiekosten en het bieden van laagdrempelige toegang. MyNetonomy stelt serviceproviders in staat nieuwe value added services efficiënter uit te rollen
(standaardtelefonie, WAP- en 3G-diensten), nieuwe klanten te verwerven (on-line-abonnementsactivering) en het klantenbestand te beheren (on-line account management en factuurbeheer).
Netonomy is opgericht in 1999, heeft hoofdvestigingen in Boston en Parijs, en verkoopskantoren in Londen en Rotterdam. Het bedrijf werkt nauw samen met belangrijke systeemintegrators en andere, specifiek op
telecommunicatie gerichte ondernemingen om complete oplossingen te leveren voor de telecommunicatiesector.

Over Vitria
Vitria Technology is een toonaangevend leverancier van e-businessplatformen. Vitria's e-businessplatform, BusinessWare, automatiseert relaties tussen
handelspartners en kritische businessprocessen doorheen de onderneming. Daardoor verkorten de time-to-market en de lead times, worden de operationele kosten verlaagd en de klanttevredenheid verhoogd. Vitria is beursgenoteerd (Nasdaq: VITR) en gevestigd in Sunnyvale, California. Voor meer informatie
Netonomy (www.netonomy.com)
Henk Adriaans, tel: +31 10 204 59 09, fax +31 10 204 55 55 E-mail: hadriaans@netonomy.com
Vitria (www.vitria.com)
Joe Haywood, tel: +44 1344 783 500
E-mail: j@vitria.com
NewsEngine PR (www.newsenginepr.com)
Co Gersen, tel: +31 20 567 2170, fax: +31 20 567 2177 E-mail: co.gersen@newsenginepr.com
Ref.:NETO0006-EF786