PERSBERICHT
Douwe Egberts en Philips openen de jacht op de koffiedrinker van de eenentwintigste eeuw
Nieuwe generatie koffieconsumenten leidend bij innovatie
Utrecht, 25 januari 2001 ? Douwe Egberts en Philips openen aanstaande maandag met het nieuwe koffiezetsysteem Senseo Crema de aanval op de koffieconsument van de 21e eeuw. Het nieuwe apparaat is de belangrijkste innovatie sinds de introductie van het volautomatische koffiezetapparaat in 1965. Aan de ontwikkeling ervan lagen jaren van intensieve research ten grondslag. Op grond van uitgebreid consumentenonderzoek is gebleken dat de wensen en behoeften van de huidige koffiedrinker zijn veranderd. Optimale smaak, snelheid en gebruiksgemak worden als de belangrijkste waarden ervaren.
Levensstijlen zijn veranderd. Tijd voor het zetten van een goede kop
koffie is schaars; de gestelde eisen aan de kwaliteit en de smaak van
de koffie liggen hoog. De toename van het aantal één- en tweepersoons
huishoudens heeft bovendien geleid tot een stijging van de hoeveelheid
zogenaamde één-kopsmomenten. Consumenten willen op elk moment van de
dag snel verse koffie kunnen drinken. Zo wordt met deze introductie van
het 'pot-moment' een 'kop-moment' gemaakt.
Unieke strategische alliantie
Het nieuwe koffiezetsysteem van Douwe Egberts en Philips is het
resultaat van consumenten- en smaakonderzoek. De strategische alliantie
tussen de marktleiders op het gebied van koffie en koffiezetapparaten
is uniek. Douwe Egberts heeft de speciale coffee pads ontwikkeld en
heeft voor Senseo Crema de beste kwaliteit bonen geselecteerd om
daarmee de beste smaak te creëren. Philips produceert de unieke, nieuwe
koffiezetmethode; de hightech 'hardware'. Het resultaat is
revolutionair.
Innovatieve elementen
Senseo Crema is in staat om iedere veertig seconden een verse kop
koffie te zetten. Dankzij de handige coffee pads heeft ieder kopje de
juiste verhouding water en koffie. De verschillende smaken komen
tegemoet aan ieders individuele wens. Door de gelijkmatige verdeling
waarmee het water door het filter stroomt, worden de beste aroma's uit
de koffie gehaald. Senseo Crema heeft bovendien een unieke,
gepatenteerde schuimkamer, die zorgt voor een crèmeachtig laagje op de
koffie.
Smaken verschillen
Senseo Crema is verkrijgbaar bij de speciaalzaken en warenhuizen voor
huishoudelijke apparatuur. De coffee pads zijn verkrijgbaar in de
supermarkten naast de koffie in het schap. Het apparaat heeft een
modern design en is te leveren in twee kleuren: kobaltblauw en ivory.
De winkelverkoopprijs van het Senseo Crema apparaat is f 129,-. De
coffee pads bieden vier verschillende smaken: 'Regular', 'Dark Roast',
'Mild Roast' en 'Cafeïnevrij'. De adviesprijs van een verpakking met 18
coffee pads is f 4,69.