Dienstverlening aan WAO-ers en WW-ers moet beter

donderdag 25 januari 2001

Dat staat in de notitie 'Een grof ontwerp voor CWI en UWV', die minister Vermeend en staatssecretaris Hoogervorst van Sociale Zaken naar de Tweede Kamer hebben gestuurd.
Deze notitie benadrukt dat arbeidsongeschikten, werklozen en werkgevers voortaan beter geïnformeerd en geholpen moeten worden.

Uitkeringsgerechtigden moeten ook meer inspraak krijgen. Daar staat wel een plicht tot eigen verantwoordelijkheid tegenover: zij moeten mondiger zijn en tijdig aan de bel trekken als de kwaliteit van de dienstverlening achterblijft.

Omdat uitkeringsgerechtigden te maken kunnen hebben met meerdere uitvoeringsorganisaties, komt er bij de CWI (Centra voor Werk en Inkomen) ook een 'klantmanager'. De taak van de klantmanager is: zorgen dat zowel de interne communicatie als de informatie naar uitkeringsgerechtigden goed verloopt. Dat is vooral van belang als uitkeringsgerechtigden langer op een uitkering zijn aangewezen.

Kijk voor de volledige notitie op www.suwi.nl.