Dienstverlening aan WAO-ers en WW-ers moet beter
donderdag 25 januari 2001
Dat staat in de notitie 'Een grof ontwerp voor CWI en UWV', die
minister Vermeend en staatssecretaris Hoogervorst van Sociale Zaken
naar de Tweede Kamer hebben gestuurd.
Deze notitie benadrukt dat arbeidsongeschikten, werklozen en
werkgevers voortaan beter geïnformeerd en geholpen moeten worden.
Uitkeringsgerechtigden moeten ook meer inspraak krijgen. Daar staat
wel een plicht tot eigen verantwoordelijkheid tegenover: zij moeten
mondiger zijn en tijdig aan de bel trekken als de kwaliteit van de
dienstverlening achterblijft.
Omdat uitkeringsgerechtigden te maken kunnen hebben met meerdere
uitvoeringsorganisaties, komt er bij de CWI (Centra voor Werk en
Inkomen) ook een 'klantmanager'. De taak van de klantmanager is:
zorgen dat zowel de interne communicatie als de informatie naar
uitkeringsgerechtigden goed verloopt. Dat is vooral van belang als
uitkeringsgerechtigden langer op een uitkering zijn aangewezen.
Kijk voor de volledige notitie op www.suwi.nl.