PERSBERICHT
Euro 10,000 toegekend aan beste mobiele Internet idee
in wedstrijd bij de Rotterdam School of Management
Rotterdam, 25 januari 2001 - Drie MBA studenten van het Indian Institute of Management hebben de eerste prijs gewonnen voor hun onderneming Akshayagana in de wedstrijd om het beste mobiele Internet idee voor zakelijke toepassingen. De RSM Mobile Internet Business Idea competitie vond afgelopen vrijdag en zaterdag plaats bij de Rotterdam School of Management en werd gesponsord door Johnson & Johnson. De eerste prijs bestond uit een geldbedrag van Euro 10,000. Aan de wedstrijd bij de RSM namen 13 internationale business schools deel uit Europa, de Verenigde Staten en Azië.
Akshayagana werd geleid door Ajay Saldanha, Reynold D'Silva en Rohit Pathak. In hun business plan presenteerden ze een idee waarin dankzij mobiele telefonie het leven van mensen uit het Indiaase platteland drastisch verbeterd wordt. De jury bestond uit Dirk Bout van Durlacher Research Ltd., Dr. Harry Bouwman van de TU Delft, Sander den Hartog van Gorilla Park en Martin van den Oetelaar van ICTrust. Zij kenden Akshayagana de eerste prijs toe vanwege het innovatieve idee, haalbaarheid, gebruik van mobiel Internet, presentatie en winstgevendheid. Reynold D'Silva verklaarde namens het winnende team dat het hun ambitie was om, met behulp van technologie, de kwaliteit van het leven in hun vaderland daadwerkelijk te verbeteren.
De tweede prijs werd toegekend aan Spaxx, een mobiele dienst die gepersonaliseerde multi-media rondleidingen biedt in verschillende steden. Het management team van Spaxx bestond uit Yves Boillot, Marc Bolick, Robert Perkins en Florian Pollner, allen MBA kandidaten bij de Rotterdam School of Management.
De derde prijs werd gewonnen door Parksmarter.com. Via deze mobiele dienst kunnen vooraf in zeer drukke steden parkeerplaatsen worden gereserveerd. Parksmarter's management team bestond uit Nitin Chellaram (London Business School), Sven Huber (IESE Business School), Nicola Wulff (Rotterdam School of Management) en Andrew Younger (London Business School).
De drie winnaars zijn uitgenodigd om een M-Commerce workshop te volgen gesponsord door Durlacher Research Ltd. Tevens zijn zij uitgenodigd om het "bootleg seminar" voor startende internetondernemers bij te wonen dat de Rotterdam School of Management van 15 tot 17 februari a.s.organiseert.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Jacqueline van Marle
Director Marketing and Communications
Tel: 010 - 408 22 22; Fax: 010 - 452 95 09
e-mail: jmarle@rsm.nl mailto:jmarle@rsm.nl>
N.B. Fotomateriaal en een Engelstalige versie van dit persbericht zijn op aanvraag beschikbaar.
# # #
De Rotterdam School of Management is de gerenommeerde business school van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Gesitueerd in een kennisrijke omgeving, staat de Rotterdam School of Management garant voor innovatieve managementopleidingen. Wereldwijd behoort de RSM tot de top van business schools. www.rsm.nl