Lotus Discovery Server biedt vernieuwende kennismanagement-oplossingen
Brede ondersteuning voor Lotus kennismanagementtechnologie
Orlando, 17 januari 2001 - Lotus Development Corporation brengt de Lotus
Discovery Server op de markt. Dit is een geavanceerde zoek- en
expertisebeheeroplossing waarmee gebruikers de kennis binnen hun bedrijf
kunnen beheren en vergroten. In combinatie met de portalmogelijkheden van de
nieuwe Lotus K-station-kennisportal vormt de Discovery Server het Lotus
Knowledge Discovery System (voorheen bekend onder codenaam Raven). Business
Partners en ondernemingen als Philips International, Shearman & Sterling en
Cap Gemini Ernst & Young Consulting hebben al ervaring opgedaan met het
nieuwste kennismanagementplatform.
"Lotus opereert al jaren aan de top van de softwaremarkt", zegt Scott
Cooper, Vice-President Knowledge Management van Lotus. "We ontwikkelen
vernieuwende, robuuste oplossingen die voldoen aan de wensen en eisen van
gebruikers in dit concurrerende kennistijdperk. Door de combinatie van het
zoeken van data en een automatische toewijzing onderscheidt Lotus zich van
haar concurrenten. We bieden vernieuwende tools en oplossingen waarmee
bedrijven hun kennis effectief kunnen beheren."
Tijdens de bèta-uitrol van de Lotus Discovery Server en andere belangrijke
onderdelen van het Knowledge Discovery System ontving Lotus positieve
feedback van honderden klanten en Business Partners. Philips International,
Shearman & Sterling en Cap Gemini Ernst & Young Consulting zijn enkele van
deze klanten.
De Lotus Discovery Server, een belangrijk onderdeel van het Knowledge
Discovery System, is de meest uitgebreide kennisserver. Door geavanceerde
Metrics Analysis-technologie onthult en ontplooit de server de koppeling
tussen personen, inhoud en onderwerpen. De server zorgt ervoor dat alle
relevante kennis en ervaringen van een bedrijf gebruikt kunnen worden voor
de uitvoering van gerelateerde taken en projecten.
De mogelijkheden van de expertise locator van de Discovery Server zijn een
waardevol strategisch middel voor bedrijven om de inzet van middelen, het
kenniskapitaal en de marktexpertise te maximaliseren en de concurrentie een
stap vóór te blijven. De Lotus Discovery Server is gebaseerd op
industriestandaarden, zodat gebruikers voordeel hebben van hun bestaande
investeringen, terwijl ze kunnen profiteren van hoogstaande
kennismanagementoplossingen.
Lotus K-station, het tweede belangrijke onderdeel van het Knowledge
Discovery System, is een geavanceerde portal voor de e-business-gebruiker.
Het is ontwikkeld om gebruikers eenvoudige toegang te bieden om belangrijke
informatie terug te vinden en samen te werken met anderen, binnen en buiten
de organisatie. Beide producten zijn volledig geïntegreerd en kunnen samen
of als afzonderlijke oplossingen worden gebruikt.
Lotus kondigt ook enkele belangrijke nieuwe samenwerkingsverbanden aan met
belangrijke content providers als Hoover's, Inc., iSyndicate, ScreamingMedia
en Factiva. De producten van deze bedrijven zullen de gebruikservaring
versterken door de integratie van content en branchenieuws in de
zoekmogelijkheden van het Knowledge Discovery System.
Beschikbaarheid en systeemvereisten
Lotus K-station is nu wereldwijd beschikbaar. De Lotus Discovery Server
wordt in het eerste kwartaal van 2001 verwacht. De Lotus Discovery Server
werkt onder Microsoft Windows NT (SP6a) of Microsoft Windows 2000. Andere
platforms die zullen worden ondersteund volgen. De systeemvereisten van
Lotus K-station zijn: Microsoft Internet Explorer 5.01 of hoger of een Lotus
Notes R5 client, een server met een 10 GB HD, 384 MB of RAM, en een Pentium
II 500 MHz processor of hoger. De Lotus Discovery Server komt beschikbaar in
het Nederlands, Engels, Frans, Duits, Italiaans, Spaans, Braziliaans,
Portugees, Deens, Noors, Fins, Zweeds, vereenvoudigd Chinees, Taiwanees
Chinees en Japans.
Over Lotus
Lotus Development Corporation is wereldwijd marktleider in
softwareoplossingen voor messaging, collaboration en knowlegde management.
Lotus richt zich met haar oplossingen op de kleine tot multinationale
ondernemingen. Centraal in de oplossingen van Lotus staat het uitgangspunt
dat Internettechnologie mensen op een wereldwijde schaal laat samenwerken.
Lotus levert zowel de client- en server-, als de platformproducten voor
(real-time) samenwerking, berichtenverkeer en applicatieontwikkeling.
Daarnaast biedt Lotus een uitgebreid pakket van kantoor- en
productivity-applicaties, compleet met Internetfunctionaliteit.
Ondernemingen die kiezen voor Lotus-oplossingen, kunnen rekenen op
professionele consultancy en dienstverlening van de Lotus Professional
Services-organisatie en van de Lotus Business Partners.
Lotus is opgericht in 1982 en is sinds 1995 onderdeel van IBM. Het bedrijf heeft circa 8.500 medewerkers en brengt zijn producten wereldwijd via de meer dan 20.000 Business Partners in meer dan 80 landen op de markt.
Algemeen telefoonnummer Lotus: 020 - 31 41 123.
Noot voor de redactie,